فواید پزشکی زنجبیل چیست؟


فواید پزشکی زنجبیل چیست؟

ادویه زنجبیل از ریشه گیاه زنجبیل ساخته می شود و بیش از 2500 سال است که به عنوان عطر و طعم یا عطر در غذاها ، نوشیدنی ها ، صابون ها و مواد آرایشی استفاده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، امروزه زنجبیل به عنوان مکمل غذایی برای حالت تهوع بعد از عمل حالت تهوع ناشی از جابجایی (motion sickness)، شیمی درمانی یا بارداری. روماتیسم مفصلی؛ و آرتروز استفاده می شود. اشکال رایج زنجبیل شامل ریشه تازه یا خشک شده، قرص، کپسول، افشرده مایع و چای است.

فواید پزشکی زنجبیل

اگر بخواهیم در مورد خواص زنجبیل بگوییم، زنجبیل به طور عمده برای درمان حالت تهوع ، ناراحتی معده و سایر مشکلات معده استفاده می شود. زنجبیل تهوع را از طریق تأثیر مستقیم بر معده و نه بر روی سیستم عصبی مرکزی کاهش می دهد. گزارشات متناقضی در مورد اینکه آیا زنجبیل سرعت خالی شدن معده را افزایش می دهد یا باعث افزایش حرکت بقیه دستگاه گوارش می شود وجود دارد.

از زنجبیل برای درمان حالت تهوع بارداری و عفونتهای خفیف دستگاه گوارش استفاده شده است. همچنین زنجبیل تهوع ناشی از سرگیجه ، تهوع بعد از عمل و استفراغ ناشی از شیمی درمانی را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد زنجبیل حاوی shogaol و gomgerol است که هر دو در تسکین درد کمک می کنند و التهاب را کاهش می دهند. زنجبیل برای تهوع ناشی از بارداری مانند بیماری صبحگاهی بی خطر و مؤثر است.

ادعاهای اثبات نشده درباره خواص زنجبیل

ممکن است زنجبیل دارای خواصی باشد که هنوز از طریق مطالعات علمی اثبات نشده است.

زنجبیل ممکن است به عنوان یک ماده ضد التهاب استفاده شود که ممکن است به درمان آرتروز و ورم مفاصل کمک کند. همچنین ممکن است درد آرتروز را کاهش دهد.

مکانیسم عمل زنجبیل احتمالا از طریق تاثیر بر نحوه ساخت پروستاگلاندین ها و لکوترین ها می باشد. این دو دسته از مواد شیمیایی طبیعی هستند که باعث ایجاد التهاب می شوند.

زنجبیل همچنین به عنوان یک ماده ضد سرطان مورد مطالعه است و ممکن است مانع سرطانی شدن سلولها شده و یا ایجاد تومور را مختل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طب سنتی و گیاهان دارویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشرفت بزرگ Ray Tracing در کارت‌های گرافیک AMD RDNA4