افزایش تعداد اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کرده در زندان‌های اسرائیل


افزایش تعداد اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کرده در زندان‌های اسرائیل

انجمن اسرای فلسطین امروز (یکشنبه) اعلام کرد، ۲۰ اسیر جدید به جمع اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ملحق شده و تعداد آنها به ۵۰ تن رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، انجمن اسرای فلسطینی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۲۰ اسیر جدیدی که به جمع اعتصاب‌ غذاکنندگان پیوستند، اسرای اداری، بازداشتی‌ها و محکومین هستند.

این انجمن تاکید کرد: اسرای جدید این اقدام را در راستای حمایت از سه اسیر اداری انجام دادند که از ۱۵ روز قبل در اعتراض به سیاست بازداشت اداری، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند.

همچنین این انجمن گزارش داد، ۹۰۰ اسیر زندان "عوفر" سه روز قبل در حمایت از اسرایی که اعتصاب غذا کردند، وعده‌های غذای خود را برگرداندند،‌ آنها دچار کاهش وزن شده و نشانه‌های خستگی و ضعف در آنها نمایان شد.

انجمن اسرای فلسطین افزود، اسرای اداری به اعتصاب غذا ادامه می‌دهند و هیچ نشانه یا نتیجه‌ای از گفتگوها با مدیریت زندان‌های اسرائیلی وجود ندارد.

بر اساس بیانیه یاد شده، ۲۸ تن از اسرای اعتصاب کرده در چهار اتاق در زندان عوفر محبوس شدند، تعداد کل اسرای اداری در زندان‌های اسرائیلی ۷۸۰ تن است که دستکم شش تن از آنها کودک بوده و دو زن نیز در میان آنها هستند.

مقامات رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ تا سال جاری میلادی بیش از ۹۵۰۰ حکم بازداشت اداری را صادر کرده و از ابتدای سال جاری میلادی نیز حدود ۱۳۶۵ حکم بازداشت اداری صادر کردند که با این حکم‌ها امکان بازداشت افراد بدون تشکیل پرونده، تفهیم اتهام و محاکمه فراهم می‌شود.

طبق آمارهای حقوقی فلسطین از اواخر سال ۲۰۱۱ تا پایان سال جاری میلادی اسرای فلسطینی بیش از ۴۰۰ بار به صورت فردی اقدام به اعتصاب غذا کردند که همگی آنها در اعتراض به بازداشت اداری بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز مرد به معلم با انواع پیام ها و متن های رسمی و صمیمی