مزایای کار در پایتخت به عنوان یک حسابدار در چیست؟


یکی از مشاغل موجود در بازار کار تهران که فرصت های شغلی زیادی را از آن خود کرده است، شغل حسابداری است. در حقیقت سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برای رسیدگی به امور مالی خود، نیاز به استخدام حسابداران دارند. بدون وجود...

مزایای کار در پایتخت به عنوان یک حسابدار در چیست؟

یکی از مشاغل موجود در بازار کار تهران که فرصت های شغلی زیادی را از آن خود کرده است، شغل حسابداری است. در حقیقت سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برای رسیدگی به امور مالی خود، نیاز به استخدام حسابداران دارند. بدون وجود حسابدار در یک شرکت، مستندسازی اطلاعات مالی و تعیین حقوق و دستمزد کارکنان، کاری بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که افراد تحصیل‌کرده در رشته حسابداری، کمتر با مشکلات ناشی از بیکاری مواجه هستند؛ اما مزایای کار در پایتخت به عنوان یک حسابدار در چیست؟ چرا بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری، پایتخت را برای کار و استخدام گزینه مناسب‌تری می‌دانند؟ اگر شما نیز علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایای شغل حسابداری برای کار در تهران هستید، حتما ادامه این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

حسابدار کیست؟

یکی از منابع انسانی ارزشمند در هر شرکتی، نیروی کار حسابدار است. حسابداران با ثبت دقیق وقایع مالی و بررسی امور مالی شرکت‌ها، نقش مهمی در پیشرفت فعالیت‌های یک کسب‌وکار دارند. ازآنجایی‌که هر کسب‌وکاری با معاملات مالی سروکار دارد، استخدام یک نیروی حسابدار همواره می‌تواند یکی از اولویت‌های استخدامی مدیران و مسئولان بخش منابع انسانی شرکت‌ها باشد.

اما این تمام ماجرا نیست. هر کسب‌وکاری برای داشتن فعالیت قانونی در کشور، باید یک پرونده مالیاتی نیز در اداره مالیات داشته باشد. رسیدگی به صورت‌های مالی به شکلی دقیق و شفاف، کاری است که تنها از عهده حسابداران حرفه‌ای شرکت‌ها بر خواهد آمد.

حسابداران افرادی با توانایی‌های مشخص مانند مهارت در کار با اعداد، توجه و دقت زیاد به جزئیات، مسئولیت‌پذیری و قدرت حل مسئله هستند. در حقیقت حسابداران را می‌توان نمایندگانی شایسته برای کسب‌وکارهای مختلف دانست که با مهارت‌ها و دانش خود در زمینه حسابداری، عملکرد مالی شرکت‌ها را موردبررسی قرار می‌دهند.

شرح وظایف و مسئولیت‌های یک حسابدار

برای آشنایی بیشتر با حرفه حسابداری، توجه به شرح وظایف و مسئولیت‌های حسابداران کاملا ضروری است؛ چراکه حسابداران برای استخدام در یک شرکت و کسب درآمد از طریق رشته حسابداری، قطعا به حجم کاری و مسئولیت‌های خود در یک شرکت نیز توجه می‌کنند. به همین دلیل است که همواره باید عادلانه بودن حقوق و دستمزد دریافتی را با توجه به وظایف یک حسابدار در جایگاه ‌شغلی وی بررسی نماییم. در ادامه فهرستی از وظایف و مسئولیت‌های حسابداران آورده شده است:

- مدیریت تمام معاملات حسابداری در یک شرکت

- ارزیابی و تهیه بودجه شرکت

- بررسی و تطبیق حساب‌های دریافتی و پرداختی

- اطمینان یافتن از پرداخت‌ مبالغ در زمان مقرر

- محاسبه مالیات شرکت و تهیه اظهارنامه‌های مالیاتی

- مدیریت صورت‌های مالی ازجمله صورت سود و زیان

- اطمینان یافتن از سلامت فعالیت‌های مالی شرکت

- حسابرسی اسناد و معاملات مالی انجام‌شده

- تهیه پشتیبان از داده‌های مالی و کوشش برای محرمانه نگهداشتن اسناد مالی

- توجه به مقررات و قوانین رایج کشور در حوزه حسابداری

- تهیه و ارائه گزارش‌های درخواستی به مدیریت

مزایای شغل حسابداری در تهران

اکنون‌که با شغل حسابداری و مجموعه وظایف این حرفه بیشتر آشنا شدیم، قصد داریم تا در این بخش به بررسی مزایای شغلی این حرفه در تهران نیز بپردازیم. هرچند شغل حسابداری خود دارای مزایای مختلفی در مقایسه با برخی دیگر از فرصت های شغلی است، در این بخش بیشتر به معرفی مزایای کار حسابداری در تهران در مقایسه با دیگر شهرهای کشور خواهیم پرداخت.

حقوق و دستمزد بالاتر

بسیاری از حسابداران دلیل اصلی خود را برای کار در تهران، حقوق کارمندان یک شرکت در پایتخت اعلام می‌کنند؛ چراکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر در تهران، حقوق و دستمزد قابل‌توجهی را به کارکنان خود پرداخت می‌کنند. با توجه به تورم بالایی که در تهران وجود دارد، داشتن حقوق و دستمزد بیشتر نیز موضوعی کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

در سال ۱۴۰۱، برای کارگران و تمام مشاغل موجود در کشور، حداقل حقوق دریافتی افزایش ‌یافته است. این افزایش حقوق سراسری در سال ۱۴۰۱، می‌تواند تااندازه‌ای توجه حسابداران را برای کار در سایر شهرها به خود جلب نماید. درهرصورت پیدا کردن شغل با میزان پایه حقوق بالا، یکی از مهم‌ترین مزایای کار در پایتخت به‌عنوان یک حسابدار است.

بر اساس یک نظرسنجی که از تعدادی از حسابداران شاغل در تهران و سایر نقاط کشور به‌عمل‌ آمده است، متوسط حقوق و دستمزد این گروه شغلی در تهران موردبررسی قرار گرفت. توجه به آمارهای ارائه‌شده از این نظرسنجی، تصویر بهتری از میزان پایه حقوق یا حداقل حقوق کارمندان این حرفه را ارائه شده است. در جدول زیر، متوسط حقوق و دستمزد ماهانه حسابداران در سال ۱۴۰۱ برای شهر تهران را مشاهده می‌کنید:

سطح ارشدیت متوسط ماهانه حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۱ (تومان)
کارمند 6.000.000
کارشناس 8.100.000
کارشناس ارشد 11.700.000
مدیر 19.200.000

امکان اضافه کاری

یکی از موضوعاتی که برای برخی از شاغلان در حرفه حسابداری اهمیت دارد، داشتن حق اضافه‌ کاری است. با توجه به وجود تعداد بالایی از آگهی‌های استخدامی در پایتخت، تعداد فرصت‌ های شغلی با امکان اضافه کاری در تهران نیز قابل‌توجه است. بدیهی است که داشتن حق اضافه کاری برای حسابداران می‌تواند به معنای افزایش حقوق و دستمزد باشد.

یکی دیگر از موضوعات موردتوجه در رشته حسابداری، فشار کاری بسیار زیاد در برخی از بازه‌های زمانی است. این موضوع استفاده از اضافه کاری را برای حسابداران مختلف به موضوعی ضروری و بسیار مهم تبدیل می‌کند.

در شرکت‌های بزرگ با تعداد بالای کارکنان و تعاملات مالی گسترده، معمولا حجم کاری بیشتر از سایر شرکت‌ها است. درنتیجه اضافه کاری می‌تواند علاوه بر افزایش حقوق و دستمزد، به کاهش نگرانی ناشی از تحویل به‌موقع کار نیز کمک فراوانی نماید.

فرصت های شغلی بیشتر

از نگاه بسیاری از جوانان و افراد جویای کار، امکان یافتن فرصت های شغلی مناسب در پایتخت بیشتر از سایر نقاط کشور است. فرصت های شغلی بیشتر می‌تواند احساس آسودگی بیشتری را نیز به دنبال داشته باشد. چراکه در این حالت فرد با نگرانی کمتری به دنبال شغل مناسب خود می‌گردد. همچنین تحت هر شرایطی مجبور به کار و استخدام در یک شرکت نمی‌شود.

فرصت های شغلی بیشتر امکان صرف زمان در دوره‌های بیکاری را نیز کاهش می‌دهد. این بدان معنا است که فرد برای یافتن فرصت استخدامی دلخواه خود، ناچار به تحمل دوران بیکاری قابل‌توجه و طولانی نخواهد بود.

همچنین حسابداران در تهران می‌توانند ضمن کار در یک شرکت، با خیالی آسوده آگهی‌های استخدامی حسابدار در تهران را برای یافتن فرصت های شغلی مناسب بررسی کنند. شما می توانید برای ارسال رزومه به شرکت های معتبر حسابداری در تهران اینجا را کلیک نمایید.

ذکر این نکته نیز ضروری است که کار در رشته حسابداری در تهران، به معنای کار در طیف وسیعی از بخش‌ها‌ و صنایع مختلف است. ازآنجایی‌که صنایع مختلف نیاز به استخدام حسابداران دارند، یک حسابدار می‌تواند تنها آگهی‌های استخدامی در یک یا چند حوزه اقتصادی خاص را بررسی کرده و در صنعت دلخواه خود نیز مشغول به کار شود.

بانک‌ها، شرکت‌های فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، کارخانه‌های تولیدی، شرکت‌های بزرگ و معتبر در بخش صنایع غذایی، شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری اطلاعات و فروشگاه‌های اینترنتی، تنها برخی از حوزه‌های کاری هستند که با کار در آن‌ها می‌توان از مزایای بسیار خوبی نیز بهره‌مند شد.

تنوع در شرایط استخدامی

یکی دیگر از مزیت‌هایی که برای برخی از کارجویان دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است، امکان کار در شرایط کاری مختلف است. به دلیل وجود فرصت های شغلی بیشتر، تنوع در شرایط استخدامی نیز در آگهی‌های استخدام حسابدار در تهران قابل‌توجه است.

شما به‌عنوان یک حسابدار به‌راحتی می‌توانید انواعی از فرصت های شغلی پاره‌وقت، تمام‌وقت، دورکاری یا کار در منزل و کار پروژه‌ای را در تهران پیدا کنید؛ بنابراین اگر در کنار حقوق و دستمزد، موضوعات دیگری مانند ایجاد تعادل بین زندگی و کار یا سپری نمودن زمان بیشتر در کنار خانواده برای شما اهمیت دارد، کار در تهران به‌عنوان یک حسابدار می‌تواند احتمال دستیابی به این خواسته را راحت‌تر فراهم کند.

این موضوع از آنجایی اهمیت بیشتری می‌یابد که در صورت بروز شرایطی مانند بحران کرونا، برخی از افراد شرایطی مانند دورکاری را به کار تمام‌وقت ترجیح می‌دهند. یافتن فرصت های شغلی دورکاری در تهران تقریبا کار راحتی برای بسیاری از حسابداران خواهد بود.

دلیل دیگری که تنوع در شرایط استخدامی را به‌عنوان یک مزیت ویژه معرفی می‌کند، این است که برخی دیگر از کارجویان به دلایلی مانند اشتغال به تحصیل یا صرفا نداشتن علاقه به استخدام تمام‌وقت، از فرصت های شغلی با شرایط دورکاری، پاره‌وقت یا پروژه‌ای بیشتر استقبال می‌کنند. به دلیل ازدیاد فرصت های شغلی در رشته حسابداری در تهران، کار در شرایط مختلف نیز برای حسابداران در پایتخت به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

امکان تهیه سابقه کاری بهتر

یکی از مزیت‌های بسیار مهمی که برای حسابداران در پایتخت وجود دارد، امکان داشتن سابقه کاری بیشتر و بهتر در بازه زمانی کوتاه است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر در تهران مشغول به فعالیت بوده و دفاتر یا کارخانه‌های خود را در این استان راه‌اندازی کرده‌اند.

با توجه به وجود تعداد بسیار زیادی از این نوع از شرکت‌ها در تهران، شانس استخدامی در یکی از فرصت‌ های شغلی موجود در این کسب‌وکارها نیز افزایش می‌یابد. درنتیجه افراد شاغل در حرفه حسابداری که در این شرکت‌ها استخدام شده‌اند دارای رزومه قوی‌تری در مقایسه با سایر رقبای استخدامی خود هستند.

به‌علاوه، به دلیل وجود فرصت های شغلی متنوع و فراوان در تهران، شانس داشتن سابقه کاری بیشتر نیز افزایش می‌یابد. حال آن‌که در بسیاری از شهرها، فرصت های شغلی فراوانی در اختیار افراد جویای کار و جوانان نخواهد بود.

امنیت شغلی بیشتر

یکی دیگر از مزایای کار در شرکت‌های بزرگ و معتبر فعال در تهران، داشتن امنیت شغلی بیشتر است. چراکه معمولا این شرکت‌ها تمایل بیشتری برای انعقاد قرارداد‌های کاری بلند‌مدت با نیروی‌های کاری خود دارند.

مشاوره استخدامی برای کار در پایتخت به‌عنوان یک حسابدار

اگرچه استخدام در تهران به‌عنوان یک حسابدار دارای مزیت‌های مختلفی است، اما فراموش نکنید که رقبای استخدامی زیادی نیز در این کلان‌شهر برای استخدام در شرکت‌های بزرگ، رزومه خود را ارسال می‌کنند؛ بنابراین بهتر است بعد از فارغ‌التحصیلی، بلافاصله شروع به کار کرده و به سابقه کار خود اضافه کنید. با این کار خواهید توانست برخی از مهارت‌ها و دانش حسابداری خود را سریع‌تر در محیط کاری به کار ببندید.

همچنین بهتر است در صورت علاقه‌مندی به ادامه تحصیل، در حوزه‌ای خاص از حسابداری نیز دانش خود را افزایش دهید. نکته دیگری که بهتر است موردتوجه قرار دهید این است که بعد از کسب سابقه کار موردنیاز، می‌توانید مسیر شغلی خود را دنبال کرده و حتی شرکت خود را تأسیس کنید. درنهایت همواره بهتر است در آن نوع از فرصت‌ های شغلی مشغول به کار شوید که زمینه لازم را برای پیشرفت شغلی شما به‌راحتی فراهم می‌کنند.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین مواردی که جوانان و افراد جویای کار باید در انتخاب یک شغل به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، مزایای شغلی برای فرصت های شغلی مختلف در یک منطقه خاص از کشور است؛ چراکه شرایط کاری در تمام مناطق کشور با یکدیگر یکسان نبوده و قطعا از یک شهر به شهر دیگر، تفاوت‌هایی برای کار در یک حرفه وجود دارد. در این مطلب با طرح این پرسش که: «مزایای کار در پایتخت به‌عنوان یک حسابدار در چیست؟»، شغل حسابداری را معرفی نمودیم.

همچنین با بررسی مزایای کار در پایتخت به‌عنوان یک حسابدار، تصویر بهتری از شرایط و جایگاه این شغل در نزد افراد جویای کار در تهران ارائه کردیم. کلام پایانی اینکه برای دریافت حقوق و دستمزد بیشتر، افزایش و تقویت مهارت‌ها در کنار داشتن سابقه کاری، یک اصل کلیدی است؛ بنابراین با داشتن این شرایط، احتمالا مزایای کاری فراوانی در انتظار شما خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی