نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان های کیش گشایش یافت


نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان های کیش گشایش یافت

کیش - ایرنا - نمایشگاه خفته مشاغل با هدف ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و والدین با رشته های فنی و مهارتی در هنرستان های کیش گشایش یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال نمایشگاه هفته مشاغل در ۲ بخش ویژه بازدید دانش آموزان و والدین و همچنین بخش نمایشگاهی عمومی دایر شده است.

پرویز حیدری راد افزود: بخش ویژه دانش آموزی و والدین این نمایشگاه از امروز دوشنبه پنجم اردیبهشت در ۲ هنرستان دولتی هدف و خوارزمی و هنرستان غیر دولتی خلیج فارس به مدت سه روز گشایش یافته است.

وی با بیان اینکه بخش عمومی آن نیز به مدت ۲ روز از نهم تا دهم این ماه در نگارخانه هنرهای معاصر کیش واقع در میدان آبشار بلوار هنر دایر می شود یادآور شد: بالا بردن و سطح آگاهی خانواده ها و تغییر نگاه آنان نسبت به رشته های فنی و حرفه ای مهارتی مهمترین هدف برپایی این نمایشگاه ها است.

حیدری راد افزود: در این نمایشگاه ها توانمندی دانش اموزان و هنرجویان ۱۸ رشته فنی، مهارتی و کاردانش جزیره کیش از جمله گرافیک، خیاطی، حسابداری، گردشگری، عکاسی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: با توجه به بازار کار و سیاست های آموزش و پروش، این اداره از چند سال گذشته فعالیت های خود را در راستای توسعه فعالیت های آموزشی در رشته های فنی، مهارتی و کاردانش معطوف کرده و در ۶ سال گذشته دانش اموزان و تعداد رشته های آن سه برابر شده است.

حیدری راد با بیان اینکه این توسعه تنها با حمایت والدین و کمک های آنان در هنرستان های جزیره کیش فراهم شده است افزود: این اداره هم اکنون برای تقویت فعالیت های خود نیازمند حمایت های جدی اداره کل اموزش و پرورش هرمزگان و سازمان منطقه آزاد است.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۷۹ کلاس درس (۲۷۵ کلاس مدارس دولتی و ۱۰۴ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زیبای خانم بازیگر نقش «مهتاب» سریال دلنوازان بعد 15 سال ! / جی بود و چی شد ؟!