بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری


بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

بیوگرافی کامل جواد عزتی (http://www.araas.ir/javad-ezati/) و  همسرش مه لقا باقری (http://www.araas.ir/mahlagha-bagheri/) جواد عزتی (http://www.araas.ir/javad-ezati/) بازیگر توانمند کم حاشیه تلویزیون و سینما از سال 1375 به‌صورت حرفه ای وارد دنیای بازیگری شده‌است. عزتی ابتدا در تئاتر فعالیتش را شروع و سپس در سال 1381 با سریال قصه‌های شبانه وارد...

بیوگرافی کامل جواد عزتی و همسرش مه لقا باقری

جواد عزتی بازیگر توانمند کم حاشیه تلویزیون و سینما از سال ۱۳۷۵ به‌صورت حرفه ای وارد دنیای بازیگری شده‌است. عزتی ابتدا در تئاتر فعالیتش را شروع و سپس در سال ۱۳۸۱ با سریال قصه‌های شبانه وارد تلویزیون شد.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

بیوگرافی جواد عزتی

جواد عزتی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون ایران متولد 20 دی 1360 است که فارغ التحصیل دیپلم رشته تئاتر از هنرستان سوره می باشد. و از همان ابتدا علاقه بسیاری به بازیگری داشت. او در ۱۵ سالگی وارد حرفه تئاتر شد که داستان جالبی پشت این موضوع قرار دارد. بنابر گفته‌های خودش در دوران دبیرستان، یک آزمون بازیگری می‌دهد و به‌خاطر همان آزمون همراه‌ با چند دانش‌آموز دیگر یک گروه تئاتر تشکیل می‌دهند که بعدها متوجه شدند آن آزمون بازیگری به‌هیچ‌وجه رسمی نبوده و تنها قصد کلاهبرداری از آن‌ها را داشته‌اند.

بااین‌حال پس از این داستان جواد عزتی دل‌سرد نمی‌شود و با اراده‌ای محکم‌تر تصمیم می‌گیرد مسیر بازیگری در تئاتر را دنبال می‌کند. او درابتدا در تئاترهای خیابانی به ایفای نقش می‌پرداخت و به‌دلیل استعداد بالای خود خیلی سریع توانست به اجرا در سالن‌های تئاتر برسد و در سال ۱۳۷۵ به‌صورت حرفه‌ای نخستین اجرای خود را تجربه کند. او پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاهِ سوره در رشته تئاتر این رشته را خیلی حرفه‌ای‌تر دنبال کرد و سرانجام در سال ۱۳۸۱ رسما وارد تلویزیون شد و برای اولین‌بار جلوی دوربین رفت.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

وی سال 1381 به دعوت سعید آقاخانی با مجموعه «قصه های شبانه» بعنوان بازیگر و صداپیشه عروسک اولین بار جلوی دوربین حضور یافت اما با بازی در سریال «باغ مظهر» مهران مدیری و مجموعه «قرارگاه مسکونی» در میان مردم شناخته شد، او در سال 1389 با سریال «قهوه تلخ» با ایفای نقش بابا اتی به اوج شهرت دست یافت.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

آشنای با ساعد سهیلی

ساعد سهیلی در گفتگویی عنوان کرد جواد عزتی زمانی که بعنوان بازیگران فعالیت می کرد استعداد وی را کشف کرده و بواسط او وارد فیلم «میان ماندن و رفتن» شد

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

جواد عزتی در کنار بهروز شعیبی

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

مصاحبه با جواد عزتی

علاقه به مسافرکشی

عاشق مسافرکشی هستم تا جایی که چند وقت پیش رفتم تاکسیرانی یک ماشینی ثبت نام کنم که اونا هم تعجب کردند ولی ندادند.

من عشق می ورزم اصلا اینکه آدم های مختلف میشینن تو ماشین و باهاشون حرف می زنم.

کارهای مورد علاقه

از بین کارهایی که تا امروز انجام داده ام . سریال های مثل هیچ کس و بی مقدمه را خیلی دوست دارم اما هنوز هم مثل روز اول پر انرژی هستم.

بازیگر پرفروش

در سال 1396 فیلم «آینه بغل» با فروش نزدیک به 21 میلیارد تومان و فیلم «اکسیدان» نزدیک به 11 میلیارد تومان در گیشه ، جواد را تبدیل به پرفروشترین بازیگر سال کرد.

آشپزی هیئتی

من زیاد غذا درست می کنم و البته رستوران هم زیاد می روم حتی سابقه تهیه غذا با حجم بالا را هم دارم ، مثلا برای 300 یا 400 نفر غذا درست کرده ام

سر این دیگ های هیئتی کار کرده ام و برای تعداد بالا برنج بار گذاشتم.

رستوران دار سابق

ترنج یکی از رستوران هایی است که چندین سال است. در زمینه غذاهای فرنگی فعالیت می کند که مدتی جواد عزتی مدیریت ییکی از شعبات آن را برعهده داشت.

مهم است چی می خورم

اصولاً غذا خوردن برای من خیلی مهم است یعنی مهم است. که چه می ‌خورم ، مثلا اگر میگو دوست نداشته باشم مطمئناً یک صبح تا شب آنقدر میگو می ‌خورم تا دوست داشته باشم چون برایم لازم است.

فوتبال دوست ندارم

اصلا فوتبالی نیستم. آخرین بازی که دیدم نیمه دوم بازی ایران و استرالیا بود که آن هم اتفاقی شد. نمی دانستم بازی مهم دارم می بینم.

فاصله از موبایل

هر چیزی که به موبایل ربط داشته باشد من سعی می کنم کمترین وقت را برایش بگذارم. و حتی خانه که می روم موبایلم از جیبم خارج نمی شود.

همیشه راضی ام

من اصولا همیشه راضی ام چون فکر می کنم آدم باید با عشق زندگی کند. اصلا همه رنگ زندگی بسته به این است که با عشق زندگی کنی …

شغلم را دوست دارم و کارم را با عشق انجام می دهم و رنگ زندگی است برای همین همیشه راضی ام.

در فکر سیمرغ

امکان ندارد بازیگری به سیمرغ فکر نکند . من بارها و بارها همه جا گفتم خود سینمای ایران برایم بسیار مهم و ارزشمند است.

ما سینمای شکوهمندی داریم که باید به آن افتخار کنیم و بزرگترین اتفاق برای سینمای ایران همین جشنواره فجر است. پس طبیعتا در کارها به سیمرغ فکر می کنم.

تجربه کار با همه را دارم

من باید خدا را شکر کنم که توانسته ام تا به امروز با کارگردان های مختلف کار کنم چون در ایران این اتفاق براحتی نمی افتد.

کسی که با آقای اسعدیان کار می کند دیگر از سمت آقای مدیری پیشنهاد دریافت نمی کند. یا کسی که با مهران مدیری کار می کند دیگر از کمال تبریزی و هومن سیدی به او پیشنهاد کار نمی دهند.

حالا یا از خوش شانسی من بوده یا زرنگی من که به هر حال برای یک بازیگر اتفاق خوبی است.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

آثار جواد عزتی

سینما
۱۳۸۷ طلا و مس
۱۳۸۹ آفریقا
۱۳۸۹ همه چی آرومه
۱۳۹۰ همبازی
۱۳۹۱ همه‌چیز برای فروش
۱۳۹۱ جابه‌جا
۱۳۹۲ کلاشینکف
۱۳۹۲ فرشته‌ها با هم می‌آیند
۱۳۹۲ شیار ۱۴۳
۱۳۹۳ تگرگ و آفتاب
۱۳۹۳ در مدت معلوم (فی المدت المعلوم)
۱۳۹۴ زاپاس
۱۳۹۴ پارادایس
۱۳۹۴ هفت معکوس
۱۳۹۵ خرگیوش
۱۳۹۵ اکسیدان
۱۳۹۵ ماجرای نیمروز
۱۳۹۶ آینه بغل
۱۳۹۶ هزارپا
۱۳۹۶ تنگه ابوقریب
۱۳۹۶ لاتاری
۱۳۹۶ پیلوت
۱۳۹۷ ما همه با هم هستیم
۱۳۹۷ جان‌دار
۱۳۹۷ چهار انگشت
۱۳۹۷ ماجرای نیمروز: رد خون
۱۳۹۷ جهان با من برقص
۱۳۹۸ دوزیست
۱۳۹۸ آتابای
۱۳۹۸ مغز استخوان
۱۳۹۸ شنای پروانه
۱۳۹۸ خورشید
۱۴۰۰ مرد بازنده
تلویزیون
۱۳۸۱ قصه‌های شبانه
۱۳۸۳ من یک مستأجرم
۱۳۸۳ کمربندها را ببندیم کمک خلبان
۱۳۸۵ بی مقدمه
۱۳۸۵ باغ مظفر هومن
۱۳۸۶ مرد هزارچهره پدر بزرگ
۱۳۸۶ آرزوهای شیرین
۱۳۸۶ گنج مظفر حبیب
۱۳۸۷ قرارگاه مسکونی
۱۳۸۷ مثل هیچ‌کس
۱۳۸۸ لطفا دور نزنیم
۱۳۸۸ ته تغاری
۱۳۸۹ چاردیواری
۱۳۸۹ چاووش
۱۳۸۹ بن‌بست یلدا
۱۳۸۹ میان ماندن و رفتن
۱۳۸۹ قهوه تلخ بابا اِتی
۱۳۸۹–۱۳۹۰ سه دونگ، سه دونگ
۱۳۹۰ سپید مثل ستاره
۱۳۹۱ نیش
۱۳۹۱ وقت بزرگ شدنه
۱۳۹۱ نامه‌های خیس
۱۳۹۱ دست بالای دست
۱۳۹۱ هفت‌سین
۱۳۹۲ دودکش حاج آقا انصاری
۱۳۹۲ سرزمین مادری
۱۳۹۳ پشت درهای
۱۳۹۳ دردسرهای عظیم
۱۳۹۴ دردسرهای عظیم ۲
۱۳۹۵ بیمار استاندارد امید
۱۴۰۰ زخم کاری مالک مالکی
تئاتر
۱۳۹۶ زندانی خیابان دوم
۱۳۹۲ پسران آفتاب
۱۳۹۲ شایعات
۱۳۸۹ قاتل بی رحم
۱۳۸۵ جولیوس سزار
۱۳۸۲ ساحره سوزان

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

جواد عزتی ماجرای نیمروز: رد خون

فیلمبرداری فیلم سینمایی ماجرای نیمروز: رد خون به کارگردانی محمدحسین مهدویان در ۱۹ شهریورماه سال ۱۳۹۷ کلید خورد. این فیلم در تاریخ ۳ مهرماه ۱۳۹۸ اکران عمومی شد.

ماجرای نیمروز: رد خون فیلمی ایرانی به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی و نویسندگی حسین تراب نژاد و ابراهیم امینی محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم که دنباله ماجرای نیمروز (۱۳۹۵) است، در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و با نامزدی در ۱۲ رشته این جشنواره، توانست ۳ سیمرغ بلورین بدست آورد

فیلمنامه این اثر بعد از ۲۹ بار بازنویسی ساخته شده‌است. همچنین ۱۰۰ دستگاه خودروهای زرهی سبک و سنگین و روزانه چند صد هنرور و بعد از تمرین‌های فراوان برای ساخت این اثر استفاده شده‌است.

بازیگران ماجرای نیمروز: رد خون
هادی حجازی‌فر /جواد عزتی/بهنوش طباطبایی /محسن کیایی /هستی مهدوی /حسین مهری /مهدی زمین‌پرداز/محمد عسگری/امیراحمد قزوینی /امیرحسین هاشمی /حسین فلاح

خلاصه داستان ماجرای نیمروز: رد خون
روایت کلی این فیلم پیرامون اتفاقات بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ و عملیات مرصاد است. نیروهای امنیتی ایران متوجه حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران در جبهه می‌شوند. با ارسال دو مأمور امنیتی به بغداد می‌خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان، عباس زریباف فرمانده این عملیات را ترور کنند. اما داستان طور دیگری رقم می‌خورد.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

ازدواج وخانواده جواد عزتی

جواد عزتی بازیگر محبوب فیلم های طنز و جدی در سال 1385 با خانم مه لقا باقری بازیگر کشورمان ازدواج کرده است.

جواد عزتی در سال ۱۳۸۵ با خانم مه‌لقا باقری ازدواج کرد. مه‌لقا باقری که او هم در دانشگاه سوره مشغول تحصیل بود پس از آشنایی با جواد عزتی از او برای بازی در پایان‌نامه خود دعوت کرد و همین آشنایی درنهایت منجر به ازدواج این ۲ بازیگر شد. مه‌لقا باقری، همسر جواد عزتی که چهار سال از او بزرگ‌تر است هم‌اکنون در رشته بازیگری فعالیت می‌کند.

مه لقا باقری بازیگر محبوب سینما و تلویزیون و متولد سال 1360 است که بصورت حرفه ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد. و در جشنواره های داخلی و خارجی در کشور هایی نظیر فرانسه ، روسیه و اسپانیا حضور داشته است .

