همایش ملی پیاده روی ایرانیان در قشم برگزار شد 


همایش ملی پیاده روی ایرانیان در قشم برگزار شد 

قشم - ایرنا - همایش ملی پیاده روی ایرانیان عصر شنبه (21 خرداد 1401) همزمان با ولادت حضرت امام رضا(ع) و آخرین روز دهه مبارک کرامت تحت عنوان (یادواره غدیر) در شهر قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت‌کنندگان در این همایش پیاده‌ روی متشکل از کودکان، زنان، مردان، سالمندان، ورزشکاران، جوانان، نوجوانان، بسیجیان و مسوولان شهرستان قشم، مسیر ۲ کیلومتری میدان امام خمینی(ره) به سمت قلعه پرتغالی ها را پیاده طی کردند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم در حاشیه برگزاری این همایش، هدف از برگزاری آن را ترویج فرهنگ سلامتی و نشاط، ایجاد روحیه همدلی و تعامل، گرایش به فعالیت‌های گروهی و ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی در بین قشموندان عنوان کرد.

رضا دریایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: رهبر انقلاب در این خصوص فرموده اند: یکی از نیازهای اساسی کشور، فراگیر شدن ورزش همگانی میان مردم است و ورزش همگانی هم یکی از ضروریات زندگی است مثل غذا خوردن است، مثل تنفس کردن است، باید به آن توجه کرد.

شرکت کنندگان در این همایش در مسیر پیاده روی ضمن استفاده از ماسک دستور العمل های بهداشتی را رعایت کردند و با سردادن شعارهایی بر پیاده روی در هوای پاک تاکید داشتند.

این همایش با همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، منطقه آزاد، اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش های همگانی و ناحیه مقاومت سپاه قشم برگزار شد که در پایان به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

برپایی ایستگاه صلواتی از سوی خواهران حوزه علمیه قشم، پوشش مناسب اسلامی از سوی بانوان شرکت کننده در این پیاده روی خانوادگی، حمایت پلیس راهور از ورزشکاران در مسیر پیاده روی، نظم مثال زدنی ورزشکاران در طول مسیر راهپیمایی، حضور تکنسین های اورژانس ۱۱۵ و پخش نماهنگ های ورزشی از دیگر زیبایی های همایش ملی پیاده روی ایرانیان در قشم بود.

شهرستان قشم حدود هزار و ۵۲۰ ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب ۱۵ هیات ورزشی در این نگین خلیج فارس فعالیت می‌کنند و سرانه فضای ورزشی برای هر ورزشکار طبق اعلام رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم نزدیک به ۸۰ سانتی متر فضای رو باز و رو بسته است.

مجموعه فضاهای ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم شامل یک مجموعه ورزشی تختی با یک سالن ورزشی، یک استخر، یک پیست دو و میدانی، یک زمین چمن فوتبال و چند زمین ورزشی روستایی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه