افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران‌های زیست محیطی


افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران‌های زیست محیطی

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به بحران‌های زیست محیطی انتظارات از روابط عمومی این سازمان و استان‌ها افزایش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط‌زیست، محسن نقیلو در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات روابط عمومی استان‌ها که به‌صورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار شد با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ( ٢٧ اردیبهشت) با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی‌ در پیشبرد اهداف سازمان افزود: در اینجا گرد آمده‌ایم تا روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را گرامی بداریم و اهتمام خود را در گسترش و بهبود عملکرد سازمانی و تخصصی ارتقا ببخشیم. از همین رو با برگزاری منظم و منسجم این نشست‌های هم‌اندیشی در تلاش هستیم که بتوانیم به یک گفتگوی فراگیر درزمینه روابط عمومی و ارتباطات محیط‌زیست دست‌یابیم. به اعتقاد من، یکی از مؤلفه‌های مهم حوزه روابط عمومی، افزایش اعتماد اجتماعی است و شما همکاران پرتلاش روابط عمومی، فرماندهان قرارگاه محیط‌زیست هستید.

وی با اشاره به موضوع مشارکت های اجتماعی افزود: موضوع مشارکت های اجتماعی از مواردی است که حتما باید به آن توجه ویژه ای شود و تلاش شود روابط عمومی جایگاه قوی و حضور چشمگیر و فعالی داشته باشد.

عملکرد روابط عمومی ها باید شفاف و سنجش پذیر باشد

دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی به موقع و اثرگذار اشاره کرد وگفت: اطلاع رسانی سریع، صریح، شفاف و به‌موقع در خصوص مسائل و بحران‌ها از اقدام‌های مهم روابط عمومی‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست است و عملکرد روابط عمومی ها باید شفاف و سنجش‌پذیر باشد و در این مسیر ضرورت دارد روابط عمومی به شکل کاملا حرفه‌ای و به روز مدیریت شود.

ایفای صحیح نقش روابط عمومی ها در بخش سرمایه های اجتماعی

وی بر ایفای صحیح نقش روابط عمومی‌ها در بخش سرمایه‌های اجتماعی و لزوم اعمال برخی اصلاحات در برنامه‌های اجرایی به منظور بررسی و رفع چالش ها در این بخش تاکید کرد.

نقیلو ادامه داد: برای بهبود عملکرد و ارتقای فعالیت‌ها نیز تدابیری اندیشیده شده است که شاهد به ثمر نشستن برنامه های تدوینی از جمله تولید محتوا در حوزه رسانه و سایر بخش ها باشیم.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست به ابلاغ دستورالعمل نقشه محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: دبیری جلسات این ستاد در استان با روابط عمومی استان‌ها خواهد بود و تلاش خواهیم کرد با مساعدت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان برای هر استان تخصیص اعتبار با مدیریت و نظارت ابلاغ شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: در اطلاع‌رسانی‌ها باید از مقام محوری پرهیز کرد تا شائبه تبلیغ برای شخص مدیرکل و مدیران استان به وجود نیاید.

وی تأکید کرد: سن امکانات و تجهیزات سخت افزاری در روابط عمومی ها به دهه هشتاد باز می گردد و نیاز به به روز شدن دارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط‌زیست از عدم پیش‌بینی پیوست رسانه ای-فرهنگی برای ۱۴ طرح کلان سازمان حفاظت محیط‌زیست انتقاد کرد و گفت: انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران‌های زیست محیطی زیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه با رشد فناوری و تکنولوژی روابط عمومی امروز دیگر تعریف گذشته را ندارد و توسعه فضای مجازی و دنیای دیجیتال باعث شده است روابط عمومی ها از شکل سنتی خود پوست اندازی کرده و به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند افزود: در دنیای امروز روابط عمومی دیجیتال ابزاری پرقدرت و موثر برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خدمات یک سازمان به مخاطبان خود است.

در ادامه این هم‌اندیشی روسای ادارات روابط عمومی و امور رسانه ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها به بیان نظرات و ایده‌ها و انتقادات خود پرداختند .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تکثیر و پرورش عقرب در اسارت توجیه اقتصادی ندارد