اقدامات موثر برای طرح جهش تولید دانش بنیان درمجلس انجام شد


اقدامات موثر برای طرح جهش تولید دانش بنیان درمجلس انجام شد

کرج - ایرنا - نایب رییس کمیسیون کشاورزی ، آب ،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به طرح های دانش بنیان برای توسعه کشور گفت: اقدامات موثر برای طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباسی دوشنبه شب در نشست با فرمانداران، رییس پارک علم و فناوران استان البرز با موضوع کشاورزی دانش بنیان افزود: براین اساس باید با شناسایی ظرفیت های دانش بنیان در شهرستان های استان البرز برای تحقق اهداف طرح جهش تولید دانش بنیان پیش رفت .

وی ادامه داد: هنرستان کشاورزی ، توجه به موسسات تحقیقاتی ملی از جمله موسسه سرم سازی رازی با توجه به اهمیت تولید واکسن ، توجه به ظرفیت های گردشگری از جمله مباحث مهم دراین زمینه به شمارمی روند.

عباسی گفت: امروز ۹۰ درصد بذرهای مورد استفاده در کشور وارداتی است در حالی که می توان با اتکا به ظرفیت های دانش بنیان دراین زمینه نیز اقدامات موثر داشت.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بیان داشت: از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بحث کشاورزی و امنیت غذایی است که با توجه به اتفاقاتی که درمنطقه شاهد هستیم از جمله جنگ اوکراین و روسیه مشکلاتی در حوزه اقتصادی بوجود آمد.

وی اضافه کرد: امروز شاهد ممنوعیت صادرات، رشد فزاینده قیمت محصولات در برخی از مواد غذایی و کشاورزی هستیم که برای امنیت غذایی باید به سمت اقتصاد دانش بنیان پیشرفت رفت.

عباسی ادامه داد: با توجه به اینکه استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری شناخته شده باید از ظرفیت های دانش بنیان شهرستان های استان برای توسعه اقتصاد دانش بنیان بهره برد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان البرز تشکیل شده و باید در شهرستان های آن نیز تشکیل شود.

وی تاکید کرد: حمایت های لازم با تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر از طرح جهش تولید دانش بنیان صورت گیرد تا بتوانیم در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان گام های موثرتری را برداریم .

دراین نشست مقرر شد فرمانداران استان البرز ظرفیت های شهرستان های خود را در زمینه کشاورزی احصا و ارسال کنند تا راه های توسعه هرچه بیشتر این استان هموار شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب