20 هزار میلیارد تومان در قالب دامدار کارت به عشایر کشور اختصاص یافت


20 هزار میلیارد تومان در قالب دامدار کارت به عشایر کشور اختصاص یافت

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: با توجه به حذف ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه‌های بخش کشاورزی و برای کمک به تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر مبلغ 20 هزار میلیارد تومان در قالب دامدار کارت و بصورت تسهیلات با سود بسیار پایین به عشایر کشور اختصاص یافته است.

عباس پاپی زاده روز جمعه در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عشایر می‌توانند با ثبت تقاضا و حضور در جهاد کشاورزی استان خود و معرفی به بانک کشاورزی و با تمهیدات اندیشیده شده و آسان در خصوص ارائه ضامن نسبت به دریافت تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

وی دامدار کارت را نمونه‌ای از اقدامات خوب صورت گرفته در دولت جدید با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی برای ارائه خدمات رسانی مطلوب در حوزه تامین نهاده‌های دامی عشایر عنوان کرد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: با توجه به استمرار بحران خشکسالی در سیستان و بلوچستان و کاهش قدرت مالی عشایر، گام‌های موثری در جهت کمک به عشایر در سطح ملی صورت گرفته که با اجرای آنها کمک‌های مهمی در جهت رشد اقتصاد خانوارهای عشایری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت رفع مشکل آب عشایر افزود: تهیه و توزیع تانکرهای پنج هزار لیتری کشنده و همچنین معرفی عشایر متقاضی و دارای شرایط برای استفاده از تسهیلات خرید تراکتور و همچنین حفر چاهک های مالداری اقدامی است که می تواند بخشی از مشکلات تامین آب آشامیدنی دام و انسان را در مناطق عشایری برطرف سازد و امکان استفاده عشایر از مراتع دورتر را برایشان فراهم سازد.

پاپی زاده تاکید کرد: در سفر به سیستان و بلوچستان مقرر شد تامین روشنایی عشایر کوچنده و مناطق عشایری که دور از دسترس شبکه برق است از طریق تهیه پنل‌های خورشیدی و استفاده مشترک خانوارها صورت گرفته و تلاش خواهد شد در آینده با گسترش و توزیع تعداد بیشتری از پنل ها خانوارها و مناطق بیشتری از روشنایی برخوردار کرد.

وی بیان کرد: پیگیری و دریافت سهمیه قانونی آرد و نفت عشایر که در برخی مناطق بصورت ناعادلانه و بر خلاف مصوبات قانونی توزیع می شود، تعمیر و نگهداری راههای عشایری، آبرسانی و انتقال آب از دیگر مطالبات عشایر بود که بصورت پیگیری جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی