هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار همرفتی


هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار همرفتی

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع وزش باد، گرد و غبار همرفتی و رگبار باران از روز چهارشنبه هفته جاری در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: با توجه به هشدار سطح نارنجی دوم اردیبهشت تداوم تاثیر سامانه بارشی همراه با بالا بودن ضرایب ناپایداری، رگبار باران همراه با رعد و برق، در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و غبار همرفتی در خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه رگبار و رعد و برق در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان و با توجه به ماهیت فصل بهار به صورت نقطه‌ای در دیگر نقاط استان، و گرد و خاک همرفتی در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکز استان تا اوایل روز پنجشنبه ادامه دارد.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان، دوشنبه شب ابتدا ساعت آغاز به کار مدارس ۹ شهرستان خوزستان را با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرد، سپس با صدور اطلاعیه‌ای مدارس مقطع ابتدایی ۱۲ شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، ماهشهر، امیدیه، رامشیر، شادگان، دشت آزادگان، هویزه، بهبهان و هندیجان را در نوبت صبح سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ تعطیل کرد.
پدیده گرد و غبار از یکشنبه هفته جاری در برخی شهرستان‌های خوزستان آغاز شد.دیروز ۱۸ شهرستان درگیر پدیده گرد و غبار بودند که در ساعت ۱۳ میزان گرد و غبار در امیدیه به ۳۱ برابر حد مجاز، در ساعت ۱۰ صبح در اهواز به ۲۲ برابر حد مجاز، و در ساعت هشت صبح در خرمشهر و آبادان به ۱۲ برابر حدمجاز رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سرپرست جدید آموزش وپرورش ناحیه 4 اهواز معارفه شد