چهار هزار و 259 محموله وارداتی در قشم نمونه‌برداری شد


چهار هزار و 259 محموله وارداتی در قشم نمونه‌برداری شد

قشم - ایرنا - مدیرکل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم از نمونه‌برداری از چهار هزار و 259 محموله وارداتی به این جزیره خبر داد.  

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، نسرین نانوایی اظهار داشت: نظارت بر محموله‌ های وارداتی از طریق مبادی ورودی، اسکله بهمن و اسکله کاوه یکی از مهم ترین وظایف این مدیریت است که در سال گذشته چهار هزار و ۲۵۹ محموله مورد بازرسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۳۸ محموله از اسکله بهمن، ۲۸ محموله از اسکله کاوه، ۲۸۰ محموله ملوانی و یک هزار و ۱۱۳ اظهارنامه ارائه شده توسط بازرگانان فعال منطقه، در سال گذشته توسط کارشناسان خبره این مجموعه بازرسی و در برخی موارد با توجه به ضوابط نمونه‌برداری شد.

مدیرکل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم توضیح داد: ۱۳۱ نمونه آرایشی، ۱۹۸ نمونه غذایی و ۴۵۷ نمونه برقی برای اطمینان از سلامت و امنیت به آزمایشگاه‌های معتبر و مورد تابید سازمان ملی استاندارد ارسال شد.

نانوایی با اشاره به اینکه بنا بر دستورالعمل سازمان ملی استاندارد بازرسی از کارخانه‌هایی که مشمول ضوابط ملی استاندارد هستند در حیطه وظایف این اداره کل قرار دارد، اضافه کرد: در سال گذشته ۴۳ مورد بازرسی و ۳۰ مورد نمونه برداری از کارخانه‌های جزیره قشم نیز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی از آسانسورهای ارجاعی از شهرداری و واحد صدور پروانه و مجوز سازمان منطقه آزاد قشم و صدور تاییدیه نیز یکی دیگر از وظایف این مجموعه است که در سال گذشته ۱۴۶ مورد بازرسی انجام و ۷۸ مورد صدور تاییدیه به ثبت رسید.

مدیرکل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم یادآور شد: این اداره کل در خصوص صدور گواهینامه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری به داخل کشور بالغ بر ۱۵۰ پرونده و در خصوص تعیین ماهیت کالاهای وارداتی استعلام شده و پاسخ به سوال کارشناس گمرک ۴۳ پرونده را در سال ۱۴۰۰ در کارنامه کاری خود دارد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال فناوری پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگن ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بلا حدید" از کنار گذاشتن سوپرمدل بودن خوشحال است