تشکیل و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه بوعلی است


تشکیل و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه بوعلی است

همدان- ایرنا- سرپرست دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: حمایت از ایجاد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با تاکید بر ارتقای سطح فناوری استان در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در دستور کار دانشگاه بوعلی سینا همدان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسین رضوان» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان نقش موثری در اشتغالزایی، رونق اقتصادی و شکوفایی ظرفیت های مغفول اقتصادی ایفا می کند اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال اقدامات راه گشایی در دانشگاه بوعلی سینا همدان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز رشد واحدهای فناور نقش اصلی را در تولید دانش بنیان به عهده دارند افزود: در این راستا دانشگاه بوعلی سینا با تقویت مرکز رشد عملکرد خود را انسجام داده و نیز فعالیت های مرکز شتابدهی واقع در دانشگاه گسترش یافته است.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا همدان با قدردانی از حمایت ها و تعامل سازنده استاندار همدان از دانشگاه و پروژه های دانشگاهی در شورای برنامه ریزی اظهار داشت: استاندار همدان چهار بلوک به مبلغ حدود سه هزار میلیارد تومان را به خوابگاه دانشگاه صنعتی اختصاص داد که این کمک ها به دانشگاه بوعلی و صنعتی استمرار دارد.

رضوان خاطرنشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته سامانه‌ای به نام نان (نظام ایده‌ها و نیازها) راه اندازی کرد تا صاحبان صنایع، سرمایه‌گذاران و نهادهای اجرایی نیازهای مرتبط با فناوری خود را در آن ثبت کنند و از طرف دیگر هم پژوهشگران، دانشجویان هر طرح نو خود را در آن در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند تا روی آن سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان ۲.۱ درصد جمعیت کشور است افزود: تولید مقالات علمی در استان ۲.۴ درصد از تولیدات کشوری است که از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با اشاره به اینکه برای هزار و ۵۰۰ دانشجو دانشگاه بوعلی‌سینا کمبود خوابگاه وجود دارد گفت: با تعطیلی صددرصدی خوابگاه های خصوصی همدان در دوران شیوع کرونا مسوولیت اسکان تمامی دانشجویان بر عهده دانشگاه بوعلی بوده است.

رضوان خاطرنشان کرد: در پی رایزنی ها با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مقرر شد این ستاد خوابگاهی با متراژ ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع برای دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا احداث کند.

وی با اشاره به اینکه جذب دانشجوی خارجی از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: در حوزه تعاملات فرهنگی با سایر کشورها برنامه ریزی های مشخص و هدفگیری های مقتضی انجام شده که بی شک در افزایش تعاملات جامعه و اثرگذاری فرهنگی کشور نقش دارد.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا همدان گفت: دانشگاه بوعلی سینا همدان با ۵۷ رشته در مقطع کارشناسی، ۸۴ رشته در مقطع دکتری، ۱۲۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد جزو دانشگاه های برجسته در سطح کشور است.

رضوان اظهار داشت: ۶۶۲ نفر عضو هیات علمی، ۷۱ نفر استاد تمام، ۱۳۱ نفر دانشیار، ۲۴۳ نفر استادیار، ۱۶ نفر مربی و یک نفر استاد ممتاز در دانشگاه بوعلی فعالیت دارند.

به گفته وی ۱۱ هزار دانشجو دانشجوی فعال در دانشگاه مشغول تحصیل هستند که به تفکیک ۸۲۰ نفر دانشجو در مقطع دکتری، ۲ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد، ۵۰ نفر دانشجوی کاردانی، و حدود هشت هزار نفر در مقطع کارشناسی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان