برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در سواحل مکُران اعلام شد


برنامه‌های   روز ملی خلیج فارس   در سواحل مکُران اعلام شد

چابهار - ایرنا - رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار) با اعلام این خبر گفت: فردا (شنبه) همزمان با روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متعددی در راستای یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج فارس در سواحل مکُران جنوب سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

عدنان حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران (چابهار) با مشارکت ادارات میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و کُنارک، امور عشایری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری‌های واقع در حوزه سواحل مکُران سیستان و بلوچستان برنامه های جذاب و دیدنی را برگزار خواهد کرد. وی تصریح کرد: مانور بزرگ رژه قایق‌های موتوری در سواحل روستاهای هدف گردشگری و برگزاری مسابقات شتر دوانی در کرانه دریای مکُران ازجمله این برنامه‌ها است.
رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار) با بیان اینکه برگزاری بازی های بومی محلی نیز در قالب این رویداد گنجانده شده است گفت: همچنین مسابقه استعدادیابی در بخش غذاهای بومی محلی مکُران را برگزار می‌کنیم.
وی بیان داشت: به منظور انجام فعالیت های علمی، پژوهشی، برنامه ریزی برای شناسایی و ثبت آثار تاریخی و همچنین کمک به حفاظت، مرمت و احیای آثار طبیعی ‌سواحل مکران و برنامه های دیگر براساس شرح وظایف تعیین شده ، دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران (چابهار) راه‌اندازی خواهد شد.
حسینی افزود: نور افشانی به مناسبت روز ملی خلیج فارس و برنامه های متنوع فرهنگی دیگری در راستای اهمیت خلیج نیلگون همیشه فارس، در حوزه سواحل مکُران تدارک دیده شده است.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با توجه به هدف قراردادن هویت فرهنگی و تاریخی ملت ایران، ۱۰ اردیبهشت‌ماه (روز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز) را به‌عنوان روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین