آیا کلئوپاترا واقعاً با نیش مار مرد؟


آیا کلئوپاترا واقعاً با نیش مار مرد؟

مرگ کلئوپاترا هفتم، آخرین فرمانروای مصر بطلمیوسی، در 10 یا 12 آگوست قبل از میلاد در اسکندریه رخ داد، زمانی که او 39 سال داشت. بر اساس باور عمومی، کلئوپاترا با اجازه دادن به یک مار کبری با گاز گرفتن او را کشت، اما برای...

مرگ کلئوپاترا هفتم، آخرین فرمانروای مصر بطلمیوسی، در 10 یا 12 آگوست قبل از میلاد در اسکندریه رخ داد، زمانی که او 39 سال داشت. بر اساس باور عمومی، کلئوپاترا با اجازه دادن به یک مار کبری با گاز گرفتن او را کشت، اما برای نویسندگان دوران رومی استرابو، پلوتارک و کاسیوس دیو، کلئوپاترا با استفاده از یک پماد سمی یا با استفاده از پماد خود را مسموم کرد.

آیا کلئوپاترا واقعاً با نیش مار مرد؟

ابزار تیز مانند سنجاق سر محققان مدرن درباره اعتبار گزارش های باستانی در مورد مارگزیدگی به عنوان علت مرگ و اینکه آیا او به قتل رسیده است یا خیر بحث می کنند. برخی از دانشگاهیان این فرضیه را مطرح می‌کنند که رقیب سیاسی رومی او اکتاویان او را مجبور به کشتن خود به شیوه‌ای که خودش انتخاب کرده است. مکان مقبره کلئوپاترا ناشناخته است. ثبت شد است که اکتاویان اجازه داد او و همسرش، سیاستمدار و ژنرال رومی، مارک آنتونی، که با شمشیر به خود ضربه زد، به درستی در کنار هم دفن شوند.

آیا کلئوپاترا واقعاً با نیش مار مرد؟

مرگ کلئوپاترا در آثار هنری مختلف در طول تاریخ به تصویر کشیده شده است. این هنرها شامل هنرهای تجسمی، ادبی و نمایشی است که از مجسمه‌ها و نقاشی‌ها گرفته تا شعر و نمایشنامه و همچنین فیلم‌های مدرن را شامل می‌شود. کلئوپاترا در نثر و شعر ادبیات لاتین باستان نقش برجسته ای داشت. در حالی که تصویرهای بازمانده از روم باستان از مرگ او در هنرهای تجسمی نادر است، آثار قرون وسطایی، رنسانس، باروک و مدرن بی‌شمار است. مجسمه‌های یونانی-رومی باستان مانند زهره اسکیلین و آریادنه خفته الهام‌بخش آثار هنری بعدی بودند که مرگ او را به تصویر می‌کشیدند، که به طور جهانی شامل مارگزیدگی می‌شد. آثار مدرنی که مرگ کلئوپاترا را به تصویر می‌کشند شامل مجسمه‌های نئوکلاسیک، نقاشی شرق‌شناسی، و سینما هستند.

آیا کلئوپاترا واقعاً با نیش مار مرد؟


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل