راهنمای ویزای سوئیس در ایران


راهنمای ویزای سوئیس در ایران

آژانس گردشگری یوروپ تورز به عنوان راهنمای ویزای سوئیس در ایران و برگزار کننده تورهای اروپایی کلیه خدمات مربوط به دریافت ویزای سوئیس برای ایرانیان عزیز را انجام می ده...

 

آژانس گردشگری یوروپ تورز به عنوان راهنمای ویزای سوئیس در ایران و برگزار کننده تورهای اروپایی کلیه خدمات مربوط به دریافت ویزای سوئیس برای ایرانیان عزیز را انجام می دهد. به همین خاطر هم وطنان ایرانی که قصد دریافت ویزای سوئیس را دارند، می توانند با خیالی آسوده تمام مراحل دریافت ویزای سوئیس را به کارشناسان مهاجرتی این مجموعه بسپارند. کشور سوئیس در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تمام محدودیت های مربوط به کرونا را لغو کرده است. اتباع ایرانی که واکسن های مورد تایید سوئیس را دریافت کرده باشند، می توانند برای اخذ ویزای سوئیس، مدارک لازم برای دریافت ویزای سوئیس را آماده کنند و پس از تحویل آن ها به سفارت این کشور برای دریافت ویزا اقدام نمایند. در ادامه بحث در رابطه با شرایط ویزای سوئیس، هزینه ویزای سوئیس و مراحل دریافت ویزای سوئیس توضیحاتی را ارائه می کنیم.

شرایط ویزای سوئیس

کشور سوئیس عضو پیمان شینگن است. سفارت این کشور نیز مانند سایر کشور های اروپایی عضو حوزه شینگن تدابیر سختی را برای اعطای ویزا به اتباع خارجی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای سوئیس نیازی و انجام مصاحبه در سفارت این کشور نیست و تنها آماده کردن مدارک و انجام کار های مربوط به ثبت اثر انگشت در دفتر کارگزاری وی اف اس گلوبال کافی است. از شرایط ویزای سوئیس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

داشتن تاریخچه سفری مناسب

افرادی که قبل از اقدام برای اخذ ویزای سوئیس به کشور های اروپایی یا سایر کشور ها مانند سنگاپور، چین و کشورهای دیگر سفر کرده باشند، می توانند ویزای قبلی خود را به همراه مدارک مربوط به سفر های قبلی هنگام ارائه مدارک به کارگزاری وی اف اس گلوبال تحویل دهند. دارا بودن تاریخچه سفری مناسب به افسر سفارت ثابت می ‌کند که متقاضی قبلاً هم برای سفر به کشور های خارجی در اینستا ویزا کرده و قصد بازگشت به کشورش را دارد. این مورد به خاطر این است که در حال حاضر مهاجران بسیاری هستند که به قصد دریافت اقامت به کشور سوئیس سفر می کنند. به همه خاطر رفتار سفارت باید مطمئن شود که مهاجران است بازگشت به کشور مبدا را دارا می باشند. 

ارائه گردش حساب سه ماه آخر متقاضی

گردش حساب سه ماه آخر متقاضی و ارائه تعداد تراکنش ‌های این حساب مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای افسر سفارت محرز می شود که متقاضی از سرمایه مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در طول مدت اقامت در کشور سوئیس برخوردار است.

دارابودن تمکن مالی

ارائه گواهی تمکن مالی برای دریافت انواع ویزای شینگن لازم است. برای کشور سوئیس نیز متقاضیان باید گواهی تمکن مالی به مبلغ ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ارائه کنند. این گواهی به ارز کشور مقصد صادر شده و باید دارای مهر، امضا و لوگوی بانک باشد.

ارائه گواهی اشتغال به کار و مدارک بیمه تامین اجتماعی

داشتن یک شغل و بیمه تامین اجتماعی وابستگی متقاضی دریافت ویزای سوئیس را به کشور مبدأ ثابت می ‌کند. به همین خاطر افزار سفارت سوئیس متوجه می‌ شود که شخص متقاضی یک شغل دارد و دارای مدارک بیمه است؛ بنابراین قصد بازگشت به کشور خودش را دارد.

ارائه دعوت‌ نامه

انواع دعوت نامه سوئیس برای دریافت ویزای این کشور بسیار کمک کننده است. در حال حاضر به دلیل اینکه دریافت ویزای سوئیس و سایر کشور های اروپایی برای ایرانیان سخت شده است، اگر متقاضیان اخذ ویزای سوئیس یک دعوت نامه از نزدیکان و آشنایان یا اعضای خانواده داشته باشند یا حتی یک دعوت نامه شغلی داشته باشند، می ‌توانند برای دریافت ویزای سوئیس در مدت زمان کوتاه تری به آن ها کمک کند.

