بهره گیری از ظرفیت های هیئات زمینه ساز رقم خوردن اتفاقات بزرگ در جامعه است/ ارسال بیش از 29 هزار و 280 اثر به مهرواره هوای نو


بهره گیری از ظرفیت های هیئات زمینه ساز رقم خوردن اتفاقات بزرگ در جامعه است/ ارسال بیش از 29 هزار و 280 اثر به مهرواره هوای نو

حجت الاسلام باباخانی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت هیئات مذهبی گفت: مهرواره هوای نو به دنبال معرفی ظرفیت هیئات مذهبی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری مهرواره هوای نو صبح امروز 20 اردیبهشت ماه با حضور اصحاب رسانه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام مجید باباخانی با تشریح اهداف برگزاری مهرواره هوای نو گفت: در سال های اخیر در سازمان تبلیغات اسلامی یکی از محورهایی که دنبال می شود، بهره گیری و استفاده از ظرفیت های موجود در هیئات مذهبی است.

مدیر هیئات و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: مجموعه هیئت مبتنی بر نیروی انسانی، تشکیلات و معرفت هنر است که وقتی در کنار هم قرار می گیرد، ظرفیت بزرگی به وجود می آید و اگر هیئات از این ظرفیت استفاده کنند، اتفاقات بزرگی رقم می خورد.

حجت الاسلام باباخانی با اشاره به خدمات اجتماعی هیئات گفت: در دوران کرونا بخشی از فعالیت ها و خدمات هیئات مذهبی را دیدیم. اگرچه هیئت محفلی مبتنی بر توسل است اما آبشخور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز می تواند باشد و اگر هیئت به معنای واقعی هیئت باشد و باقی بماند و از ظرفیت هایش استفاده کند، می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی به دلیل فعالیت های هیئات بوده است چرا که در دهه های قبل از انقلاب هیئات ظرفیت های خود را نشان دادند و همه به این ظرفیت هیئات در قبل از انقلاب واقف بودند به طوری که می دیدیم هیئات مرکزی برای رسیدگی و حل مشکلات ریشه ای مردم بودند، از طرفی با مرجعیت پیوند برقرار کرده بودند.

حجت الاسلام باباخانی با اشاره به اینکه امروز هم اگر می خواهیم کارها درست پیش رود باید از ظرفیت هیئات استفاده کنیم، اضافه کرد: هیئات در بحث تربیت، رسانه و فعالیت های هنری باید ورود داشته باشند و یکی از اهداف برگزاری مهرواره هوای نو معرفی ظرفیت های هیئات در این محورها است.

مدیر هیئات و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به رغبت و استقبال مردم از هیئات و محافل دینی گفت: هیئات مذهبی باید برای کل سال و زندگی مردم برنامه و جهت دهی داشته باشد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، وحید ملتجی، دبیر جشنواره هوای نو با اشاره به اینکه با برگزاری این مهرواره تلاش می کنیم که به هیئات مذهبی این کمک را داشته باشیم تا افق نگاه شان از آن چیزی که هست بلندتر شود، افزود: رویکرد ما از برگزاری مهرواره هوای نو این است که هیئات جامه پیرامونی خود را ببینند و برای 86 میلیون جمعیت کشور برنامه داشته باشند، از طرفی فعالیت هایشان را در در چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب پیش ببرند.

وی ادامه داد: ما به دنبال این موضوع هستیم که هیئات ما به دنبال پاسخ به این سوال باشند که در سال 1440 فعالیت هایشان در کجاست و چه برنامه هایی را از اکنون تا آن زمان ترسیم کردند. همچنین به دنبال پاسخ به این هستیم که آیا هیئات مذهبی در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن دارند؟

ملتجی با اشاره به اینکه با برگزاری مهرواره هوای نو تلاش می کنیم که نگاه جامعه را به هیئات تغییر دهیم، ابراز کرد: در این زمینه رسانه ها به ویژه رسانه ملی در تغییر نگاه مردم نسبت به هیئات نقش اثرگذاری دارند چرا که امروز نگاهی که به هیئت ها است، این است که برخی هیئت را محفلی برای عزاداری می دانند اما همه هیئت این نیست، هیئت می تواند با مردم زندگی کند.

دبیر مهرواره هوای نو با اشاره به اینکه با برگزاری این مهرواره به دنبال رقابت منفی میان هیئات نیستیم، گفت: 100 داور کار داوری مهرواره هوای نو را در 32 رشته انجام می دهند؛ ضمن اینکه نماد این مهرواره درخت انتخاب کرده ایم تا این گونه ترویج دهیم که هیئت نیز همانند درخت در هر منطقه ای باشد می تواند آن منطقه را تصفیه کند.

وی اختتامیه مهرواره را 24 مهر ماه در تالار وحدت دانست و گفت: 29 هزار و 280 اثر در سه بخش هیئت، کتاب هیئت و ستایشگران اهل بیت در این مهرواره شرکت کرده اند و ما تلاش داریم که برای سال آینده رشته های مهرواره هوای نو را گسترش دهیم چرا که معتقدیم کار فرهنگی باید آرام آرام رشد کند.

وی ادامه داد: در بخش کتاب هیئت 635 اثر، بخش هیئت چهار هزار و 579 اثر و در بخش ستایشگران قریب سه هزار اثر ارسال شد که بیشترین آثار در بخش هیئت برای استان خوزستان، ستایشگران اهل بیت برای استان اردبیل و بیشترین اثر در بخش کتاب هیئت برای استان مازندران بوده است و در مجموع بیشترین آثار از استان اردبیل به این مهرواره رسید.

دبیر مهرواره هوای نو خاطرنشان کرد: در کنار اختتامیه همایش نشست های گفت و گو محور و مطالبه گری با حضور مسئولان نظام در حوزه مسایل هیئت نیز برگزار می شود که سعی کرده ایم در این نشست ها از حضور رییس سازمان صدا و سیما، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، شهردار تهران، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس بنیاد مستضعفان و وزیر ارشاد نیز استفاده کنیم.

ملتجی با اشاره به اینکه مهمترین سنگر تربیت دین هیئت است، تاکید کرد: هیئت مامنی برای تربیت نسل آینده و مهمترین پایگاه برای جهاد تبیین است و هیئت شکل گرفت تا برطرف کننده بخشی از دغدغه های اجتماع باشد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم