طرز تهیه کابلی پلو یا قابلی پلو افغانی


طرز تهیه کابلی پلو یا قابلی پلو افغانی (http://www.araas.ir/afghan-food/) اولین بار در مجله اینترنتی آراس , اخبار , عکس , مدل , فناوری (http://www.araas.ir). پدیدار شد.

قابلی پلو

طرز تهیه کابلی پلو یا قابلی پلو افغانی

کابلی پلو

در این مطلب برای شما عزیزان یکی دیگر از غذاهای کشور افغانستان را معرفی کرده ایم و همچنین آموزش پخت آن را به نمایش گذاشته ایم. قابلی پلو یا کابلی پلو از غذاهای مجلسی و شاهانه کشور افغانستان بوده و همچنان در مراسم های جشن و عروسی این غذا طبخ می شود.

مواد لازم برای تهیه قابلی پلو

برنج به اندازه ی چهار نفر
۴ عدد ران مرغ یا نیم کیلو گوشت گوسفندی
١ عدد پیاز متوسط
زردچوبه
١ قاشق چای‌خوری سیر (رنده شده)
١ قاشق چای‌خوری زنجبیل (رنده شده)
۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد
١ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
هویج (خلال شده) متوسط
۲ قاشق غذاخوری پودر دارچین
۱٫۲ کاپ کشمش
نمک – به مقدار لازم
آب – به مقدار لازم

طرز تهیه قابلی پلو

ابتدا برنج را بگذارید بپزد و آبکش کنید. داخل تابه کمی روغن ریخته و پیاز را داخل آن بریزید و تفت دهید تا کاملا سرخ شود و سیر و زنجبیل را به آن بیفزایید و نمک، فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید و تفت دهید تا یکدست شود. مرغ را به این مواد اضافه کنید و خوب تفت می دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. حالا ۱ لیوان آب جوش روی گوشت می ریزیم و اجازه می دهیم تا خوب بپزد. اگر دوست داشتید با گوشت قرمز هم می توانید این غذا را بپزید که در این صورت به جای مرغ گوشت قرمز را اضافه می کنید.

درون تابه دیگری روغن ریخته و هویج را داخل تابه خوب تفت می دهیم تا کاملا نرم شود حالا کشمش و پودر دارچین را بریزید و بعد از تفت کوچکی از روی حرارت برمی داریم. حالا درون یک قابلمه ته دیگ انداخته و مقداری از برنج را درون آن بریزید و از مخلوط هویج سرخ شده به آن اضافه کنید این کار را لایه لایه انجام دهید. حالا زیر شعله را کم کنید و بگذارید برنج دم بکشد. بعد از پخت مواد برنج را داخل دیس ریخته و از مخلوط گوشت روی آن بریزید و با کشمش و خلال پسته آن را تزیین کنید. این غذا بسیار خوشمزه و مقوی است و برای پذیرایی از مهمان ها یک غذای بی نظیر به شما می آید.

طرز تهیه کابلی پلو یا قابلی پلو افغانی

طرز تهیه کابلی پلو یا قابلی پلو افغانی

آشک گوشتی هم یکی دیگر از غذاهای کشور افقانستان می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی