سوله بحران در کرمانشاه راه اندازی می‌شود


سوله بحران در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی سوله بحران در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه استانداری کرمانشاه موافقیت اولیه خود را با اختصاص یک سوله نیمه کاره در محوطه آرامستان کرمانشاه به این امر اعلام کرده است.

دکتر سلیم خانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت راه اندازی سوله بحران در استان، گفت: کرمانشاه استان زلزله خیزی است و ما تجربه تلخی در این زمینه داریم، از طرفی امکان وقوع بلایای دیگری مانند سیل هم در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه مسیر تردد زوار اربعین است، گفت: این ترددها هم احتمال وقوع تصادف و افزایش تلفات را بیشتر کرده و از طرفی ما معین پنج استان دیگر در بحث ژنتیک هستیم و اگر خدای نکرده یک هواپیما با تعداد بالای سرنشینان سقوط کند، برای نگهداری اجساد و انجام آزمایشات ژنتیک دچار مشکل می شویم.

وی افزود: در همین راستا راه اندازی یک سوله بحران جهت نگهداری اجساد یک ضرورت انکارناپذیر است که استاندار کرمانشاه نیز بر آن تاکید داشته و دارند.

خانی گفت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده روز گذشته همراه با معاون عمرانی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استان و شهردار کرمانشاه بازدیدی از یک سوله نیمه کاره استانداری در محل آرامستان ها داشتیم و مسئولان استانداری بطور ضمنی موافقت خود را با واگذاری این سوله جهت راه اندازی سوله بحران اعلام کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اظهار کرد: برای نهایی کردن این موضوع باید موافقت استاندار کرمانشاه هم اخذ شده و سپس موافقت نامه ای در این زمینه منعقد شود.

خانی با اشاره به موافقت ضمنی استاندار کرمانشاه با این موضوع گفت: ایشان در جلسات بارها بر این موضوع و ضرورت راه اندازی هرچه سریعتر این سوله تاکید داشته اند، بنابراین امیدواریم به زودی موافقت نامه این کار صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سوله نیمه کاره استانداری حدود 650 متر مربع است که با محوطه آن حدود دو هزار متری می شود.

خانی گفت: در صورت راه اندازی این سوله ظرفیت نگهداری حدود 500 تا 600 جسد در آن وجود دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: قرار بر این است در صورت نهایی شدن واگذاری این سوله، ستاد بحران و شهرداری کرمانشاه کار تکمیل و تجهیز آن را انجام دهند.

سوله بحران در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

سوله بحران در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

سوله بحران در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران