فرصتی که گردشگری کرمانشاه در کرونا از دست داد


فرصتی که گردشگری کرمانشاه در کرونا از دست داد

یک فعال گردشگری به نامطلوب بودن زیرساخت های گردشگری در بسیاری از مناطق و بویژه روستاهای گردشگرپذیر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کرونا بهترین فرصت برای ایجاد این زیرساخت ها بود که از آن استفاده نکردیم.  

آرش امیری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به رونق دوباره فعالیت های گردشگری در کشور، اظهار کرد: باتوجه به رکود دو ساله ناشی از شیوع بیماری کرونا در صنعت گردشگری، به نظر می رسد اکنون بهترین فرصت برای جذب حداکثری گردشگران باشد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه می تواند با برنامه ریزی سهم قابل توجهی از جذب گردشگر را به خود اختصاص دهد، ادامه داد: حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه که طی سالهای گذشته کمتر به آن پرداخته ایم و می تواند به رشد این صنعت و کشاندن گردشگران به استان بسیار کمک کند، بحث تبلیغات است.

این فعال گردشگری تصریح کرد: تبلیغات از ابزارهای موثر در معرفی هر منطقه برای جذب گردشگر است که متاسفانه در کرمانشاه تاکنون توجه چندانی به آن نشده است.

وی با بیان اینکه با تبلیغات می توان یک تصور ذهنی را از مناطق گردشگرپذیر برای گردشگران ایجاد و آنها را مجذوب کرد، گفت: در شرایط فعلی که گردشگری دوباره در حال رونق گرفتن است، باید تبلیغات را در اولویت قرار دهیم و فعالین گردشگری در فضای مجازی و متولیان میراث فرهنگی در فضای حقیقی روی این موضوع کار کنند.

مدیر اقامتگاه بوم گردی بانیان کندوله متذکر شد: قبل از اینکه بخواهیم روی تبلیغات هم سرمایه گذاری کنیم، ابتدا باید زیرساخت ها اعم از اقامتی، بهداشتی، عمرانی و... برای ورود گردشگران فراهم شود، چراکه اگر به اندازه وعده ای که به گردشگران داده شده به آنها خدمات ارائه ندهیم، نارضایتی‌شان را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآورشد: واکنش منفی گردشگران از ارائه خدمات در هر منطقه ای می تواند به یک تبلیغ ضد گردشگری برای آن منطقه تبدیل شود، بنابراین باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشیم.

امیری در ادامه تاکید کرد: روستاها همواره یکی از جاذبه های مورد توجه گردشگران در کرمانشاه بوده اند و این درحالیست که وضعیت زیرساختی مناسبی را برای پذیرایی از گردشگران در آنها نداریم.

وی با بیان اینکه در مدت دو سال گذشته که بیماری کرونا شیوع داشت، فرصت مناسبی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در استان و بویژه در روستاهای گردشگر پذیر بود، اظهار کرد: متاسفانه این کار صورت نگرفت و فرصت های زیادی را از دست دادیم.

این فعال گردشگری تاکید کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان هم باز با یک پیک ورود گردشگر مواجه خواهیم بود، به نظر می رسد مسئولین میراث فرهنگی باید با کمک سایر نهادهای ذیربط، فرمانداری ها و دهیاری ها این بستر سازی را انجام دهند تا بتوانیم میزبانان شایسته ای برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گلچین اشعار ترکی کوتاه و دو بیتی زیبا + مجموعه برگزیده شعر ترکی با موضوعات مختلف