مسری ترین بیماری عفونی ویروسی را بهتر بشناسید


مسری ترین بیماری عفونی ویروسی را بهتر بشناسید

یک متخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیماری سرخک یکی از مسری ترین بیماری های عفونی می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شیوا شبانی گفت: سرخجه یک بیماری ویروسی و تنفسیِ واگیردار بوده که می‌تواند یک تهدید جدی برای دوره بارداری و کودکان باشد.

وی تاکید کرد: علایم بیماری ابتدا به صورت تب، آبریزش بینی، سرفه و قرمزی چشم دیده شود و راش جلدی سرخک‌ معمولا به مدت حداکثر هفت روز وجود خواهد داشت.

شبانی با تاکید بر این نکته که واکسیناسیون علیه این ویروس اقدامی موثر در جلوگیری از ابتلا وخطرات ناشی از ابتلا می‌باشد، خاطر نشان کرد: پیش از سن یک سالگی با توجه به وجود آنتی‌بادی علیه این ویروس که از مادر به جنین منتقل شده، ابتلا پایین است اما با گذر زمان و با کاهش میزان آنتی بادی منتقل شده تا سن یک سالگی احتمال میزان ابتلا بالا میرود از این رو واکسیناسیون در سن یک سالگی که هم آنتی بادی کم شده وهم بدن کودک قدرت تولید آنتی بادی علیه واکسن را دارد ،انجام میشود.

وی یادآور شد: انجام واکسیناسیون مجدد در سن چهار تا شش سالگی باعث افزایش میزان ایمنی زایی و کاهش خطر ابتلا میشود.

وی اظهار کرد: افرادیکه که در کودکی واکسیناسیون کامل (دو نوبت) انجام داده اند یا کسانی که یک بار ابتلا به سرخک داشته باشند، تقریبا در برابر این بیماری ویروسی ایمن هستند و دیگر مبتلا نمیشوند.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی اراک، وی تاکید کرد: متاسفانه اگر به دلیل سهل انگاری و یا عدم تمایل به واکسیناسیون و..واکسیناسیون سرخک انجام نشود می‌تواند با توجه به قدرت سرایت بالا عواقب خطرناکی در کودکان و بارداری به همراه داشته باشد.

گفتنی است که تاکنون موردی از ابتلا جدید به سرخک گزارش نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعلام لیست ائتلاف امناء برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران