آیین احیای دومین شب قدر در استان مرکزی برگزار شد


آیین احیای دومین شب قدر در استان مرکزی برگزار شد

اراک - ایرنا - در شب شهادت حضرت علی(ع) ، مردم موحد و مومن استان مرکزی در شامگاه جمعه تا سحرگاه در مساجد، تکایا و آستان مقدس امامزادگان شب قدر را گرامی داشتند و در عزای شهادت نخستین امام شیعیان اشک ماتم ریختند.

به گزارش ایرنا، در آیین دومین شب قدر امسال مردم استان مرکزی با قرائت دعای جوشن کبیر، نیایش و سر گرفتن قرآن شب زنده داری کردند و با قرائت ادعیه و قرآن برای بخشش گناهان دعا کردند.

دو سال پیاپی با شیوع ویروی کرونا مردم مومن از تجمع در مراسم معنوی شب قدر فاصله داشتند اما با کاهش ویروس منحوس، امسال دوباره مردم خداجوی استان مرکزی با فراهم شدن این امکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این فرصت به نحو شایسته استفاده کردند.

اماکن متبرکه مانند امامزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتوان(س)، شاهزاده محمد عابد(ع) در مشهد میقان، مساجدی همچون مسجد حاج آقاصابر، مسجد سیدها و مصلی بیت المقدس اراک در این شب میزبان خیل عظیم مردم دیندار کلانشهر اراک بودند.

در دیگر نقاط استان مرکزی همچون آستان مقدس امامزادگان فاطمه صغری(س) سیاوشان آشتیان، شاهزاده ابوطالب(ع) خمین، اشموئیل نبی ساوه و شاهزاد احمد(ع) تفرش، سهل ابن علی(ع) آستانه شازند، مساجد و اماکن مذهبی شهرستانهای محلات، دلیجان، زرندیه، خنداب، فراهان، کمیجان نیز مراسم احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان نیز با حضور مردم برگزار شد.

به همین مناسبت بقاع متبرکه، مساجد، تکایا، محلات، کوچه ها و خیابان های استان مرکزی در سوگ مولا علی(ع) سیاه پوش بود و مداحان و تعزیه خوانان به عزاداری برای اولین پیشوای شیعیان جهان پرداختند و مردم با شب زنده داری در مساجد دست به دعا برداشتند و با معبود راز و نیاز کردند.

دومین شب قدر مصادف با شهادت اولین امام و پیشوای شیعیان جهان حضرت علی(ع) است او که با رفتار و منش پیامبر گونه اش الگو و سرمشق حق طلبان و عدالت پیشگان جهان است.

امام علی(ع) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری قمری در مسجد کوفه به دست عبدالرحمن بن ملجم مرادی ضربت خوردند و در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همان سال به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی