آشنایی با سنگ چشم ببری + عکس


آشنایی با سنگ چشم ببری + عکس

سنگ چشم ببر شکل ریخت واره ای از کوارتز (pseudomorphs) است که از جایگزینی آزبست کروسیدولیت با رنگ آبی – خاکستری به جای کوارتز بوجود می آید. کروسیدولیت یک نوع آزبست یا پنبه کوهی و از تجمع رشته های فیبری شکلی است.

خواص سنگ چشم ببری ، شجاعت و اعتماد بنفس برای دنبال کردن آرزوها

سنگی از رنگ طلایی تا قهوه‌ای که زیر نور مانند چشم ببر در شب می‌درخشد، این نشانه سنگ چشم ببری (Tiger’s eye) است. در ادامه خواهیم گفت خواص سنگ چشم ببری چیست و همینطور خواهیم آموخت چطور از قدرت این سنگ استفاده کنیم.
دادن شجاعت و اعتماد به نفس، از با اهمیت‌ترین خواص سنگ چشم ببری است.
همیشه روزهایی هست که بخواهید چیز جدید را تجربه کنید. و شروع می‌کنید به سؤال کردن از خودتان. نکند در این تجربه جدید شکست بخورم؟ هزینه شکستی که خواهم خورد چقدر است؟ به جای اینکار چه کار دیگری می‌توانم انجام دهم؟ اگر کلا کاری انجام ندهم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و سؤال‌هایی که موقع بدست آوردن تجربه جدید مثل خوره، مغزتان را خواهند خورد. فکر می‌کنید اینکه از تجربه کردن می‌ترسید تقصیر تجربه است یا خودتان؟ درست است، خودتان.

در این واقع سنگ چشم ببری با دادن شجاعت و اعتماد به نفس برای رسیدن به اهدافتان، انگیزه خواهد داد و کمکتان خواهد کرد. تجربه‌ی جدید هر چیزی که باشد این سنگ تنهایتان نخواهد گذاشت.

آشنایی با سنگ چشم ببری + عکس

تمام سنگ‌ها نمادی از چیزی هستند. اما این روزها آنقدر خصوصیات راست و دروغ راجب سنگ نوشته شده است که بنظر می‌رسد یک سنگ می‌تواند تأثیر آنتی بیوتیک تا جلیقه ضد گلوله را داشته باشد. در حالی که چنین تصوراتی درست نیستند.
همان طور که کسی با داشتن قلم و کاغذ نویسنده نخواهد شد، کسی با داشتن تنها یک سنگ و بدون انجام هیچ اقدامی هم تأثیری نخواهد دید. نیروهایی که سنگ‌ها می‌دهند، نیروهای مکمل هستند. یعنی در رسیدن به چیزی که می‌خواهیم کمک می‌کنند. بنابراین باید از سنگ‌ها به عنوان یک قدرت اضافی برای رسیدن به چیز که می‌خواهیم استفاده کنیم، نه به عنوان چراغ جادو.

برای استفاده از خواص سنگ چشم ببری در قدم اول باید آن را در محل کارتان، جایی که بیشترین چالش‌ها را دارید بگذارید تا در رسیدن به دیوانه‌وارترین اهدافتان کمک‌تان کند.

چشم واقعی ببر

در قدم دوم برای وقتی است که مانعی را جلوی رویتان احساس کنید. معمولا در چنین موقعیت‌هایی است که احساس ترس و بی‌اعتمادی نسبت به خودتان می‌کنید. آنگاه سنگ‌ را دستتان بگیرید. و به این فکر کنید که باید مانع پیش رویتان را بردارید و به جلو حرکت کنید. حالا به هیچ چیز فکر نکنید. فقط به این فکر کنید که برای رد شدن از مانع به قدرت نیاز دارید و زمین و خورشید از طریق سنگ چشم ببری این قدرت را بهتان منتقل می‌کند، غرش ببری که آماده شکار کردن است را احساس کنید. باید مانعتان را مثل شکاری از سر راهتان بردارید. برای چند دقیقه اینکار را انجام دهید.
چند مورد از چیز‌هایی که می‌توانید با استفاده از شجاعت و اعتماد به نفسی که از سنگ چشم ببری بدست می‌آورید را در پایین خواهیم گفت.

آشنایی با سنگ چشم ببری + عکس

شک کردن به خود؟

در زندگی موقعیت‌هایی پیش می‌آید که به خود شک می‌کنید. شاید از نظر دیگران توانمند و با استعداد باشید اما اگر خودتان این‌ها را باور نکنید، تصور بقیه به هیچ دردی نمی‌خورد. شاید بعد از تمام شدن هر روز، به این فکر کنید که آن طور که باید خوب نبودید. شاید تصور کنید که به هیچ دردی نمی‌خورید. این همان زمانی است که به خود شک می‌کنید.
بگذارید رو راست باشیم. بزرگترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خودتان است. این که مهارت‌هایتان را بالا ببرید و خودتان را در یکی از بیشمار لیست‌هایی که در دنیا وجود دارند، شماره یک کنید، مثلا در حوزه درس‌تان، یا شغلی یا هر چیزی.
اما می‌دا‌نید دشمن این سرمایه گذاری چه کسی است؟ خودتان! آن هم زمانی که به خودتان شک کنید. باید هر روز به خودتان امید بدهید و خودتان را از نو باور کنید. سنگ چشم ابری برای رسیدن به این روتین کمکتان می‌کند و احساس‌های سمی‌تان را احساس شجاعت و اعتماد به نفس تبدیل می‌کند. با استفاده از قدرت سنگ چشم ببری می‌توانید احساس شک به خود را از بین ببرید و به خود اعتماد کنید.

شناختن اهداف واقعی

واقعیت این است که هر کسی برای زنده ماندن باید دلیلی داشته باشد. احتمالا آن دلیل دوست داشتن کسی است یا رسیدن به چیزی و غیره.
شاید خوب‌تر باشد که بگوییم اول باید دلیل زنده بودنتان را پیدا کنید و بعد به دنبال برنامه ریزی برای اهدافتان بروید. اما چطور باید آن دلیل را پیدا کنید؟

آشنایی با سنگ چشم ببری + عکس

یکی از راه‌ها این است که در آرزوهایتان دنبالشان بگردید. احتمالا مثل همه مردم، آروزهایی در بچگی داشتید ولی بعد از بزرگ شدن متوجه شدید که برخی از این آرزوها شدنی نیستند و آن‌ها را در یک گوشه از مغزتان رها کردید تا فراموش شوند.
این کار درست نیست. به سراغ آرزوهایتان بروید. آن‌ها را دوباره بیرون بیاورید. اصلا آرزوها چیزهایی نیستند که بخواهید به آن‌ها برسید. آرزوها فقط مانند قطب نما عمل خواهند کرد و خواهند گفت که از کدام مسیر بروید. شاید به آرزو برسید ولی آرزو برای نشان دادن مسیر است نه رسیدن.

دوباره آرزوهایتان را بررسی کنید و اهداف واقعیتان را پیدا کنید. اما یادتان باشد که اهدافتان را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. اهدافی که بزرگ باشند و نتوانید به آن‌ها برسید باعث خواهد شد تا به خودتان شک کنید و امیدتان را برای ادامه از دست بدهید.
خواص سنگ چشم ببری کمک خواهد کرد تا شجاعت این را بدست بیاورید تا دوباره آرزوهایتان را بررسی کنید و اهداف واقعیتان را بشناسید.

افزایش بازه دید و آگاهی

بعد از اینکه خودتان را باور کردید و اهدافتان را شناختید، موقع آن است که آینده را درست تصور کنید، طوری قرار است بسازید. والت دیزی می‌گوید «هر چیزی را که بتوانید تصور کنید، رسیدن به آن امکان پذیر است». بنابراین شروع کنید به دیدن درست یک بازه زمانی طولانی‌تر.
این سه مورد اولین تغییراتی هستند که بعد از استفاده از قدرت سنگ چشم ببری احساس خواهید کرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طلا و جواهرات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر