جانشینی شایسته به نام رنگرز/ اخلاقی: اعزام نشدن جوانان به اسپانیا روحیه تیم ملی را برهم می‌زند


جانشینی شایسته به نام رنگرز/ اخلاقی: اعزام نشدن جوانان به اسپانیا روحیه تیم ملی را برهم می‌زند

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: عدم اعزام کشتی گیران به اسپانیا می‌تواند آسیب‌های فراوانی به کشی‌گیران وارد کرده و روحیه آنها را برهم بریزد.

حبیب‌الله اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی، اظهار داشت:‌ گزینه‌ای که به جای محمد بنا برای تیم ملی انتخاب شده است با شایستگی تمام بوده و دارای سابقه بسیار خوبی است. رنگرز پیش از این در تیم ملی جوانان هم نتایج خوبی را کسب کرده بود حتی خود من هم در تیم ملی دانشجویان شاگرد او بودم و قبل از اینکه مدیرکل ادره ورزش مازندران شود، بر مباحث فنی تیم ملی بزرگسالان اشراف کامل داشت و کشتی‌هایی که در مسابقات بین‌المللی گرفته می‌شد را دنبال می‌کرد و همیشه می‌دانست در کشتی چه می‌گذرد.

وی افزود: رنگرز بهترین گزینه برای جانشینی محمد بنا بود و کادری هم که انتخاب کرده، جوان و کاربلد است. شما به کادر فنی رنگرز نگاه می‌بینید که همه عنوان‌دار جهان و آسیا هستند و می‌توانیم با آنها در آینده روزهای خوشی برای کشتی فرنگی انتظار داشته باشیم و من امیدوارم در آینده هم حسن رنگرز و هم کادر فنی تیم ملی ارتباط خوبی را با کشتی‌گیران برقرار کنند تا بتوانند بر همه مسائل تیم ملی اشراف داشته باشند و همچنین نقاط قوت و ضعف تیم ملی را برطرف کنند.شروع کار کادر فنی مسابقات جهانی اسپانیا است که باید برای این مسابقات به خوبی حریفان را آنالیز کنند چرا که تیم‌هایی که در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند برای کسب نتیجه خوب و سکو به روی تشک می‌آیند.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با اشاره به مسابقات امید های جهان تصریح کرد: ما برای این مسابقات کشتی گیران خوبی را داریم تعدادی از کشتی گیران در اردوی تیم ملی بزرگسالان هم حضور داشتند و روند آمادگی آن ها به خوبی طی شده که این موضوع یک امتیاز مثبت برای کشتی‌گیران است. امیدوارم در اسپانیا اتفاقات خوبی برای کشتی فرنگی ما بیفتد و بعد از مسابقات اسپانیا هم آرزو می‌کنم حسن رنگرز با تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی و انتخابی المپیک پاریس موفق شود و روزهی خوب برای کشتی فرنگی ادامه دار باشد.

جانشینی شایسته به نام رنگرز/ اخلاقی: اعزام نشدن جوانان به اسپانیا روحیه تیم ملی را برهم می‌زند

* تیم خوبی برای مسابقات امیدهای جهان در اختیار داریم

اخلاقی در خصوص مسابقات امیدهای جهان با اشاره به حضور تیم‌های مطرح دنیا عنوان کرد: با توجه به شناختی که در سال‌های گذشته از این مسابقات داریم مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود. این مسابقات همیشه به دلیل نزدیک بودن برگزاری از نظر زمانی به مسابقات جهانی بزرگسالان مورد توجه بوده و همه کشورها بهترین کشتی‌گیران‌شان را به این مسابقات اعزام می‌کنند. ما در تیم ملی نفرات بسیار خوبی را داریم که می‌توانند در این مسابقات به خوبی بدرخشند. حتی نفراتی را هم داریم که در مسابقات سال گذشته هم مدال کسب کردند و در پایان باید بگویم همه کشتی‌گیران ایران از نظر فنی در بالاترین سطح خود قرار دارند و باید در مسابقات امیدهای جهان تمام توان خود را بگذارند تا بهترین مدال و بهترین سکو به نام ایران ثبت شود.

* مسابقات جهانی باکو برای تیم ملی و رنگرز حکم دیدارهای تدارکاتی را دارد

اخلاقی درباره مسابقات جهانی باکو عنوان کرد: جام‌جهانی که در آذربایجان برگزار خواهد شد برای تیم ملی و حسن رنگرز حکم دیدار تدارکاتی را دارد و باید از این مسابقات استفاده کند تا بتواند نفرات تیم ملی را به خوبی انتخاب کند. چرا که کار اصلی حسن رنگرز سال آینده در مسابقات بازی‌های آسیایی است و باید بعد از مسابقات جهانی باکو تمام برنامه‌ریزی‌ها را به خوبی انجام دهد و کشتی‌گیران را برای این رقابت‌ها آماده کند تا بتواند در بازی‌های آسیایی هم نتیجه خوبی بگیرد و هم سکوی قهرمانی را فتح کند.

* باید به کادر فنی کشتی فرنگی فرصت خوبی داده شود/ تمام تمرکز رنگرز و تیم ملی باید روی انتخابی المپیک باشد

مربی سابق تیم ملی در خصوص تغییرات در تیم ملی کشتی فرنگی بعد از مسابقات صربستان عنوان کرد:‌ ما بعد از مسابقات جهانی بلگراد با تغییر کامل کادر فنی تیم ملی روبه‌رو شدیم. ما همیشه در تمامی مسابقات به دنبال کسب نتایج خوب هستیم اما وقتی تغییراتی انجام می‌شود باید فرصت مناسبی در اختیار کادر فنی قرار بگیرد تا بتوانند عملکرد خود را نشان دهند.

