شعر و ادبیات ثروت ملی و پایه‌های اندیشه هر کشوری است


شعر و ادبیات ثروت ملی و پایه‌های اندیشه هر کشوری است

بندرعباس- ایرنا- یک پژوهشگر زبان و ادبیات در هرمزگان گفت: ادبیات هر کشور سازنده مبانی و پایه‌های اندیشه آن کشور است اما متأسفانه از ثروتی ملی به نام شعر و ادبیات فارسی غفلت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رضایی روز دوشنبه در نشست ادبی شعر و اندیشه در جمع شاعران و نویسندگان استان هرمزگان که به میزبانی محفل ادبی صبا برگزار شد، اظهار داشت: از ثروتی ملی به نام شعر و ادبیات فارسی غفلت شده و من واقعا نگران ادبیات فارسی هستم که به دست فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: نسل امروزمان از ادبیات دورشده اند و با شاهنامه فردوسی، غزلیات حافظ، گلستان و بوستان سعدی، مثنوی مولانا غریبه شده‌اند.

این پژوهشگر حوزه ادبیات اضافه کرد: در این میان نقش شاعران و نویسندگان بسیار حساس است تا بتوانند با قدم‌های خود ادبیات را در بین نسل جدید حفظ کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان نیز گفت: راه‌اندازی محافل ادبی حرکتی ارزشمند در بالندگی ادبیات است که به صورت هدفمند فعالیت می‌کند و در پیشبرد اهداف ادبی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی مؤثر خواهد بود.

امینه دریانورد، پیوستگی یک جریان و اقدام فرهنگی را ضامن بقا، توسعه و بهبود آن دانست و ابرازامیدواری کرد که محفل ادبی صبا در روشنگری و ارتقاء ادبی استان با نظم و پیوستگی بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

مسلم محبی،دبیر محفل ادبی صبا تشکیل محافل ادبی را فرصتی خوب برای استعدادیابی جوانان عنوان کرد و گفت: در استان هرمزگان، بی شک این استعدادها کم نخواهد بود. لذا زمانی که محافل ادبی به سمت استعدادیابی این سرمایه ها و حفظ آنها پیش روند، ظرفیت و سرمایه ها شناخته شده و می توان برای آن برنامه ریزی کرد.

وی حضور اساتید و شاعران مطرح در محافل ادبی استان هرمزگان را فرصت مغتنمی برای استعدادیابی جوانان دانست و افزود: ورود افراد به این محافل با هدایت و نظارت اساتید، سبب استعداد یابی خوب در سطح استان می شود. این ارتباطات باید حفظ شود و هدایت این جوانان با نظارت اساتید به سرانجام خوبی خواهد رسید.

وی بر برگزاری متناوب و مداوم برنامه‌های محاف ادبی، استفاده از ظرفیت شعرای جوان، توجه به آموزش در حوزه شعر و نویسندگی، معرفی استعدادهای جدید در حوزه ادبیات، حمایت از هنرمندان بومی و ... تأکید نمود.

این نشست شاعران مطرح استان همچون امینه دریانورد، راشد انصاری، مسلم محبی، معصومه مرشدی، اصغر ملایی، ایرج انصاری فر، ابراهیم ضعیفی، مهرنوش ایزد پرست، صبا مرادی، فضیله یگانه، عباس صابری پناه و حسین فریدونی شعر خوانی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده