مطالبه توقف قاچاق پوشاک به کشور و عرضه در بازار‌/ طرح مبارزه با پوشاک قاچاق ادامه دارد


مطالبه توقف قاچاق پوشاک به کشور و عرضه در بازار‌/ طرح مبارزه با پوشاک قاچاق ادامه دارد

کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی خواسته‌اند در راستای حمایت از تولید داخل، از عرضه پوشاک قاچاق در کشور جلوگیری شود، در این‌باره سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا می‌گوید که اجرای طرح مبارزه با پوشاک قاچاق ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «جلوی قاچاق پوشاک به کشور گرفته شود» عنوان کردند که فروشگاه‌های آنلاین و مزون‌های زیرزمینی با استفاده از مکانیزم‌های بانکی در حال فروش کالاهای قاچاق هستند و هیچ نظارتی بر این وضعیت وجود ندارد.

در این پویش آمده است که روزانه تعداد زیادی پرواز از ترکیه به سمت ایران انجام می‌شود که اگر هر ‌نفر در هر سفر فقط 5 کیلوگرم لباس با خود به کشور بیاورد رقم قابل توجهی واردات پوشاک از طریق مسافری خواهیم داشت.

بر این اساس کاربران سامانه فارس من از مسئولان خواسته‌اند تا با تدابیری جلوی واردات پوشاک قاچاق را بگیرند و به این ترتیب از زمین‌گیر شدن صنعت پوشاک در کشور جلوگیری شود.

به گزارش فارس در سال 97 طرح مبارزه با عرضه پوشاک محرز قاچاق توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلید خورد و ‌‌این طرح با استقبال تولید‌کنندگان پوشاک مواجه شد به‌طوری که با توجه به اقداماتی که ستاد مبارزه با قاچاق انجام داد به‌طور قابل توجهی عرضه پوشاک قاچاق در سطح بازار از بین رفت.

اما به گفته فعالان بازار مدتی است که اجرای این طرح متوقف شده و اقدامی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق، وزارت صمت و اتحادیه‌ها در خصوص مبارزه با پوشاک قاچاق در سطح عرضه انجام نمی‌شود.

* سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا: اجرای طرح مبارزه با پوشاک قاچاق ادامه دارد

گفتنی است اگرچه فعالان بازار پوشاک معتقدند که اجرای طرح مبارزه با پوشاک قاچاق متوقف شده است اما حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا، هیچ‌گاه این مساله را قبول نداشته است و می‌گوید که اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

دهقانی‌نیا پیش از این در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که بعد از اجرای طرح مبارزه با پوشاک قاچاق تولید پوشاک بین سال‌های‌ 97 تا 98 حدود 86 درصد رشد داشت به طوری که تولید پوشاک در سال 97 از 410 هزار میلیارد ریال به 762 هزار میلیارد ریال در سال 98 افزایش یافت.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی