بومی سازی تجهیزات تخصصی امدادی در سال 1401/ استقرار 570 پایگاه امداد و نجات جاده ای در کشور


بومی سازی تجهیزات تخصصی امدادی در سال 1401/ استقرار 570 پایگاه امداد و نجات جاده ای در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه بخش عمده ای از تجهیزات تخصصی این سازمان خارجی بوده و مشابه داحلی ندارد، گفت: در سال جاری برنامه ما تولید بومی این تجهیزات با کمک شرکت های دانش بنیان است.

مهدی ولی پور در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به اینکه مردم استان گلستان را همواره مهمان نواز و خونگرم دیده ایم، اظهار کرد: امروز برای تکریم و تقدیر از تلاشهای فرهاد میقانی و معرفی آقای غریب آبادی به گلستان آمدیم و خوشحالیم که توفیق زیارت مردم خوب گلستان نصیبمان شد.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم هیچ خستگی ندارد و همه نیروهای ما با تمام وجود علی رغم کار سنگین در نوروز در خدمت مردم هستیم، افزود: امیدواریم هیچ گاه اتفاق ناگواری رخ ندهد اما در صورت وقوع تمامی امدادگران ما در آمادگی کامل به سر می برند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه بر اساس شاخص های موجود در سازمان هلال احمر و حجم حوادث و گستره جغرافیایی آن : هم در بحث منابع انسانی، هم در حوزه لجستیک و هم امکانات و ... خوشبختانه با تجارب گذشته و پیش بینی های صورت گرفته امکانات خوبی موجود است.

ولی پور بر نوسازی و به روز رسانی تجهیزات جمعیت هلال احمر در کشور تاکید کرد و گفت: بخش عمده ای از تجهیزات تخصصی ما توسط شرکت های دانش بنیان داخلی بومی سازی و مورد به روز رسانی و مجهز به فناوری های نوین شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تولید خارج از کشور بوده و مشابه داخلی ندارد، ادامه داد: در سال جاری با توجه به شعار سال و تاکید رهبری برنامه داریم با رایزنی و همکاری دانشمندان جوان ایرانی در قالب شرکت های دانش بنیان به تولید و بومی سازی این تجهیزات اقدام کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بخشی از انبارهای ذخایر غذایی، جیره ای و امدادی ما در حوادث و رخدادهی سال گذشته تخلیه شده است، گفت: با قول مساعد رئیس محترم جمهور و پیگیری دبیرکل جمعیت هلال احمر تلاش داریم در ماههای آتی این کاهش ذخایر را جبران کنیم.

ولی پور از استقرار ۵۷۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت و در مقاطعی مثل نوروز افزایش می یابد، تصریح کرد: جمعا حدود ۱۴هزار نفر از امدادگران ما به صورت شبانه روزی در این پایگاه مستقر و مشغول خدمات رسانی به مردم عزیز هستند.

وی تنها تعداد ۲ هزار نفر از این تعداد را افراد حق الزحمه بگیر دانست و گفت: الباقی این افراد جوانان داوطلب هستند که با نیت خیرخواهانه و گذراندن آموزش های لازم در کنار ما برای خدمت به مردم عزیز حضور می یابند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۵ هزار دستگاه خودروی امدادی و ۱۹ فروند بالگرد امدادی در حوادث مختلف خدمات خود را به مردم ارائه می دهند، گفت: امیدواریم بتوانیم در سال جاری نیز با موفقیت در ماموریت های خود در برابر نگاه مهربان و اعتماد مردم عزیز سربلند باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی