زلفی‌گل:قیمت خوابگاه و غذای دانشجویی افزایش نمی‌یابد


زلفی‌گل:قیمت خوابگاه و غذای دانشجویی افزایش نمی‌یابد

وزیر علوم در بحث افزایش قیمت‌ها و تأثیر آن بر کالاهای اساسی در دانشگاه‌ها ادامه داد: بحث افزایش قیمت‌ها در اثر جراحی اقتصادی ایجاد شده که البته تبعاتی نیز در دانشگاه‌ها خواهد داشت ولی ما با کمک دولت تصمیم گرفته ایم تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی نداشته باشد.

زلفی‌گل:قیمت خوابگاه و غذای دانشجویی افزایش نمی‌یابد

به گزارش راهبرد معاصر محمدعلی زلفی گل در خصوص تالیف کتاب های دانشگاهی گفت: در دانشگاه ما بخش قابل توجهی از محتوای درسی دانشگاه‌ها، کتاب های لاتین و یا ترجمه‌ای است. اولین کاری که در بدو ورود به وزارت علوم انجام دادم، واگذاری پروژه شیوه نامه تألیف کتاب درسی در دانشگاه‌ها به مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی و آموزش عالی بود. از آن ها خواستم در قالب یک طرح پژوهشی مطالعات ملی و فراملی انجام دهند تا مشخص شود کتاب تألیفی بومی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.
به گفته وی این کتاب ویژگی‌هایی نیز باید داشته باشد هم بسته فرهنگی و هم بسته هویت سازی باید داشته باشد.

زلفی گل گفت: در این کتاب دانشمندانی که در آن موضوع خاص از ایران، در ابعاد ملی و فراملی صاحب نظر هستند و همین طور اسطوره‌های بین المللی در آن گنجانده شوند. در این کتاب باید مهارت و کارهای پژوهشی و تیمی آورده شود.

وزیر علوم درباره سیاست آموزش عالی در دولت سیزدهم مبنی بر افزایش و یا کاهش دانشجو گفت: دانشگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی استقلال دارند و خودشان به بلوغ رسیده اند، تعیین ظرفیت را خود دانشگاه‌ها مشخص می‌کنند البته برای ایجاد رشته‌های جدید و تأسیس دانشکده و گروه های جدید، وزارت علوم یک سری استاندارد دارد و آن را هر دانشگاهی رعایت کند می‌تواند رشته جدید و یا جذب دانشجوی جدید داشته باشد.

زلفی گل گفت: دانشگاه‌های بزرگ ما به درجه‌ای از بلوغ رسیده اند که خود تصمیم بگیرند. بنابراین ما برای ایجاد رشته‌های جدید و پذیرش های جدید دانشجو در رشته‌های مختلف استانداردهایی داریم. هر دانشگاهی این استانداردها را داشته باشد می‌تواند رشته‌های جدید و جذب دانشجو داشته و ما از آن ممانعت نمی‌کنیم.

وی ملاک‌های آن را داشتن استانداردهای آموزشی، نسبت دانشجو به استاد، نسبت استاد به دانشجو، سرانه رفاهی، ورزشی، خوابگاهی عنوان کرد و افزود: این موارد ملاک‌های ما خواهند بود و اگر رعایت شود ما نمی‌گوییم جذب دانشجو را محدود کنند.

وزیر علوم در بحث افزایش قیمت‌ها و تأثیر آن بر کالاهای اساسی در دانشگاه‌ها ادامه داد: بحث افزایش قیمت‌ها در اثر جراحی اقتصادی ایجاد شده که البته تبعاتی نیز در دانشگاه‌ها خواهد داشت ولی ما با کمک دولت تصمیم گرفته ایم تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی نداشته باشد./باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان