طرز تهیه سوپ گوجه و فلفل کبابی


طرز تهیه سوپ گوجه و فلفل کبابی

سوپ گوجه و فلفل کبابی یکی از انواع سوپ های خوشمزه و رژیمی بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ گوجه و فلفل کبابی

طرز تهیه سوپ گوجه و فلفل کبابی
مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی ۸ عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
پیاز ۲ عدد
عصاره سبزیجات ۱ بسته
اسفناج ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه، روغن و پودر سیر به مقدار کافی
خامه ترش (اختیاری) ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوپ گوجه و فلفل کبابی

مرحله اول

برای تهیه سوپ گوجه و فلفل کبابی خوشمزه و ساده در ابتدای کار فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن میکنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس سیرها، پیازها، گوجه فرنگی ها و فلفل ها را درون سینی فر می چینیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن روی سبزیجات می ریزیم و آنها را درون فر قرار می دهیم تا کاملا نرم شوند. پس از اینکه سبزیجات به طور کامل پختند، آنها را از فر خارج کرده و درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا با استفاده از گوشتکوب برقی مواد را میکس می کنیم تا کاملا پوره شوند. در ادامه عصاره سبزیجات را درون یک لیوان آب جوش حل کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد و به غلظت مناسب برسد. در همین حین اسفناج را به همراه مقداری پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا در صورت تمایل خامه ترش را نیز به مواد اضافه کرده و مواد را با بلندر به خوبی میکس می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود. پس از اینکه سوپ جا افتاد، طعم آنرا می چشیم و به مقدار دلخواه نمک و ادویه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که این سوپ معمولا به صورت تند سرو می شود و در صورت تمایل می توانیم مقداری فلفل قرمز نیز به سوپ اضافه کنیم. در نهایت سوپ را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با سس اسفناج سرو می کنیم.

منبع :kitchen

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع آش و سوپ

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود