دستور تهیه دلمه مرغ و بادمجان + فیلم


دستور تهیه دلمه مرغ و بادمجان + فیلم

رکنا : دلمه مرغ و بادمجان از دلمه های خاص است.

دلمه یک گزینه خوب برای سحری است که در طول روز انرژی لازم را روزه داران داشته باشند.

به گزارش رکنا، یک کارشناس آشپزی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی، طرز تهیه دلمه مرغ و بادمجان را آموزش داده است.

در فیلم زیر، طرز تهیه دلمه مرغ و بادمجان را مشاهده می‌کنید. همچنین روش دیگری از تهیه این دلمه خوشمزه را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم:

بادمجان دلمه‌ای: ۶ عدد بزرگ، گوشت چرخ‌کرده یا گوشت پخته و خرد شده مرغ: ۳۵۰ گرم، ذرت پخته شده: نصف لیوان، فلفل دلمه و هویج نگینی و ریز خرد شده: از هرکدام نصف لیوان، پیاز: ۳ عدد متوسط، رب گوجه: ۳ قاشق، برنج نیم‌پز: یک پیمانه، نمک، فلفل، روغن و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را بشویید، قسمت بالای آنها را یک برش افقی بزنید و با یک وسیله مناسب، داخل بادمجان را خالی کنید تا جایی که به شکل ظاهر آن آسیب نرسد. بهتر است این کار را با یک قاشق مرباخوری انجام دهید که بادمجان سوراخ نشود. اگر از مرغ استفاده می‌کنید، مرغ را با یک پیاز و نمک و زردچوبه و یک لیوان آب بپزید. بعد از این‌که خنک شد، آن را خرد کنید. در یک ماهی‌تابه، کمی روغن بریزید و یک عدد پیاز را خرد و آن را سرخ کنید. گوشت چرخ‌کرده یا مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید.

رب گوجه را با نمک، فلفل و زردچوبه و ذرت ، هویج، فلفل دلمه و برنج به مواد افزوده و مخلوط کنید و به مدت ۲ دقیقه همه را تفت دهید؛ بعد بادمجان‌ها را با این مواد پر کنید و برش بالای آن را به‌عنوان در روی آن بگذارید. در یک قابلمه مناسب کمی روغن بریزید و یک عدد پیاز دیگر را هم سرخ کرده و یک قاشق رب گوجه، نمک و فلفل را هم افزوده و تفت دهید.

بادمجان‌های پرشده را در قابلمه طوری ایستاده بچینید که کاملا کنار هم و فضای خالی بین آنها نباشد. دو لیوان آب روی آنها بریزید و روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا کاملا پخته شده و آب آن تبخیر شود و فقط نصف لیوان آب آن باقی بماند و غلیظ شود و به عنوان سس از آن استفاده کنید.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 35.87M | مدت زمان ویدیو: 00:14:00

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دلمه و کوفته

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن