فروش کودهای فسفاته و پتاسه در البرز 35 درصد افزایش یافت


فروش کودهای فسفاته و پتاسه در البرز 35 درصد افزایش یافت

کرج - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز گفت: میزان فروش کودهای فسفاته و پتاسه در استان نسبت به 2 سال گذشته با 35 درصد افزایش روبرو شده است.

علی اکبر ندرلو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۹ به دلیل حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای خرید کود شیمیایی و تخصیص ارز نیمایی، قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه تا پنج برابر افزایش یافت به طوریکه قیمت هر کیسه کود شیمیایی فسفاته و پتاسه به ۵۰۰ هزار تومان در دولت دوازدهم رسید.

وی با بیان اینکه در سال جاری با کاهش ۴۵ درصدی قیمت این کودها روبرو شدیم که هر کیسه به ۲۵۰ هزار تومان رسید، اظهار داشت: کودهای فسفاته و پتاسه برای افزایش کمیت و کیفیت تولید بسیار تاثیرگذار است که کشاورزان به دلیل گرانی بیش از حد این نهاده در ۲ سال اخیر اغلب از این کودها در دوره تولید استفاده نمی کردند.

وی گفت: با اجرای این مصوبه از اول فروردین ماه سال جاری، آمار فروش روزانه نشان می دهد که مصرف این کودها نسبت به دو سال اخیر روند صعودی داشته است.

ندرلو اضافه کرد: با افزایش مصرف این نهاده کشاورزی و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

در استان البرز ۱۰ کارگزاری رسمی برای توزیع کود فعال هستند.

این استان ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی وباغی دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف یک گور دسته‌جمعی جدید در بیمارستان شفای غزه