جانشینی شایسته به نام رنگرز/ اخلاقی: اعزام نشدن جوانان به اسپانیا روحیه تیم ملی را برهم می‌زند

وی در ادامه افزود: محک اصلی تیم ملی کشتی فرنگی و حسن رنگرز که شاید بتوانم بگویم مهمترین روزهای کشتی ایران با کادر فنی است مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس خواهد بود. چرا که باید تمام تمرکز خود را بر روی این مسابقات بگذاریم تا بتوانیم در انتخابی المپیک در تمام اوزان سهمیه را کسب کنیم و یک تیم کاملی را به المپیک پاریس اعزام کنیم. بعد از مسابقات جهانی باکو بازی‌های آسیایی هانگژو هر چند برای تیم ملی و حسن رنگرز مهم است اما باید به این نکته هم توجه کنیم که کادر فنی باید با در اختیار داشتن فرصتی مناسب کشتی‌گیران را بسنجد و برترین نفرات را برای میادین بزرگ انتخاب کند.

* انتظارات از کشتی همیشه در بالاترین سطح خود قرار داشته است

اخلاقی با بیان اینکه انتظارات از کشتی همیشه در بالاترین سطح خود قرار داشته است، گفت: انتظارات از کشتی همیشه زیاد است و این اتفاق حسن رنگرز را مجاب می‌کند تا بهترین‌ها را انتخاب کند و بهترین مدال‌ها را کسب کند.به نظر من کشتی‌گیران تیم ملی باید متوجه این موضوع باشند که دو بنده تیم ملی برازنده شایسته‌ترین کشتی‌گیران است و هر کسی که این دو بنده را بر تن می‌کند باید برای ایران خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کند. کشتی‌گیران ایران همیشه نشان دادند در میادین بین‌المللی می‌توانند شجاع و جسور ظاهر شوند و بهترین مدال‌ها را از آن خود کنند. امیدوارم در آینده هم با این کادر فنی بزرگی که در اختیار داریم بیشتر شاهد این اتفاق‌ها باشیم.

* اعزام نشدن جوانان به اسپانیا روحیه تیم ملی را برهم می‌زند/ اسپانیا باید دلایل قانع کننده برای ایران داشته باشد

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص احتمال صادر نشدن ویزا برای تیم ملی امید ایران از سوی کشور اسپانیا و عدم حضور تیم ملی در رقابت های امید های جهان عنوان کرد:کشتی گیران تیم ملی امید به هوای شرکت در مسابقات امیدهای جهان تمرین کردند و ماه ها در اردوی تیم ملی تلاش کردند که با تمام توان در این رقابت ها نتیجه بگیرند.عدم اعزام کشتی گیران به اسپانیا می تواند آسیب های فراوانی به ورزشکاران برساند. شاید اگر وزارت و امورخارجه به میان بیاید بتواند مشکل تیم ملی امید را حل کند. کشور اسپانیا قطعا باید دلایل قانع کننده ای در این رابطه به ایران بدهد.

جانشینی شایسته به نام رنگرز/ اخلاقی: اعزام نشدن جوانان به اسپانیا روحیه تیم ملی را برهم می‌زند

وی افزود: دیپلماسی ورزشی در این میان باید نقش خود را نشان دهد هرچند مطمئن هستم دبیر رایزنی های لازم را با فدراسیون جهانی برای حضور در این رقابت ها را انجام داده است، اما چرا باید این اتفاق ها رخ بدهد جای سوال برای جوامع بین المللی دارد. اعزام نشدن به این رقابت ها روحیه کشتی گیران را از هم می پاشد و نسل های بعد را هم نا امید می کند و دچار یک چالشی می شویم که باید مدیریت شود.

* حمایت خوبی از ورزش دانش آموزی بشود تیم ملی کشتی دانش آموزان ایران راهی مسابقات جهانی می‌کنم

وی در پاسخ به این سوال که شما بار دیگر به عنوان رئیس کمیته کشتی فدراسیون جهانی ورزش دانش آموزی انتخاب شدید و برنامه شما برای این رشته در بخش دانش آموزی چیست؟ گفت: 3 از 4 سال ریاستم در این کمیته به کرونا گذشت و عملا نتوانستیم کاری در این زمینه کنیم و امیدوارم پس از گذشت از این بحران بتوانیم شاهد اتفاقات خوب در بخش کشتی دانش آموزی باشیم من به محض انتخاب مجددم در خواست میزبانی از مسابقات دانش آموزی را به فدراسیون جهانی ورزش دانش آموزی داده ام تا بتوانیم میزبان این مسابقات باشیم، اما باید ببینیم نظر فدراسیون جهانی به چه شکل خواهد بود. از حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی هم تشکر میکنم که من را حمایت کردند تا بار دیگر در سمت خودم ابقاء شوم.

جانشینی شایسته به نام رنگرز/ اخلاقی: اعزام نشدن جوانان به اسپانیا روحیه تیم ملی را برهم می‌زند

وی در ادامه افزود: با وجود کرونا در ایران کار های بسیرا بزرگی رذا انجام داده ایم و اگر حمایت ها به خوبی صورت بگیرد می توانیم سال آینده در مسابقات جهانی دانش آموزی که در ریودوژانیرو برزیل در رده سنی زیر 15 سال برگزار خواهد شد شرکت کنیم. حمایت درستی از ورزش دانش آموزی بشود قول میدهم تیم دانش آموزان را به مسابقات جهانی اعزام کنم.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل