امام جمعه میاندوآب: جهاد تبیین گامی در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن است


امام جمعه میاندوآب: جهاد تبیین گامی در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن است

مهاباد - ایرنا - امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمن جنگ نرم را جایگزین جنگ سخت و نظامی کرده است، گفت: جهاد تبیین گامی در خنثی‌سازی توطئه دشمن علیه نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده شب سه‌شنبه در جلسه شئونات فرهنگی میاندوآب با محوریت دهه کرامت و رحلت حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه در اوایل انقلاب برخی با حضور هیات‌های مذهبی در ماه محرم در خیابان‌ها مخالف بودند و از امام می‌خواستند از این کار ممانعت کنند، اظهار کرد: امام (ره) در قبال این خواسته می‌گفتند هیئات مذهبی نماد و شعار اسلام هستند و علاوه بر خانه، باید در جامعه نیز اهداف قیام امام حسین (ع) تببین شود.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه و مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی در راستای ایجاد فرهنگ عمومی در جامعه است تا میدان فرهنگ و دین هم در دست دیگران نباشد و باید آن را حفظ کنیم، افزود: برگزاری این مراسم‌ها نیز گامی در راستای جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره بر حضور همه مؤمنان و آحاد مختلف مردم در این مراسم‌ها ضروری و مهم است، تاکید کرد: مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) و یا قیام ۱۵ خرداد در همین راستاست و باید به صورت گسترده برگزار شود.

وی با اشاره به تبیین مدیریت مقام معظم رهبری توسط کارشناسان مربوطه، ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در طول رهبری خود ۲۸ بحران‌ مختلف علیه نظام و انقلاب را مدیریت کرده است که حمله آمریکا به عراق یکی از این موضوعات بود و برخی نظر مخالف و موافق برای ورود ایران به این جنگ را داشتند که مقام معظم رهبری تاکید کردند که ایران با این جنگ کاری ندارد و به این شیوه آن را مدیریت کردند.

امام جمعه میاندوآب: جهاد تبیین گامی در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن است

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه ما به شیعه جعفری معروف هستیم ولی در سالروز شهادت حضرت امام‌ جعفر صادق (ع) هیچ گونه آذین بندی شهر به این مناسبت در شهر مشاهده نشد، گفت: در رابطه‌ با سیاه پوش کردن شهر، شهرداری رسالتی بر عهده دارد که در مراسم‌های ملی و مذهبی شهر را با نصب پارچه و نوشته با موضوع آن‌مناسبت آذین بندی کند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با انتقاد از عدم انجام این کار اضافه کرد: متاسفانه نهاد شهرداری میاندوآب فاقد معاونت فرهنگی است و به همین خاطر به امور فرهنگی شهر بی‌توجهی شده و یا کاری صورت نمی‌گیرد در حالیکه از آن همه نیرو در شهرداری می‌توان به یک نفر این مسوولیت را سپرد.

وی با بیان اینکه همچنین یکسال است که در جلسه ایثار و شهادت در مورد نصب تصاویر شهدا در معابر شهری بحث می‌شود ولی اجرایی نمی‌شود، افزود: از مسوولان واحدهای دیگر شهرداری انتظاری نداریم ولی اگر معاونت‌ فرهنگی وجود داشته باشد این امور را پیش می‌برد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در دوره گذشته‌ شورا و این دوره هم بارها ایجاد معاونت فرهنگی را خواستار شده‌ایم ولی عملی نشده است، اظهار کرد: میاندوآب به عنوان شهر تشیع باید در ایام شهادت ائمه معصومین (ع) سیاه پوش شود و نصب پارچه و یا بنر هزینه زیادی هم برای شهرداری ندارد.

وی ادامه داد: همچنین در مراسم‌های ملی و مذهبی که بیشتر تعطیل رسمی هستند، انتظار می‌رود مسوولان کلیدی در شهرستان حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت هم گفت: خداوند متعال در قرآن خود را کریم معرفی کرده و حتی یکی از نام‌های پیامبر اکرم (ص) و قرآن، کریم است که این‌ها ریشه در کرامت دارد بنابراین باید این دهه گرامی داشته شود.

میاندوآب با ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیپ المیرا شریفی مقدم را در کنسرت ببینید!