انواع ویزای سوئیس

انواع ویزای سوئیس با توجه به هدف سفر متقاضیان متفاوت است. در حال حاضر ویزای شنگن دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت دارد.

انواع بلند مدت ویزای سوئیس شامل ویزای ترانزیتی سوئیس و ویزای توریستی سوئیس می شود.

ویزای بلند مدت سوئیس نیز شامل ویزای تحصیلی سوئیس، ویزای کاری سوئیس، ویزای سرمایه گذاری سوئیس، ویزای درمانی سوئیس و ... می باشد؛ اما از پر متقاضی ترین انواع ویزای سوئیس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس جزء ویزای کوتاه مدت شنگن است و افرادی که متقاضی دریافت این ویزا باشند، باید ویزای نوع C شنگن را دریافت کنند. این ویزا دارای سه ماه اعتبار است و افرادی که از تمکن مالی بالا برخوردار باشند به راحتی می توانند ویزای توریستی سوئیس را دریافت کنند. توجه داشته باشید که چنانچه اتباع ایرانی از طریق اژانس های گردشگری معتبر مانند اژانس گردشگری یوروپ تورز و از طریق تور های مسافرتی برای دریافت ویزای توریستی سوئیس اقدام کنند، شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند. چرا که در این مواقع آژانس های گردشگری به عنوان ضامن در نظر گرفته می ‌شوند و مسئولیت بازگرداندن مسافران به عهده آن ها می باشد. به همین خاطر به راحتی امکان دریافت ویزای توریستی سوئیس از طریق آژانس های گردشگری معتبر وجود دارد.

ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس به افرادی ارائه می شود که دارای یک دعوت نامه از طرف دانشگاه ها و موسسه های آموزشی در سوئیس باشند و از دانشگاه‌های این کشور نامه پذیرش داشته باشند. این افراد می توانند ویزای نوع D شنگن را دریافت کنند و تا زمانی که تحصیلات آن ها به پایان می رسد در سوئیس اقامت داشته باشند.

ویزای کاری سوئیس

ویزای کاری سوئیس تنها در صورتی برای متقاضیان صادر می شود که دارای یک دعوت نامه کاری از طرف کارفرما های سوئیسی یا شرکت های معتبر باشند.

مراحل دریافت ویزای سوئیس

مراحل دریافت ویزای سوئیس از طریق کارگزاری vfs گلوبال و توسط کارشناسان مهاجرتی اژانس گردشگری یوروپ تور برای هم وطنان عزیز انجام می شود. متقاضیان عزیز می توانند برای درخواست وقت سفارت فرم درخواست ویزای سوئیس را به صورت اینترنتی تکمیل کنند و در پیج رسمی این وب سایت بارگذاری کنند. دو هفته بعد از ارسال درخواست، وقت سفارت سوئیس برای متقاضیان تعیین می شود و آن ها می توانند به دفتر کارگزاری ویزای سوئیس مراجعه کنند، کار های مربوط به انگشت نگاری را انجام بدهند، هزینه درخواست ویزای سوئیس را پرداخت کنند، مدارک لازم را نیز تحویل بدهند و منتظر جواب ویزای خودشان باشند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای سوئیس

مدارک لازم برای دریافت ویزای سوئیس با توجه به انواع ویزای سوئیس متفاوت است؛ اما در حال حاضر مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای سوئیس
  • رداخت هزینه ویزای سوئیس و ارائه رسید پرداخت
  • ذرنامه معتبر متقاضی و گذرنامه های قبلی؛ تاریخچه سفری مناسب
  • و قطعه عکس دارای شرایط پاسپورت
  • عوت نامه در صورت وجود
  • واهی اشتغال به کار
  • ردش حساب سه ماه آخر متقاضی
  • سناد ملکی متقاضی به همراه اصل و ترجمه
  • سناد هویتی متقاضی به همراه اصل و ترجمه آن ها

هزینه دریافت ویزای سوئیس

هزینه دریافت ویزای سوئیس در گروه مسافرتی یوروپ تورز، برای انجام خدماتی مانند تکمیل فرم ویزای شینگن، دریافت بیمه نامه مسافرتی، رزرو هتل، رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و ... پرداخت می شود. کارشناسان این مجموعه کلیه خدمات مربوط به دریافت ویزای سوئیس را از ابتدا تا انتها برای هموطنان عزیز انجام می دهند و هزینه آن را به صورت کلی دریافت می کنند. جهت استعلام دقیق هزینه دریافت ویزای سوئیس از طریق آژانس گردشگری یوروپ تورز، می توانید با شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۰۶۷ تماس حاصل فرمایید.

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهاجرت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی