برای طلاق توافقی باید این مراحل را طی کنید


برای طلاق توافقی باید این مراحل را طی کنید

برای گرفتن طلاق توافقی باید مراحل خاصی را طی کنید تا وقت و اانرژی کمتری از شما گرفته شود. به گزارش اقتصاد آنلاین، برای طلاق توافقی، قبل از هر اقدام قانونی دیگری، زن و شوهر باید بر سر تمامی موارد از جمله مسائل مالی، حضانت فرزندان و... با یکدیگر توافق کنند. دادگاه هم معمولا به تمام توافقات زن و مرد تا جایی که خلاف قانون نباشد، احترام می گذارد....

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای طلاق توافقی، قبل از هر اقدام قانونی دیگری، زن و شوهر باید بر سر تمامی موارد از جمله مسائل مالی، حضانت فرزندان و ... با یکدیگر توافق کنند. دادگاه هم معمولا به تمام توافقات زن و مرد تا جایی که خلاف قانون نباشد، احترام می گذارد.

قانون درباره طلاق توافقی می‌گوید اگر زن و شوهر متقاضی طلاق توافقی باشند، دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد. در این موارد دو طرف می‌توانند تقاضای طلاق توافقی را از ابتدا در این مراکز مطرح کنند و حتی نیازی نیست اول به دادگاه بروند.

زن و شوهر برای مراجعه به مرکز مشاوره باید در سامانه‌ «تصمیم» ثبت نام کنند و برای جلسات مشاوره وقت بگیرند. این جلسات معمولا بین 4 تا 8 جلسه‌ است. نکته قابل توجه اینکه زن و مرد میتوانند برای کل مراحل طلاق توافقی وکیل بگیرند و کلیه امور را به آقا و یا خانم وکیل بسپارند.

در مراکز مشاوره با زن و شوهر با هدف انصراف آنها از طلاق صحبت میکنند. اما اگر دو طرف همچنان اصرار به جدایی داشته باشند، مرکز مشاوره موضوع را با مشخص‌کردن موارد توافق، برای تصمیم‌گیری نهایی به دادگاه گزارش می کند.

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی: گواهی عدم امکان سازش، شناسنامه زن و شوهر، تصویر کارت ملی زن و شوهر، سند ازدواج و آزمایش عدم بارداری خانم. ایرانیان مقیم خارج از کشور هم میتوانند برای طلاق توافقی طبق قانون ایران از طریق مراجعه به سامانه میخک یا سامانه ثنا، به یک وکیل وکالت بدهند و مراحل مربوط به طلاق را از آن طریق پیش ببرند.

همچنین، یکی از باورهای غلط درخصوص طلاق توافقی این است که زن نمی‌تواند مهریه و نفقه‌ بگیرد. این درحالی است که چنین باوری کاملا نادرست است و همانطور که گفته شد همه چیز در طلاق توافقی بر پایه توافق است. بنابراین زن میتواند بر موضع خود مبنی بر گرفتن مهریه و نفقه‌ پافشاری کند. مهریه در هر صورت قابل دریافت است و فقط درصورت نشوز که به معنای عدم تمکین است، نمی‌تواند نفقه بگیرد.

دادکست را می‌توانید هر پنجشنبه ساعت ۲۲ از کانال تلگرامی دادکست و حساب رسمی دادکست در کست‌باکس و سایر اپ‌های پادگیر بشنوید.

حجم فایل صوتی:26.12M | مدت زمان فایل صوتی :00:28:31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی