سرپرست فرمانداری: مسئولان ساوه با پرهیز از کارهای نمایشی درصدد خدمت صادقانه و جلب رضایت مردم باشند


سرپرست فرمانداری: مسئولان ساوه با پرهیز از کارهای نمایشی درصدد خدمت صادقانه و جلب رضایت مردم باشند

ساوه - ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه ساوه گفت: مسئولان این شهرستان باید در دولت انقلابی با جدیت و به دور از فعالیت های نمایشی در میدان خدمتگزاری حاضر باشند و در راستای جلب اعتماد مردم کوشش کنند.

به گزارش ایرنا، «مهدی الیاسی» روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان ساوه در سال ۱۴۰۱ که در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: جلب اعتماد مردم و ایجاد فضای امید و نشاط از رویکردهای دولت مردمی و انقلابی است و تقویت کارآمدی دستگاههای اجرایی و مدیران نیز مسأله ای ضروری به شمار می آید.

وی تاکید کرد: مسئولان باید همواره در دسترس مردم باشند و در راستای اقناع سازی جامعه و تکریم ارباب رجوع به عنوان مهمترین رویکرد، کوشا باشند.

سرپرست فرمانداری ساوه با دعوت مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان نسبت به پرهیز از اختلاف نظر، اظهار داشت: نباید حل و فصل اختلافات بین دستگاههای اجرایی را منوط به ورود فرمانداری دانست بلکه باید با تقویت روحیه همکاری و همدلی به تفاهم رسید.

الیاسی گفت: شایسته سالاری و انتخاب مدیران توانمند برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب یک ضرورت است و در این راستا باید از مکاتبات بیهوده، پاسکاری های اداری و برکرواسی پیچیده اداری که موجب نارضایتی مردم است، اجتناب شود.

وی همچنین بر ضرورت جذب اعتبارات سال گذشته و تلاش برای افزایش سهم شهرستان ساوه از اعتبارات ملی و استانی تاکید کرد و افزود: پرهیز از کارهای نمایشی و انجام کارهای زیرساختی در شهر و روستاها برای همه مدیران یک تکلیف است.

الیاسی همچنین اجرای دقیق طرح سند آمایش سرزمینی که از سوی دولت ابلاغ شد را خواستار شد و گفت: ارتقای بهره وری حوزه صنایع در طرح آمایش سرزمینی مورد تاکید است و این موضوع در شهرستان ساوه به عنوان قطب صنعت کشور ضرورتی مضاعف دارد.

وی افزود: در راستای اجرای دقیق طرح سند آمایش سرزمینی باید هرگونه صدور مجوز براساس شاخص‌های محیط‌زیستی، حامل های انرژی و آب باشد و برای رفع معضل حاشیه نشینی نیز باید اقدامات لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد.

وی با اشاره به سکونت بیش از ۳۰ هزار نفر تبعه بیگانه در ساوه، گفت: برخوردها با این اتباع باید کاملا قانونی و با تاکید بر رعایت کرامت آنها صورت گیرد.

الیاسی افزود: ساخت ۲ هزار واحد مسکن ملی در ساوه در دستور کار است و باید همه مسئولان برای تحقق این مهم و خانه دار شدن افراد کمتر برخوردار در میدان باشند تا پس از تکمیل این پروژه برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی دیگر هدفگذاری کنیم.

وی همچنین گفت: شناسایی ساختمان‌ها و ابنیه ناایمن برای پیشگیری از حوادثی نظیر پروژه متروپل آبادان یک ضرورت است و هشدارهای لازم برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز ناایمن توسط مراجع ذیربط باید داده شود.

الیاسی با اشاره به اینکه مردم از برخی دستگاه‌ها نارضایتی دارند، گفت: دستگاهای اجرایی تعامل مناسب با اصحاب رسانه داشته باشند و خبرنگاران نیز با نقد منصفانه مطالبات مردم را پیگیری کنند تا با تعامل همه جانبه سطح رضایتمندی مردم افزایش یابد.

امام جمعه شهر غرق آباد نیز گفت: نظارت قاطع و جدی بر بازار در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها باید در شهرستان انجام شود.

حجت الاسلام سلطانی افزود: از استاندار مرکزی درخواست داریم که سازوکاری فراهم کند تا ساختار فرمانداری ویژه ساوه به معنای واقعی تعریف شود و فرماندار اختیارات معاون استاندار را داشته و براساس آن خدمت کند.

وی با اشاره به اداره فرمانداری ساوه توسط سرپرست، گفت: توقع داریم استانداری مرکزی نسبت به تعیین تکلیف مدیریت اداره فرمانداری اقدام کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403/ بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم