قشم در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) غرق اندوه و ماتم است


قشم در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) غرق اندوه و ماتم است

قشم - ایرنا - شهرستان قشم سرزمین آب و آفتاب در شامگاه سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد سیاه پوش و غرق اندوه و ماتم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ولایت مدار و انقلابی نگین خلیج فارس از شامگاه جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۱۰ در اندوه از دست دادن پیر جماران رخت سیاه بر تن کرده و با شرکت در آیین های بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی در سراسر این جزیره اشک ماتم می‌ریزند.

در شب سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) سر در منازل، مساجد، حسینیه ها، ادارات، سازمان ها، خیابان‌ها، میادین و معابر اصلی و فرعی شهرها و روستاهای شهرستان قشم نیز سیاه پوش و گواه بر دردمند بودن دل اهالی این جزیره راهبردی خلیج فارس است که همواره و در همه عرصه‌ها، نظام و انقلاب خود را تنها نگذاشته‌اند.

در آستانه سالروز رحلت حضرت امام سید روح ‌الله موسوی خمینی(ره) قشموندان اعم از شیعه و سنی در کمال همدلی و تعامل با برپایی آیین های گرامیداشت یاد و خاطره امام امت و قرائت قرآن، فاتحه، عزاداری و سوگواری و ادای احترامی دوباره به مقام شامخ معمار انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

با مشاهده آیین های بزرگداشت ارتحال امام(ره) در شهرستان قشم که همانند یک الگوی همبستگی ملی در سراسر این جزیره در حال برگزاری است می توان این شهرستان را شهر مقلدان و پیروان امام راحل نامید؛ چرا که اهداف مادی و جناح بندی های سیاسی در عملکرد مردم ولایت مدار نگین خلیج فارس راهی ندارد.

در برپایی آیین های گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ قشموندان اعم از شیعه و سنی با ذکر یاد و خاطره پیر جماران و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در کنار هم منویات رهبر معظم انقلاب را دنبال می کنند و یک خط سیاسی و انقلابی رونق دارد که همانا خط ولایت فقیه است.

آری از شامگاه جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ شهرستان قشم در آستانه سالروز رحلت رهبری فرزانه و مقتدایی حکیم، بار دیگر غرق در عزا و ماتم شد تا قشموندان بار دیگر با خود نجوا کنند و به یاد بیاورند که امام خمینی (ره) که روح خدا بود و به واسطه نبوغ الهیش، توانست انقلابی رقم بزند که همچون انفجار نور بود در برابر سایه ظلمت و تاریکی که رژیم ستمشاهی بر ایران افکنده بود.

آنان با حضور در این مراسم در حال ارسال یک پیام مهم ولایتمداری به سایر نقاط کشور و سرزمین اصلی هستند که امام خمینی(ره) روشنگر زمانه بود و ثمره های غنی رهبری عالمانه اش تا به امروز، خاک ایران اسلامی را سیراب کرده است و در چنین ایامی، نه تنها قشموندان و مردم سراسر ایران، بلکه تمامی مستضعفان جهان که او نور امید را در دل هایشان روشن کرده بود، از حضور ارزشمندش محروم گشتند.

مردم انقلابی قشم با حضور در این آیین های گرامیداشت امام (ره) آمده اند که بگویند اکنون در حالی سوگوار رحلتش هستیم که کشور اسلامی ما توانسته در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و همگام با مسیر آرمان های متعالی او، حرکتی پر شتاب را رقم زده و به چشم انداز رفیعی که آن پیر فرزانه ترسیم کرده بود، از همیشه نزدیک تر باشد.

قشموندان و دوستداران امام دلها حامل این پیام به سراسر ایران اسلامی هستند که سالروز قیام خونین هموطنان مبارزمان در روز پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ بدون شک از پایه های مستحکم شکل گیری انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و ترسیم گر چهره اسلامی مردم ایران در شهرهای مختلف کشور بوده است.

آنان آمده اند که همزمان با تمامی عاشقان و دلدادگان آن پیر فرزانه در سراسر دنیا، یاد آن رهبر معظم و احیا گر اسلام ناب محمدی(ص) را گرامی بدارند و بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) تجدید بیعتی دوباره کنند.

قشموندان در این مراسم آمده اند که بگویند امیدواریم به برکت یادگارهای ارزشمند رهبری حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بتوانیم آرمان های روشن این انقلاب را زنده نگاه داشته و در مسیر پرشتاب آبادانی این مرز و بوم، سهم ارزنده ای ایفا کنیم.

خوشبختانه با فروکش کردن ابتلا به ویروس کرونا، این مراسم ها با حضور گسترده قشموندان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر جزیره در حال برگزاری است.

نخستین مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) شامگاه جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ از سوی دفتر امام جمعه، سازمان منطقه آزاد، شهرداری و بسیج شهرستان قشم در مسجد النبی(ص) شهر قشم برگزار می شود.

دومین مراسم که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه ریزی شده غبار روبی گلزار شهدا است که این مراسم با حضور مسوولین شهرستان قشم در ساعت ۹ صبح روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در گلزار شهدای گمنام و شهدای شهر قشم برگزار خواهد شد.

سومین مراسم این ایام دیدار مسوولین ادارات با امام جمعه شهرستان قشم است که این مراسم با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی فرمانداری ساعت ۱۰ صبح روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ انجام می شود.

برگزاری همایش «استقلال و استکبار ستیزی از منظر امام خمینی(ره)» چهارمین برنامه مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان قشم است که این مراسم روز ۱۴ خرداد جاری از سوی بسیج و شهرداری لافت در محوطه پایگاه بسیج این شهر برگزار خواهد شد.

پنجمین برنامه گرامیداشت این مناسبت ها شامگاه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ از سوی بخشداری حرا در روستای باسعیدو جزیره قشم برگزار می شود.

ششمین مراسم سالگرد امام روح الله(ره) ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شامگاه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ از سوی بخشداری مرکزی شهر رمکان در این شهر برگزار خواهد شد.

هفتمین برنامه گرامیداشت این مناسبت ها نیز شامگاه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از سوی بخشداری شهاب در شهر سوزا برگزار می شود.

همچنین به مناسبت گرامیداشت قیام تاریخی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ برنامه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز بزرگ شامگاه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از سوی بخشداری مرکزی شهر درگهان در این شهر برگزار خواهد شد.

همچنین آیین های گرامیداشت این دو مناسبت ملی و تاریخ در تمامی مساجد و بقاع متبرکه شهرستان قشم در شب ۱۴ و ۱۵ خرداد همراه با قرائت قرآن در مساجد، برگزاری مسابقات شب شعر در رثای خورشید از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با همکاری شهرداری، تولید محتوای رسانه ای در فضای مجازی از سوی پایگاه های مقاومت بسیج قشم، برگزاری ایستگاه های صلواتی و فضاسازی محیطی در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) در روز یک مهر سال ۱۲۸۱ در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد چشم به جهان گشود و در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

در قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ، معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد این شهرستان به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج پسر 15 ساله با خانم معلم 30 ساله اش ! / واقعی و جگرسوز !