نهضت مقدس منتشر شد


نهضت مقدس منتشر شد

کتاب نهضت مقدس، اولین اثر مکتوب حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان در آستانه شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام منتشر و روانه بازار کتاب شد.

نهضت مقدس منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دفتر نشر معارف؛ کتاب نهضت مقدس، اولین اثر مکتوب حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان در آستانه شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام منتشر و روانه بازار کتاب شد.
یکی از افتخارات شیعه این است که یک نهضت مقدّس (عاشورا) و یک دولت مقدّس (حکومت امیرالمؤمنین) دارد که میتواند تا قیام قیامت با شناسایی ویژگی‌ها و شناخت مدل حکمرانی رهبران آن، از انحراف جامعۀ خود تا رسیدن به ظهور بقیةالله الاعظم عجل الله جلوگیری کند. مکتب شیعه اگر بخواهد یک نظام طاغوتی و جائرانه را برهم بزند و یک طرح نوعی را پی‌ریزی و ایجاد کند و نیز اگر بخواهد نظام جدید خود را در مسیر حق و عدالت نگاه دارد، باید دست به دامان نهضت حسینی و دولت علوی شود.

در این کتاب، سه مبحث (عاشورا؛ نزاع دو اسلام)، (عاشورا؛ نهضت مقدس) و (عاشورا؛ نتیجه اقتصاد طاغوتی) ارائه شده‌اند. در سلسله گفتار اول، مؤلفه‌های دو اسلام اموی و حسینی مقایسه شده‌اند، مؤلفه‌هایی که در زندگی اجتماعی-سیاسیِ اکنون، اثری مهم دارند، پس درس‌آموز و بیدارگرند، نه خواب‌کننده و مخدر. در سلسله گفتارهای دوم، به سرمایه شیعی (عاشورا؛، نهضت مقدس) توجه داده شده و وجوه مقدس‌شدن نهضت عاشورا، یعنی عاری از عیب و نقص بودن آن، بیان شده است تا خط و شاخصی برای نهضت‌های متأثر و همانند باشد و آن‌ها را راهنمایی کرده و از انحرافات آنان جلوگیری کند. در سلسله مباحث آخر ، از عبرت بزرگ تاریخیِ پیدایش طاغوت اقتصادی در صدر اسلام سخن گفته شده است که چگونه فاجعه کربلا را به بار آورد. امتدادیافتن آن زاویه‌های بدوی در زمانۀ ما و اقتصاد مدرن، اقتصادی طاغوتی را موجب می‌شود که باز به کرب و بلای مؤمنان و محرومان انجامیده است و می‌انجامد.

این کتاب هم‌اکنون با ده‌درصد تخفیف در وبسایت نشر معارف در دسترس شما عزیزان است و به‌زودی در تمامی فروشگاه‌های پاتوق کتاب سراسر کشور، در

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شیر با انواع طرح های متفاوت و جالب