تقدیر از دانش‌آموزان نخبه رسانه‌‌ای در خبرگزاری فارس/ توانگر: سخت‌تر از این‌ روزها را پشت سر گذاشته‌ایم


تقدیر از دانش‌آموزان نخبه رسانه‌‌ای در خبرگزاری فارس/ توانگر: سخت‌تر از این‌ روزها را پشت سر گذاشته‌ایم

قائم‌مقام مدیرعامل خبرگزاری فارس درباره اغتشاشات اخیر به دانش‌آموزان نخبه‌ رسانه‌ای گفت:‌ نگران این اتفاقاتی که کشور درگیر آن است، نباشید؛ ما سخت‌تر از این‌ روزها را پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اختتامیه چهارمین دوره جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی(رسانش) در دو بخش دانش‌آموزان پسر و دانش‌آموزان دختر در خبرگزاری فارس برگزار شد؛ فعالیت چهارمین دوره این جشنواره از بهمن سال گذشته آغاز شد که 24 هزار آثار دانش‌آموزی در بخش‌های نشریات، قطعات صوتی، فضای مجازی و قطعات تصویری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

این آثار به تفکیک شامل نشریه مکتوب، نشریه الکترونیک، اینفوگرافیک، پوستر، رادیو مدرسه، پادکست صوتی، شبکه‌های اجتماعی، سایت و وبلاگ، اپلیکیشن، فیلم کوتاه، نماهنگ، گزارش تصویری، تیزر و موشن گرافیک است که در نهایت 170 دانش‌آموز با حضور در خبرگزاری فارس تجلیل شدند.

در اختتامیه دختران، عباس درویش توانگر قائم‌مقام خبرگزاری فارس، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، علیرضا طاهری معاون پژوهش خبرگزاری فارس و رئیس دانشکده خبر، محمدصالح جباری دبیر جشنواره ملی «رسانش» و وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان به سخنرانی پرداختند.

در اختتامیه پسران نیز پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، علیرضا طاهری معاون پژوهش و رئیس دانشکده خبر، محمدصالح جباری دبیر جشنواره ملی «رسانش» و محسن مهدیان مدیرعامل مؤسسه همشهری حضور داشتند.

عباس درویش توانگر قائم‌مقام خبرگزاری فارس در این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر‌صادق (ع)، با اشاره به لزوم کادرسازی برای رسانه‌ها کادرسازی، گفت: یکی از اقدامات ویژه در خبرگزاری فارس، ایجاد باشگاه توانا بوده است چرا که این باشگاه فقط دنبال این نیست که علم رسانه را بیاموزد بلکه توانسته اخلاق،‌ تقوا و اخلاص را در کنار فعالیت رسانه‌ای منتقل کند.

وی به ایجاد سامانه فارس من اشاره کرد و افزود: در زمینه مطالبات واقعی مردم، مسائل معیشتی، مسائل اجتماعی، فساد و ...، مردم می‌توانند درددل و مشکلات خود را اعلام کنند. در این سامانه 5 میلیون و 500 هزار عضو وجود دارد و به صورت ثابت، کمپین‌هایی تشکیل می‌شود و خبرنگاران نیز به وسیله این کمپین‌ها، موضوعات را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از علومی که امروز مورد نیاز است، سواد رسانه است. شما که از بین 24 هزار نفر با کارهای خلاقانه برگزیده شده‌اید جزو باسوادهای رسانه هستید ولی به صورت علمی و آکادمیک سعی کنید خود را در زمینه سواد رسانه تقویت کنید.

قائم مقام خبرگزاری فارس افزود: روزانه در فضای مجازی شایعات بسیار و دروغ به وجود می‌آید و آنقدر زیاد است که ما به همه نمی‌پردازیم ولی دوستان ما به یکی دو مورد در روز می‌پردازند و دروغ بودن آن شایعه را به صورت مستند به نمایش می‌گذارند.

توانگر خطاب به دانش‌آموز نخبه رسانه‌ای، اظهار داشت: شما که وارد رسانه می‌شوید تقوا و اخلاص را مدنظر قرار دهید اگر اخلاص داشته باشید که روز به روز رشد پیدا می‌کنید و خداوند به شما برکت می‌دهد.

وی گفت: نکته مهم این است که اگر در جمعی به کسی تهمتی بزنیم می‌توانیم در همان جمع محدود آن را رفع کنیم ولی اگر در رسانه بخواهیم به کسی تهمتی بزنیم جبران آن خیلی سخت است و کار ما به قیامت می‌کشد. توصیه دیگر و اولویت اول شما باید درس خواندن باشد شماها باید شاگرد اول‌ها باشید و یادگیری دو زبان را اعم از عربی و انگلیسی مدنظر قرار دهید.

قائم مقام خبرگزاری فارس درباره اغتشاشات اخیر، اضافه کرد:‌ نگران این اتفاقاتی که کشور درگیر آن است نباشید ما سخت‌تر از این‌ روزها را پشت سر گذاشته‌ایم و فرصت نیست دانه به دانه به شما بگویم که چه بحران‌هایی را گذرانده‌ایم. همین منافقین در دهه 60 دانشگاه‌ها را تصرف کرده بودند و از این منافقین و چریک‌های فدایی در دانشگاه‌ها هر کدام دفتر داشتند که این موضوع منجر به تعطیلی دانشگاه‌ها شد.

وی اظهار داشت: اکنون ببینید ظرفیت ما چقدر بالا است که این اتفاقات در کشور می‌افتند و دانشگاه‌های ما هم تعطیل نمی‌شوند. اکنون چند نفر اراذل و اوباش و افراد پولی می‌گیرند که فتنه‌ای به پا کنند و این افراد یا بی‌ریشه‌اند یا احساساتی هستند یا اینکه ما واقعا سرمایه‌گذاری برای جوانان و نوجوانان نکردیم.

قائم مقام خبرگزاری فارس افزود:‌ با افرادی که اراذل و اوباش هستند برخورد می‌شود و دیدید بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و تمام رسانه‌هایشان میلیاردها دلار هزینه کردند و سرمایه‌شان هدر شد و اکنون شما مشاهده می‌کنید مردم پای نظام و انقلاب هستند.

پایان پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زن