مه لقا باقری و جواد عزتی در حال حاضر فرزندی ندارند. این زوج بازیگر در سریال های باغ مظفر، قهوه تلخ، دردسرهای عظیم 2 و زخم کاری و همچنین فیلم سینمایی آینه بغل و شنای پروانه، هم بازی بودند.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

جنس بازی جواد عزتی

او با نقش آفرینی اش در فیلم های جدی مانند تنگه ابو قریب، ماجرای نیمروز ، سریال زخم کاری و… تبدیل به بازیگری شد. که شمایل شوخ و جدی اش در نقش های شیرین یا تلخ خواهان دارد. و بازیگری اش در فیلم های کمدی، تضمین کننده فروش آن فیلم و نقش آفرینی اش در فیلم های جدی، با چالشی جذاب روبرو است. و با حضور در نقش های کمیک در فیلم های کمدی یکی از پول سازترین بازیگران سینمای ایران بوده بلکه توانسته توانایی اش را در ایفای نقش هایی جز کمدی به رخ همه بکشد.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

جواد عزتی در سریال زخم کاری

سریال زخم کاری
سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان در سال 1400 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد.

بازیگران سریال زخم کاری

جواد عزتی/رعنا آزادی ور/هانیه توسلی/سعید چنگیزیان/الهه حصاری/عباس جمشیدی فر/مهدی زمین‌پرداز/امیرحسین هاشمی /مائده طهماسبی

داستان سریال زخم کاری
«زخم کاری»، سریالی نوآر و اجتماعی با داستانی پر فراز و نشیب و ملتهب است که اولین تجربه سریال سازی «محمدحسین مهدویان»، کارگردان سرشناس آثار محبوبی همچون «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز» و «لاتاری» در شبکه نمایش خانگی می باشد.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

عکس های خاص اینستاگرامی جواد عزتی در کنار همسرش مه لقا باقری

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

فعالیت های غیر هنری جواد عزتی

جواد عزتی صاحب یکی از رستوران‌های ترنج در خیابان میرداماد است و یک کارگاه نجاری نیز دراختیار دارد. علاقه زیاد او به کارهای فنی مانند جوشکاری و نجاری باعث می‌شود. تا زمان زیادی را در کارگاه خود سپری کند. طبق صحبت‌های جواد عزتی شغل مورد علاقه او پس از بازیگری کار با تاکسی و مسافرکشی به‌شمار می‌رود. او در مصاحبه‌ای درباره این موضوع گفت که عاشق صحبت کردن و معاشرت با آدم‌های مختلف از اقشار گوناگون جامعه است. و از این کار بسیار لذت می‌برد ولی متاسفانه درحال‌حاضر به‌دلیل شهرت نمی‌تواند در این شغل فعالیت داشته باشد.

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

جواد عزتی در فیلممرد بازنده

مرد بازنده فیلمی ایرانی به کارگردانی محمدحسین مهدویان محصول سال ۱۴۰۰ است. نوشتن فیلم‌نامهٔ این فیلم بر عهدهٔ ابراهیم امینی، حسین حسنی و مهدویان بوده‌است.

بازیگران مرد بازنده
جواد عزتی/رعنا آزادی‌ور/آناهیتا درگاهی/بابک کریمی/امیر دژاکام/مهدی زمین پرداز/مجید نوروزی/امیرحسین هاشمی/شبنم قربانی

خلاصه داستان فیلم مرد بازنده
فیلم مرد بازنده داستان مردی است به نام احمد خسروی که در گیرودار زندگی شخصی پرمساله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد..

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

عکس خاص اینستاگرامی جواد عزتی بازیگر سریال زخم کاری

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

جوایز و افتخارات جواد عزتی
۱۳۹۵ حضور در جشنواره رنگین کمان چین
۱۳۹۵حضور در جشنواره چلسی آمریکا
۱۳۹۵حضور در جشنواره فیلم فجر برای فیلم ماجرای نیمروز
۱۳۹۷حضور در جشنواره فیلم فجر برای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون
۱۳۹۸ حضور درجشنواره فیلم فجر برای فیلم آتابای ن
۱۳۹۴حضور در جشن حافظ برای فیلم دردسرهای عظیم
۱۳۹۵حضور در جشن حافظ برای فیلم در مدت معلوم
۱۳۹۶حضور در جشن حافظ برای فیلم ماجرای نیمروز
۱۳۹۷حضور در جشن حافظ برای فیلم لاتاری
۱۳۹۸حضور در جشن حافظ برای فیلمهزارپا
۱۳۹۹حضور در جشن حافظ برای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون
۱۳۹۶حضور در جشن خانه سینما برای فیلم ماجرای نیمروز
۱۳۹۷حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برای فیلم تنگه ابوقریب
۱۳۹۷حضور در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان برای فیلم تنگه ابوقریب
۱۳۹۸حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم شهربرای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون

بیوگرافی کامل جواد عزتی و  همسرش مه لقا باقری

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403