رویداد بین المللی رمضان، ماه امت در مشهد در حال برگزاری است


رویداد بین المللی  رمضان، ماه امت  در مشهد در حال برگزاری است

مشهد - ایرنا- معاونت فرهنگی شهرداری مشهد با مشارکت مردم و نخبگان رویداد بین المللی رمضان، ماه امت را به مدت 10 شب در منطقه گلشهر آغاز کرده است.

حسین باغ‌گلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویداد از شب گذشته با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله اجرای سرود گروه مقاومت از لبنان و گروه قوالی از پاکستان آغاز شد.

وی اضافه کرد: این ویژه برنامه به‌ عنوان یک جشن فرهنگی بین ایران و افغانستان، به‌منظور استفاده از ظرفیت مهاجران افغانستانی در منطقه گلشهر برنامه‌ریزی شده است که این منطقه به دلیل سکونت مهاجران افغانستانی، جاذبه و ظرفیت بین المللی دارد و نخبگان بسیاری در گلشهر حضور دارند که از آنان در برگزاری این رویداد کمک گرفته می شود.

معاون شهردار مشهد گفت: در حاشیه این رویداد، نمایشگاهی با ۲۵  غرفه از محصولات و تولیدات ساکنان گلشهر نظیر سنت و آداب و رسوم افغانستان، صنایع غذایی، شیرینی، نوشیدنی ها، سوغات و پوشاک تولیدی آنان برپاست.

باغ‌گلی افزود: این رویداد به آواها و نواهای کشورهای اسلامی می پردازد و هنرمندان افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و ایرانی در منقبت حضرت علی (ع) برنامه‌هایی همچون سرود، قوالی و مناجات خوانی اجرا می‌کنند.

وی اضافه کرد: رویداد بین‌المللی ماه‌ امت باهدف گرامیداشت عید سعید فطر بین مسلمانان اجرا می‌شود و استقبال شهروندان و ساکنان محله گلشهر در نخستین شب اجرای آن بسیار خوب بود.

رویداد بین‌المللی ماه امت به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۱ در سالن ورزشی مدافعان حرم در گلشهر برگزار می‌شود.

بولوارهای شهید بابانظر، شهید آوینی، میامی و کشف رود و کانال های منتهی به آن چهار ضلع محله گلشهر را تشکیل می دهند. این پهنه با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، نیمی از مساحت منطقه پنج شهرداری مشهد با ۱۷۵ هزار سکنه را شامل می شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ دشت لاله روستای بیجق مشکین شهر