عدالت اجتماعی بدون عدالت فرهنگی قابل تحقق نیست


عدالت اجتماعی بدون عدالت فرهنگی قابل تحقق نیست

نشست خبری سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این ستاد سه‌‎شنبه ۱۱ مرداد برگزار شد. در این نشست هاشمی گلپایگانی بر اینکه عدالت اجتماعی مهم‌‎ترین بحث عدالت فرهنگی و تربیتی است تاکید کرد: تمرکز ما در...

عدالت اجتماعی بدون عدالت فرهنگی قابل تحقق نیست

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر که امروز با حضور دبیر این ستاد و قائم مقام رئیس یعنی سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی برگزار شد، اصحاب رسانه و خبرگزاری‌‎ها در جریان گزارش کار این ستاد و همچنین طرح و برنامه‌‎های آن قرار گرفتند.

در این نشست هاشمی گلپایگانی به ارائه گزارش در مورد فعالیت‌‎های ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و با بیان اینکه دهه اول محرم را دهه امر به معروف و نهی از منکر می‌‎دانیم، چرا که مهم‌‎ترین هدف امام حسین (ع) همین موضوع مورد اهمیت بوده‌‎است.
هاشمی گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر موضوع گسترده‌‎ای است که مهم‌‎ترین آن بحث عدالت اجتماعی بوده و ما همانطور که نباید فقط امر به معروف را در حجاب و حیا محدود کنیم باید بر بحث عفت هم تأکید کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه حجاب و عفاف برای فوریت پیدا کرده افزود: در عدالت اجتماعی مهم‌‎ترین بحث عدالت فرهنگی و تربیتی است. وی تاکید کرد: جایی که حجاب و عفاف نباشد رشد اقتصادی پیدا نمی‌‎کند.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به فرهنگ نگه داری حیوانات خانگی گفت: برخی شهروندان سگ و گربه را جایگزین فرزندآوری کرده‌‎اند. سگ برای حفظ جان سایر حیوانات است و ما با اقدامات اشتباه خود جان سایر حیوانات را به خطر انداخته‌‎ایم این در حالیست که در همه جهان نگه داری حیوان خانگی هزینه دارد و عدم نگه داری درست آن در بسیاری از کشورها شهروندان را با جریمه‌‎های سنگین رو به رو می‌‎کند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر لزوم مطالبه حداککثری مردم از مسئولین در بحث عدالت اجتماعی تاکید کرد و در ادامه گفت: امروز چه با حجاب چه بی‎‏‌‎حجاب باید جمع شوند و از مسئولین مطالبه کنند، مردم نباید در جان هم بیفتند و و لازم است تا خلاء قانونی جبران شود و باید توجه داشت که قانونی که قابلیت اجرا ندارد قانون نیست.

هاشمی با اشاره به جلسه با رئیس‌‎جمهور در مورد وعده گشت ارشاد مسئولین گفت: از ایشان پرسیدیم آیا این فقط یک شعار انتخاباتی بود یا دنبال تحقق آن هستید؟ که رئیس جمهور بر لزوم و پیگیری برای اجرا شدن آن تاکید کردند. یکی از این مصادیق می‌‎تواند برخورد با مسئولینی باشد که اصرار دارند تا فرزندان خود را از کشور خارج کنند.

هاشمی گلپایگانی در ادامه با تبیین امر به معروف و نهی از منکر بر عملکرد متناسب با عقلانیت و اقتدار در این امر تاکید نمود واضافه کرد: معاونت علمی ستاد برای آموزش همه کسانی که دغدغه تحقق امر به معروف و نهی ازمنکر را دارند آمادگی دارد و بر آموزش دادن ضابطین قضایی توسط این ستاد اشاره کرد.

هاشمی گلپایگانی در پایان با نقد جدی از عملکرد سازمان صدا و سیما آن را اهمال کننده در امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: سازمان صدا و سیما نفاق رسانه‌‎ای دارد و این سازمان نیاز به انقلاب فرهنگی داشته و شروعش هم باید از دانشگاه این سازمان باشد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا