غدیر آغاز یک حرکت بزرگ است


 غدیر آغاز یک حرکت بزرگ است

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد گفت: غدیر آغاز یک حرکت و تحول بزرگ اجتماعی و بنیادین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در محفل انس و معرفت که همراه با جشن عید غدیر در هتل دره الامجاد السلام شهر مدینه برگزار شد، افزود: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست که در برهه ای از زمان اتفاق افتاده و پرونده آن بسته شده باشد.

وی با اشاره به آیه سوم سوره مائده که می فرماید « الیومَ أَکمَلتُ لَکم دِینَکم وَ أَتمَمتُ عَلَیکم نِعمَتی » گفت: اتفاقی که در غدیر خم افتاد قله و تکمیل کننده حرکت پیامبر بود و حلقه نبوت را به امامت وصل می کند.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه رابطه پیامبر و خدا مشخص است، گفت: مسئله ولایت و امامت بگونه ای است که اگر پیامبر این پیام الهی را ابلاغ نمی کردند 23 سال زحمت نبی خدا در راه رسالتش بی ثمر می شد.


وی افزود: چنانچه مسیر نبوت از طریق ولایت و امامات ادامه نمی یافت، رسالت پیامبر ناتمام باقی می ماند.


جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد در جمع زائران در شهر نبی مکرم اسلام، افزود: امام باقر (ع) فرمودند که بنیاد اسلام بر پنج چیز یعنی نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است بنابر این اسلام بدون ولایت استوار نخواهد ماند.


وی با بیان اینکه عده ای این آیه را به موضوع دیگری ربط دادند و می گویند ربطی به غدیر ندارد، تصریح کرد: علاوه بر شیعه، جمعی از علمای اهل سنت گفته اند که این آیه مربوط به نصب حضرت علی (ع ) و ولایت امیر المومنین (ع ) است.


آیت الله بوشهری با اشاره به اینکه انسان از غدیر باید چند نکته برداشت می کند، گفت: اولین نکته این است که برای هدایت جامعه اسلامی باید به سراغ بهترین ها برویم و کسی انتخاب شود که از شایستگی کامل برخوردار باشد و علی (ع ) بهترین انتخاب بود و برتر از علی (ع ) وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام برای ابلاغ این مهم دستور داد تا همه جمع شوند، اظهار داشت: پیامبر ( ص ) می توانست در گوشه ای بنشیند و اعلام کند که علی (ع ) جانشین من است اما این مهم را در جمع عمومی ابلاغ کرد بنابر این درس دیگر غدیر این است که مردم باید در مسائل جامعه اسلامی مشارکت داشته باشند زیرا مشارکت مردم برای امام جامعه و مردم ، مسئولیت آور است.


جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد حفظ وحدت اسلامی را از دیگر درس های غدیر بیان کرد و گفت: بر خلاف نظر کسانی که می گویند غدیر عامل تفرقه است، هدف رسول خدا از تعیین پیشوا و ابلاغ آن در چنین روزی، جلوگیری از تفرقه بین مسلمانان و حفظ وحدت آنها بود.


وی افزود: اگر می خواهیم موفق شویم باید همیشه و در همه عرصه ها و صحنه ها وحدت را حفظ کنیم و این پیام غدیر است.


در این مراسم، حاج مهدی سماواتی و حاج مجید دلشاد از مداحان بعثه مقام معظم رهبری در وصف مولای متقیان ؛ حضرت علی ( ع ) مدیحه سرایی کردند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج