مسجدی موفق در تعامل با مدرسه/از اشتغال آفرینی تا تربیت حافظان قرآن


مسجدی موفق در تعامل با مدرسه/از اشتغال آفرینی تا تربیت حافظان قرآن

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با تاسیس مدرسه مسجدمحور و حمایت تحصیلی از دانش آموزان فرصت خلاقیت و اشتغال را برای آنها فراهم کرده است. تربیت حافظان قرآن از دیگر فعالیت های این خانه خدا است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در شهرری، خیابان 24 متری، خیابان شهید محبتی از جمله مساجدی است که نخستین مدرسه مسجدمحور را با هدف تربیت نیروهای مومن و متعهد انقلابی تاسیس کرده است.

حجت الاسلام «حامد احمدپور»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نخستین مدرسه مسجد محور در شهرری در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) افتتاح شده است، اظهار کرد: مدارس مسجدمحور در برخی از شهرها از جمله در مشهد در سال های گذشته تاسیس شد و موفقیت های بسیاری نیز در زمینه تربیت و آموزش به همراه داشته است. به همین جهت ما نیز تلاش کردیم که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این مدرسه را راه اندازی کنیم، تا ضمن ارایه آموزش های تحصیلی به تعمیق و کشف استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان نیز کمک کنیم.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرری با اشاره به دغدغه خانواده ها درباره تربیت صحیح و اسلامی فرزندان، گفت: در مدرسه مسجدمحور در کنار آموزش تحصیلی سعی شده خلاقیت ها را حمایت و اشتغال آفرینی کنیم لذا برای دانش آموزان در رشته های آرایشگری،رایانه و خیاطی،معرق کاری،کشاورزی، پرورش گل و گیاه، سفالگری و طب اسلامی و سنتی دوره های مهارت افزایی برگزار می کنیم.
تربیت حافظ قرآن کریم

وی با بیان اینکه تلاش ما تربیت استعدادهای درخشان برای آینده کشور، با حضور اساتید برجسته است، ادامه داد: راه اندازی مرکز مشاوره دینی در جهت کاهش آمار طلاق یکی دیگر از رویکردهای این مسجد است. همچنین سعی شده آموزش های لازم در مورد احترام به والدین، مسئولیت پذیری نیز به نوجوانان ارائه شود. علاوه بر دروس رسمی و ثبت نمرات و اعطای مدرک آموزش و پرورش، تربیت حافظ قرآن کریم یکی دیگر از برنامه های این مسجد است که در حال حاضر دانش آموزان تا ۱۵ جز قرآن را حفظ کرده اند.

تحت پوشش قرار گرفتن ۳۵ خانواده نیازمند

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرری با اشاره به برنامه های این مسجد در بحث خدمت رسانی به محرومین گفت:۳۵خانواده نیازمند تحت پوشش خیریه این مسجد هستند و سعی کرده ایم در طول ماه بسته های معیشتی میان آنها توزیع می کنیم،ضمن اینکه در بحران کرونا یکی از اقدامات مسجدی ها، رسیدگی به حساب دفتری مغازه ها به ویژه سوپرمارکت ها و تسویه حساب افرادی بوده است که بضاعت پرداخت قرض‌شان را نداشته اند.

ارایه مشاوره طب اسلامی

حجت الاسلام احمدپور توزیع بسته های بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و آبمیوه و کمک گروه جهادی مسجد به کادر درمان بیمارستان های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر شهرری را از دیگر اقدامات اهالی مسجد«حضرت ابوالفضل(ع)» در شرایط کرونایی نام برد و گفت: ارائه مشاوره های طب اسلامی برای مقابله با کرونا و جلوگیری از ابتلاء به آن، نیز از برنامه های این مسجد بوده است که هر هفته متخصص طب اسلامی در مسجد حضور می یافت و علاوه بر مقابله با کرونا در حوزه های دیگر به مراجعان مشاوره می داد.

افتتاح فروشگاه ارگانیک
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرری همچنین از افتتاح فروشگاه محصولات ارگانیک مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به منظور ارایه خدمات به مردم خبر داد و گفت: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی سعی کردیم که طرح های مختلفی همچون طرح «کتاب خوان» را اجرا کنیم و متناسب با سن مخاطبان برای آنها مسابقات کتابخوانی برگزار کنیم،همچنین آنها از کافه کتاب کتابهای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها