بزودی کمبود آنتی بیوتیک‌ ها در کشور برطرف می‌شود | فیلم


بزودی کمبود آنتی بیوتیک‌ ها در کشور برطرف می‌شود | فیلم

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بار دیگر تاکید کرد: بزودی کمبود آنتی بیوتیک‌ها در کشور برطرف می‌شود. دکتر بهرام عین اللهی پس از جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، شیوع زودرس آنفلونزا و افزایش مصرف آنتی...

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بار دیگر تاکید کرد: بزودی کمبود آنتی بیوتیک‌ها در کشور برطرف می‌شود.

دکتر بهرام عین اللهی پس از جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، شیوع زودرس آنفلونزا و افزایش مصرف آنتی بیوتیک‌ها را علت اصلی این کمبود دانست و گفت: با شبانه روزی شدن واحد‌های داروسازی داخل و واردات ۵۰ تن انواع آنتی بیوتیک از هند بزودی این کمبود برطرف خواهد شد.

وی از دسترس بودن زیاد واکسن داخلی و خارجی آنفلونزا در داروخانه‌ها خبر داد و به گروه‌های پرخطر سنی توصیه کرد برای پیشگیری از این بیماری حتما این واکسن را تزریق کنند.

وزیر بهداشت و درمان در باره احتمال تعطیلی مدارس بدنبال گسترش آنفلونزا گفت: دولت تعطیلی مدارس را کار ساز نمی‌داند چرا که این اقدام موجب افت شدید و آسیب تحصیلی به دانش آموزان می‌شود.

دکتر عین اللهی حفظ و تکریم نخبگان پزشکی را ضروری دانست و افزایش سقف کارانه پزشکان دانشگاه‌های علوم پزشکی و حذف سقف کارانه آنان در مناطق محروم و همچنین پذیرش ۴ هزار پزشک در رشته‌های تخصصی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی در باره حل و فصل کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور گفت: همه ۶۶ دانشگاه و دانشکده پزشکی هر ساله بیشترین تعداد دانشجوی پرستاری را جذب می‌کنند تا این کمبود به تدریج برطرف شود.

وزیر بهداشت پرستاری تخصصی و پرستار منزل را از جمله برنامه‌های آینده این وزارتخانه دانست و ابراز امیدواری کرد با این اقدامات موجب ارتقای حوزه درمان و سلامت در کشور شود.

(۰)


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی