کاهش درآمد یک سوم افراد در اتریش


کاهش درآمد  یک سوم افراد در اتریش

گزارش اداره آمار اتریش حاکی است که یک سوم افراد اتریش طی یک سال اخیر بخشی ازدرآمد خود را تنها به دلیل تورم از دست داده‌اند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از ریانووستی، اطلاعات یک گزارش جدید بر اساس نتایج یک مطالعه اجتماعی انجام شده توسط اداره آمار فدرال اتریش نشان می‌دهد که درآمد بیش از یک سوم شهروندان اتریشی کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش که در سایت اداره آمار اتریش منتشر شده است، بیش از یک سوم افرادی که در ماه مه و ژوئن گذشته(اردیبهشت و خرداد گذشته) مورد بررسی قرار گرفتند، اعلام کردند که بخشی از درآمد خود را در ۱۲ ماه گذشته از دست داده‌اند.

این میزان، با توجه به جمعیت تقریبا نُه میلیون نفری اتریش حدود ۲.۳ میلیون نفر را شامل می‌شود.

در این گزارش آمده است که دلیل اصلی کاهش درآمد احتمالاً به دلیل تورم بالاتر است که تأثیر منفی فزاینده‌ای دارد، زیرا این بار بر خلاف سابق، کاهش ساعات کار و کاهش حقوق دلیل اصلی کاهش درآمد نبوده است.

بر اساس این گزارش، ۳۱ درصد از کسانی که تحت مطالعه قرار گرفتند، گفتند که انتظار دارند درآمد خانوارشان در ۱۲ ماه آینده نیز کاهش یابد و از همین رو پس انداز برای آنها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

۴۴ درصد از اتریشی‌ها که در این نظرسنجی شرکت کردند، اظهار داشتند که هزینه‌های خود را برای خریدهای بزرگ مانند مبلمان، اتومبیل و مسافرت کاهش داده‌اند که این میزان، در مقایسه با دو مطالعه قبلی افزایش قابل توجهی داشته است.

در این گزارش آمده است که در ابتدای تابستان گذشته، ۱۶ درصد از پاسخ دهندگان در پرداخت هزینه‌های جاری زندگی با مشکل مواجه بودند و ۲۸ درصد از افراد ۱۶ تا ۶۹ ساله نمی‌توانستند بدون دریافت وام بیش از ۱۳۰۰ یورو خرج کنند.

این گزارش ادامه داد: پرداخت هزینه مسکن یک مشکل رو به رشد است و برای حدود ۱.۱ میلیون نفر (۱۸ درصد)، هزینه مسکن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، ۵ درصد بیشتر از سه ماهه اول امسال، به بار مالی قابل توجهی تبدیل شد.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۹ درصد اتریشی‌ها ابراز نگرانی کرد که در ماه‌های آینده در پرداخت هزینه مسکن، هرگونه پرداخت اجاره یا پرداخت وام و هزینه‌های نگهداری با مشکل مواجه خواهند شد.

اتریش با وجود اینکه به تحریم نفت و گاز روسیه نه گفته است با مشکلات عدیده اقتصادی روبه روست.

وابستگی اتریش به گاز و انرژی روسیه بسیار بالاست به طوری که حدود ۸۰ درصد تنها به گاز روسیه وابسته است و همین مسئله باعث شده که این کشور با محدودیت های وارداتی اروپا برای گاز روسیه مخالفت کند.

فدراسیون صنعت اتریش پیش از این هشدار داده بود که معلق کردن واردات گاز از روسیه می تواند باعث تهدید ۳۰۰ هزار شغل در این کشور و نیز در معرض خطر قرار گرفتن رفاه این کشور باشد.

در ماه مارس میلادی، اروپا طرحی را برای کاهش وابستگی به گاز روسیه به دوسوم قبل تا پایان سال اتخاذ کرد و این جزوی از طرحی است که اروپا می خواهد تا پایان سال 2023 کاملا از وابستگی به گاز روسیه نجات پیدا کند.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403/ زدیم بر صف رندان و هر چه بادا باد