روستای زیبا و سرسبز لیقوان در استان آذربایجان شرقی | فیلم


روستای زیبا و سرسبز لیقوان در استان آذربایجان شرقی | فیلم

لیقوان یک روستای ییلاقی و کوهستانی است که در جنوب شرقی تبریز و در دامنه کوهستان سهند قرار گرفته است. در قسمت شرقی این روستا دره بسیار باصفایی وجود دارد که رودخانه لیقوان از آن می...

لیقوان یک روستای ییلاقی و کوهستانی است که در جنوب شرقی تبریز و در دامنه کوهستان سهند قرار گرفته است. در قسمت شرقی این روستا دره بسیار باصفایی وجود دارد که رودخانه لیقوان از آن می گذرد و روستاهای حاشیه خود را مشروب می کند.

دره لیقوان بین تمامی دره های استان تنها جایی است که امکان ارائه خدمت و پذیرایی از مسافران را دارد. روستایی که اگرچه همیشه با پنیرهای قالبی ایرانی تداعی می شود، اما اگر به عنوان یک گردشگر وارد آن شوید جاذبه های بیشتری را می بینید که تمام ذهنیت تان را از این روستا، تغییر می دهد. طبیعت زیبای لیقوان آنقدر غافلگیر کننده است که ممکن است مجبور شوید هر چند دقیقه یک بار به خودتان یادآوری کنید که خواب نمی بینید و اینجا گوشه ای از خاک سرزمین خودتان است!

کشتزارهای سرسبز و باغ های میوه هر ساله به خصوص در تابستان هزاران نفر از عاشقان طبیعت را به این دره مصفا جذب می کند.

دره سبز لیقوان با آب و هوای کوهستانی و خنک و آب گرم معروفی که دارد، مهم ترین بهانه ای است که باعث شده به این منطقه لقب دره بهشت را بدهند. آب گرم لیقوان که از تغییرات زیرزمینی و بقایای آتشفشان خاموش کوه های سهند به وجود آمده است،در مجموع چند رودخانه را تشکیل می دهد و در کنار همین رودخانه آب‌های گوارایی از دل زمین می‌جوشد که به دلیل شرایط اقلیمی یکی از بهترین و غنی‌ترین آب‌های معدنی این سرزمین است. در پای همین رودخانه چند کوه استوار و باصلابت نیز وجود دارد که همان رشته کوه‌های سهند است که نامش میان کوه‌های ایران‌زمین نگین سبزی است.

پوشش گیاهی بی نظیر این منطقه و وجود گیاهان دارویی با خواص زیاد از جمله پونه، بابونه، قارچ و… منجر شده علاوه بر استفاده مردم محلی از این گیاهان دارویی از شیر گوسفندان این منطقه به دلیل استفاده از همین پوشش گیاهی پنیر سفید ، تمیز و خوشمزه ای به عمل بیاید که به صراحت می توان گفت در خاورمیانه بی نظیر است و شهرت پنیر لیقوان به دلیل همین خاصیت بی نظیر است.

دره لیقوان بین تمامی دره‌ های استان تنها جایی است که امکان ارائه خدمت و پذیرایی از مسافران را دارد. روستایی که اگرچه همیشه با پنیرهای قالبی ایرانی تداعی می شود، اما اگر به عنوان یک گردشگر وارد آن شوید جاذبه های بیشتری را می بینید که تمام ذهنیت تان را از این روستا، تغییر می دهد.

روستای زیبا و سرسبز لیقوان در استان آذربایجان شرقی | فیلم
روستای زیبا و سرسبز لیقوان در استان آذربایجان شرقی | فیلم

طبیعت بکر، کوه ها و صخره های هرمی و مخروطی شکل و تونل های سنگی دست ساز بی شمار زیر زمینی( همچون کندوان اسکو) در این روستا وجود دارد، | تگ

(۵۸۲)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا