طرز تهیه بولانی کچالو غذای افغانی


طرز تهیه بولانی کچالو غذای افغانی (http://www.araas.ir/bolani/) اولین بار در مجله اینترنتی آراس , اخبار , عکس , مدل , فناوری (http://www.araas.ir). پدیدار شد.

بولانی کچالو

طرز تهیه بولانی کچالو غذای افغانی

بولانی کچالو

بولانی یکی از غذاهای کشور افغانستان می باشد. غذایی ساده و خوشمزه که به عنوان دسر و هم به عنوان پیش غذا استفاده می شود. این غذا در کشور افغانستان برای مناسبت های خاصی مثل جشن تولدها، مراسم عقد و نامزدی و حتی عیدها پخته و مصرف می شود. ما در این نوشته طرز تهیه بولانی کچالو را برای شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم که در ادامه ی مطلب با آن آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه بولانی کچالو

2 پیمانه آرد
1 قاشق چای خوری نمک
2 قاشق غذاخوری روغن مایع
آب گرم به میزان لازم
مواد میانی
تره و پیازچه خرد شده نصف پیمانه
سیب زمینی پخته شده 2 عدد
2 حبه سیر له شده
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
1 قاشق غذاخوری پودر پاپریکا
روغن برای سرخ کردن به میزان لازم

طرز تهیه بولانی کچالو غذای افغانی

بولانی کچالو

طرز تهیه بولانی افغانی

آرد و نمک و روغن را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و آب را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط یکدست ایجاد شود. خمیر تشکیل شده نباید چسبناک باشد. حالا خمیر را ورز دهید و روی آن را با پلاستیکی بپوشانید و کنار بگذارید.

حالا مواد داخل بولانی را درست کنید. سیب زمینی آپز کنید طوری که کاملا مغز پخت شود. شما می توانید سیب زمینی ها را داخل مایکروفر گذاشته تا پخته شود. وقتی که سیب زمینی ها پخت، پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و با چنگال آن را پوره کنید.

درون یک ماهی تابه سه قاشق روغن ریخته فلفل های خرد شده را داخل ماهی تابه تفت دهید. حالا پیاز را اضافه کرده و تفت دهید تا حالت سرخ شده بگیرد. شعله را خاموش کنید و گشنیز خرد شده را همراه با سیب زمینی پوره شده و نمک و فلفل به آن اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.
یک تکه خمیر برداشته و با وردنه ان را صاف کنید تا به شکل دایره در بیاید نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم باشد. داخل خمیر مقداری از مواد را ریخته و خمیر را تا بزنید و دور آن را با انگشت فشار دهید تا هنگام پخت مواد از خمیر بیرون نریزد.

حالا درون ماهی تابه مقداری روغن ریخته و بولانی ها را درون آن سرخ کنید. هر دوطرف را چرخانده تا به خوبی سرخ شود. وقتی سرخ شد درون یک ظرف گذاشته و اطراف آن را با سبزیجات تزیین کنید و می توانید هم با سس مایونز و هم با سس کچاب آن را میل کنید. این غذا شباهت زیادی به سمبوسه دارد و بسیار خوشمزه و ساده می باشد و در کمترین زمان می توانید آن را درست کنید.

طرز تهیه بولانی کچالو غذای افغانی

بولانی کچالو

…………………………………………………………………………………………………

طرز تهیه آشک گوشتی

طرز تهیه قابلی پلو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت