اجرای پروژه‌ها در سیستان و بلوچستان باید برنامه زمان‌بندی داشته باشد


اجرای پروژه‌ها در سیستان و بلوچستان باید برنامه زمان‌بندی داشته باشد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای پروژه‌ها در این استان باید براساس برنامه زمانبندی انجام و در بازه زمانی مشخص هدف‌گذاری شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی مصوبات سفر رییس بنیاد مسکن کشور، تاکید کرد: بنیاد مسکن برای اجرای پروژه‌ها برنامه زمانبندی داشته باشد و هدف‌گذاری لازم در بازه زمانی تعیین شده انجام شود.

وی افزود: باید بتوانیم پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم چرا که مردم انتظار دارند هر چه زودتر نتیجه را در زندگی خود ببینند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با اجرای پروژه های بنیاد مسکن باید در استان ایجاد اشتغال و واحدهای تولیدی راه اندازی شود چرا که هدف ما از اجرای پروژه ها ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه های بنیاد مسکن باید زنجیره‌ای از اشتغال را راه اندازی کند و در کنار اجرای پروژه‌ها واحدهای تولیدی مرتبط نیز در استان فعال شوند.
مدرس خیابانی بیان کرد: باید اجرای این پروژه ها ظرفیتی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این نشست گفت: بنیاد مسکن در ۲ موضوع اجرای طرح هادی و همچنین مقاوم‌سازی مسکن روستایی وارد عمل شده است.
منصور بیجار گفت: در سیل سال ۹۸ و سیل سال ۱۴۰۰ خسارات زیادی به شهرهای ساحلی از جمله کنارک وارد شد و بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی و بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل ورود پیدا کرد.
وی ادامه داد: موضوع دیگری که مورد توجه قرار گرفته ورود بنیاد مسکن به موضوع حاشیه‌نشینی در چهار شهر زابل، زاهدان، کنارک و چابهار است که به همین منظور رئیس بنیاد مسکن کشور طی این مدت سفرهای متعددی به استان داشت و همچنین جلسات متعددی با حضور مدیر بنیاد مسکن و مدیران استانی برگزار شد و اجرای مصوبات را پیگیری می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که مورد ارزیابی قرار گرفته موضوع پرداخت تسهیلات بانکی است که در این نشست موانع پیش‌روی بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات بررسی و مقرر شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تسهیلات پرداخت شود که یکی از جمله این تدابیر اتخاذ شده، حضور میدانی عوامل بانک و عوامل بنیاد مسکن در منطقه بود که تصمیم بر این شد که با حضور میدانی عوامل بانک و عوامل بنیاد مسکن از مراجعه متقاضیان به شهرها جلوگیری شود و در پرداخت تسهیلات مانع‌زدایی و تسهیل شود.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تسهیلات مربوط به خسارت سیل ۹۸ تا پایان خرداد پرداخت شود و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سیل ۱۴۰۰ نیز تسریع داشته باشند.
بیجار ادامه داد:در رابطه با اجرای طرح هادی نیز تصمیماتی اتخاذ شد که بر اساس آن مقرر شد برای ۴۵ روستای هدف‌گذاری شده برای اجرای طرح هادی، اداره کل راهداری تامین مصالح و پخش آسفالت را برعهده بگیرد و تامین قیر نیز از طریق بنیاد مسکن و دهیاری‌ها در مناطق مورد نظر انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای این پروژه‌ها، شاخص مقاوم‌سازی در سطح استان ارتقا و بهبود یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط