تورم در آمریکا؛ فریاد جمهوری‌خواهان بر سر دولت دموکرات


تورم در آمریکا؛ فریاد جمهوری‌خواهان بر سر دولت دموکرات

تورم که اکنون به موضوع مهم سیاست داخلی آمریکا بدل و جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا را در ماه‌های پیشرو انتخابات میان دوره‌ای کنگره تحت فشار قرارداده و جمهوریخواهان از آن بعنوان حربه سیاسی قدرتمند علیه دولت وی به کار برده و به گفته تحلیلگران آن را در همه جا فریاد می زنند.

تورم در آمریکا حتی تا پیش از آغاز جنگ در اوکراین، به علت افزایش قیمت‌ها، بالا رفتن میزان مصرف و خرید و از سوی دیگر کمبود عرضه کالا به بازار به‌دلیل اختلال در حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی، به طرز بی سابقه ای طی چهار دهه گذشته، افزایشی شده بود.

وقوع جنگ در اوکراین کار را به مراتب برای دولت بایدن که در تقلای رفع این معضل داخلی است، دشوارتر ساخته، حال با واکنش های تند حزب رقیب مواجه است، حزبی که به گفته کارشناسان و تحلیلگران داخلی در آمریکا، امکان مسلط شدن در انتخابات پیش روی میاندوره ای کنگره را دارد.

تحلیلگران می گویند جمهوری‌خواهان تلاش دارند تا با بهره گیری از این موضوع بعنوان یک ابزار سیاسی، افکار عمومی و رای دهندگان آمریکایی را برای این انتخابات تحت تاثیر قرار دهند و راه را برای پیروزی و کسب اکثریت در دو مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات میان دوره ای آمریکا(هفدهم آبان ۱۴۰۱) هموار سازنند.

فریاید جمهوریخواهان بر سردولت دموکرات

تارنمای خبری آمریکایی «آکسیوس» (axios) با اشاره به وضعیت وخیم تورم در آمریکا و ناکارآمدی دولت بایدن در مواجه و رفع آن تیتر زد: جمهوریخواهان از پشت بام ها بر سر دولت دموکرات بایدن فریاد می زنند.

آکسیوس درادامه نوشت: جمهوریخواهان از ابتدای سال جاری میلادی درباره موضوع تورم شش برابر بیشتر از دموکرات ها این بحث را پیش کشیده اند.

تارنمای خبری آکسیوس درادامه می نویسد: از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲میلادی(۱۱ دی ۱۴۰۰) جمهوریخواهان ازطریق بیانیه های مطبوعاتی، کنفرانس های خبری، در حساب های رسمی توئیتر و فیس بوک، برای تحت تاثیر قرار دادن رای دهندگان آمریکایی، هشت هزار و ۱۵۸ بار به موضوع «تورم» در آمریکا اشاره کرده اند.

آکسیوس نوشت: این درحالی است که در همین بازه زمانی دموکرات ها تنها یکهزار و ۳۲۱بار به این موضوع اشاره داشته اند.

ازابتدای سال جاری میلادی جمهوریخواهان ۶ برابر بیشتر از دموکرات ها بحث تورم در آمریکا را پیش کشیده اند.

تورم ابزار سیاسی حمله جمهوریخواهان به دموکرات ها

تارنمای خبری آکسیوس با توجه به در پیش بودن انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا نوشت که جمهوریخواهان اکنون موضوع تورم در آمریکا را به یک ابزار سیاسی برای حمله علیه حزب دموکرات بدل ساخته اند.

آکسیوس در این مورد نوشت: موضوع تورم اکنون نه تنها یک مساله بسیار مهم در سیاست داخلی آمریکا است بلکه با توجه به در پیش رو بودن انتخابات میاندوره ای به یکی از مهم ترین خطوط حمله علیه دموکرات ها تبدیل شده است.

آکسیوس می نویسد: جمهوریخواهان به شدت از شاخص های ماهانه افزایش هزینه مصرف کنندگان آمریکایی را برای حملات خود علیه دموکرات ها و پیام های مخاطره آمیز تورم دراین کشور به کار می برند.

وزارت کار آمریکا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور در یک سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافت که این بالاترین افزایش تورم در امریکا در ۴۰ سال گذشته است.

در یک سال گذشته هزینه غذا، سوخت، مسکن و سایر نیازهای ضروری در آمریکا بر مصرف کنندگان آمریکایی فشار آورده و افزایش درآمدها را خنثی کرده است.

تورم در آمریکا؛ فریاد جمهوری‌خواهان بر سر دولت دموکرات

گزارش دولت آمریکا همچنین نشان می دهد که تورم در ماه های فوریه تا مارس ۱.۲ درصد افزایش یافته است در حالی که این تورم در ماه های ژانویه تا فوریه ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

برای اولین بار نرخ تورم در آمریکا شامل افزایش قیمت بنزین در این کشور می‌شود که پس از وقوع جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه روند افزایشی را از خود نشان داده است.

افزایش قیمت انرژی منجر به افزایش هزینه های حمل و نقل کالاها و قطعات در سراسر آمریکا شده است که به نوبه خود به رشد قیمت ها برای مصرف کنندگان کمک کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج پسر 15 ساله با خانم معلم 30 ساله اش ! / واقعی و جگرسوز !