ساز نگار با پویا نیکپور


موسیقی ما - «پویا نیک‌پور» (آهنگساز، خواننده و پیانیست ایرانی) این‌بار مهمان «سازنگار» شد تا با همراهی سازش به سوالاتِ «موسیقی ما» پاسخ دهد. «نیک‌پور» پیانوی کلاسیک را نزد اساتیدی چون بهروز بدوهی، سیاوش بیضایی و لامان طلایی آموخت و چندین رسیتال در دانشگاه‌های امیرکبیر و شهید بهشتی روی صحنه برد. نیک‌پور هم چنین هارمونی و تاریخ موسیقی و فرم را...

موسیقی ما - «پویا نیک‌پور» (آهنگساز، خواننده و پیانیست ایرانی) این‌بار مهمان «سازنگار» شد تا با همراهی سازش به سوالاتِ «موسیقی ما» پاسخ دهد.

«نیک‌پور» پیانوی کلاسیک را نزد اساتیدی چون بهروز بدوهی، سیاوش بیضایی و لامان طلایی آموخت و چندین رسیتال در دانشگاه‌های امیرکبیر و شهید بهشتی روی صحنه برد.

نیک‌پور هم چنین هارمونی و تاریخ موسیقی و فرم را نزد «مهران روحانی» فرا گرفت و در این سال‌ها علاوه بر نوازندگی پیانوی کلاسیک، در زمینه‌ی موسیقی الکترونیک و نیز موسیقی پاپ نیز فعالیت کرده است.

 او در سال ۱۳۷۸ گروه «آور» را تأسیس کرد و با آلبوم «آب و آتش» اولین اثر خود را روانه بازار موسیقی کرد و تا به امروز آثاری همچون آلبوم «راه بی‌پایان»، آلبوم «صدای سکوت» (تکنوازی پیانو) و آلبوم «خارج از تصور» را منتشر کرده؛ اما بخشِ مهمی از فعالیت‌های او به همکاری با گروه‌هایی چون «ایماژ»، «آور»، «دارکوب»، «دیوار» و «پرسیس» اختصاص داشته است.

این نوازنده همچنین به عنوان رهبر ارکستر با خوانندگانی همچون محمد اصفهانی، مانی رهنما، رضا صادقی، علیرضا عصار و مهران مدیری همکاری داشته و به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده در تولید صدها قطعه موسیقی در سبک‌های مختلف حضور داشته است.
کاور ویدیو:
ساز نگار با پویا نیکپور
ساز نگار (فصل دوم) - قسمت دوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موسیقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر گمشده یسنا کیست و آخرین وضعیت گم شدنش چیست؟