هشدار هواشناسی سطح زرد


هشدار هواشناسی سطح زرد

سامانه اول که از بعدازظهر شنبه 2 مهر شروع به فعالیت خواهد کرد، بارشی است بطوری که رشد ابر‌های همرفتی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دما (به طور میانگین پنج تا ۱۰ درجه) را در پی خواهد داشت.این سامانه در روز شنبه...

هشدار هواشناسی سطح زردسامانه اول که از بعدازظهر شنبه 2 مهر شروع به فعالیت خواهد کرد، بارشی است بطوری که رشد ابر‌های همرفتی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دما (به طور میانگین پنج تا ۱۰ درجه) را در پی خواهد داشت.
این سامانه در روز شنبه اردبیل، گیلان، غرب مازندران و دامنه و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
روز یکشنبه شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات زنجان و ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان از این سامانه متأثر خواهند شد و روز دوشنبه اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تحت تأثیر فعالیت این سامانه قرار خواهند گرفت.
مخاطرات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه جوّی مذکور اختلال در تردد، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، ریزش کوه، ایراد آسیب به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش بینی شده اند.
بر این اساس به هموطنان توصیه می‌شود در تردد‌های جاده‌ای به ویژه از حاشیه مسیل‌ها و در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی احتیاط نمایند، در اطراف رودخانه‌ها توقف نکنند؛ نسبت به انتقال محصولات کشاورزی برداشت شده به انبار یا مکان‌های مسقف و همچنین در خصوص لایروبی، اصلاح و پاکسازی آبراه و کانال‌های انتقال آب مزارع و باغات اهتمام ورزند؛ ضمناً از سم‌پاشی باغات و مزارع در زمان بارندگی خودداری نمایند.
فعالیت سامانه جوّی اول، روز دوشنبه پایان خواهد یافت.
سامانه جوّی دوم که افزایش گرادیان فشاری و نفوذ گردوغبار را در پی خواهد داشت، از بعد از ظهر شنبه 2 مهر فعال خواهد شد.
فعالیت این سامانه وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک و غبار را در پی خواهد داشت.
روز شنبه نوار شرقی خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، غرب ایلام، خوزستان و بوشهر از سامانه جوّی دوم متأثر می‌شوند.
روز یک‌شنبه 3 مهر، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، شمال شرق گلستان، شمال خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی، غرب ایلام، بوشهر و خوزستان تحت پوشش فعالیت این سامانه قرار خواهند گرفت.
روز دوشنبه 4 مهر خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان، شمال شرق گلستان، شمال خراسان شمالی، غرب ایلام، خوزستان و بوشهر از این سامانه تأثیر خواهند پذیرفت.
سامانه جوّی دوم سبب کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و وزش باد شدید خواهد شد. بر اثر فعالیت این سامانه ایجاد اختلال در ناوگان حمل و نقل، سقوط اشیاء از ارتفاعات، ایراد خسارت به سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و گلخانه‌ها، شکستن درختان کهن‌سال، آسیب به تأسیسات حساس به گردوغبار محتمل است.
بر این اساس به هموطنان توصیه می‌شود خودروهایشان را در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه تمام و سازه‌های موقت پارک نکنند؛ از حضور در فضای باز (به ویژه گروه‌های حساس) خودداری نمایند؛ در انجام عملیات کشاورزی در باغات و مزارع احتیاط لازم صورت گیرد و دستگاه‌های ذیربط نسبت به پایش شاخص آلودگی اقدام و تصمیم مطابق با مقررات را اتخاذ نمایند.
فعالیت این سامانه جوی روز دوشنبه 4 مهر خاتمه خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زیبای خانم بازیگر نقش «مهتاب» سریال دلنوازان بعد 15 سال ! / جی بود و چی شد ؟!