طرز تهیه نون خرمایی خانگی


طرز تهیه نون خرمایی خانگی (http://www.araas.ir/date-bread/) اولین بار در مجله اینترنتی آراس , اخبار , عکس , مدل , فناوری (http://www.araas.ir). پدیدار شد.

نون خرمایی

طرز تهیه نون خرمایی خانگی

نون خرمایی

در این مطلب برای شما عزیزان یک میان وعده ی مفید و خوشمزه را آموزش داده ایم که می توانید به راحتی در منزل درستش کنید. طرز تهیه نون خرمایی خانگی با مواد دم دست که سالم و مقوی می باشد.

مواد لازم برای تهیه نون خرمایی خوشمزه

شیر ولرم دو سوم لیدان

خمیر مایه یک قاشق غذا خوری

تخم مرغ یک عدد

وانیل نصف قاشق چای خوری

شکر چهار قاشق غذا خوری

روغن چهار قاشق غذا خوری

ارد دو تا دو و نیم لیوان

مواد داخل نون …

خرما ده الی پانزده عدد

یک قاشق چای خوری دارچین زنجبیل

سه قاشق غذا خوری روغن

مواد رو مال …

یک زده تخم مرغ

دو قاشق غذا خوری شیر

زعفران دم کرده

طرز تهیه نون خرمایی

ابتدا شیر ولرم را با شکر مخلوط می کنیم تا شکر آب شود، سپس پودر خمیر مایه را اضافه می کنیم و ده دقیقه زمان می دهیم تا عمل بیاید.

تخم مرغ ها را با روغن مایع، پودر هل، وانیل داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس خمیر مایه عمل آمده را اضافه می کنیم. آرد را در دو مرحله به مایع اضافه می کنیم بهتر است که آرد را الک کنید. این کار را ادامه داده تا خمیر جمع شود و حالت چسبندگی کمی داشته باشد. حالا خمیر را ده دقیقه با دست ورز دهید روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت در جای گرم قرار دهید تا استراحت کند.

در این فاصله که خمیر استراحت کند شما هسته های خرمای را خارج کنید و پوست آن را بکنید. برای اینکه پوست خرما به راحتی کنده شود ده دقیقه داخل آب جوش قرار دهید تا به راحتی پوست خرما جدا شود. حالا خرما ها را با گردو، دارچین، کره مخلوط می کنیم.

خمیر را کمی ورز دهید تا پف خمیر بخوابد، سپس خمیر را به چونه هایی اندازه گردو تقسیم کنید. سینی توستر را چرب کرده یا از کاغذ روغنی برای زیر کار استفاده کنید. حالا چونه ها را صاف کرده و داخل انها مواد خرمایی قرار دهید و دور خمیر را به مرکز ان برگردانید طوری که مواد داخل آن پوشیده شود. روی مواد را با یک پارچه ی تمیز بپوشانید و بعد از بیست دقیقه دور خمیر را برش دهید.

برای رومال از مخلوط ۱ عدد تخم مرغ، کمی زعفران و یک قاشق غذاخوری روغن مایع استفاده کنید. پس از برش دور خمیر از رومالی که درست کردید روی آن بمالید و اگر دوست داشتید می توانید از کنجد برای تزیین آن استفاده کنید.

حالا داخل توستر قرار دهید و به مدت بیست الی سی دقیقه در دمای 150 درجه قرار دهید تا بپزد.

طرز تهیه نون خرمایی خانگی

برای نرم تر شدن نون حتما داخل فر یک کاسه آب قرار دهید

زمان لازم برای پخت این نون خرمایی خوشمزه در توستر مدت 25 دقیقه با دمای 150 درجه

برای خوشمزه تر شدن این نون می توانید همراه خرما گردو هم داخل مواد قرار دهید.

طرز تهیه نون خرمایی خانگی

نون خرمایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج