پیگیر برگزاری اولین رویداد ملی نخود در کرمانشاه هستیم


پیگیر برگزاری اولین رویداد ملی  نخود  در کرمانشاه هستیم

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برپایی اولین رویداد ملی نخود در کرمانشاه در سال 1401 خبر داد.

ناصر مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های متعددی که کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه برای امسال در نظر گرفته، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که امسال داریم برگزاری اولین رویداد ملی نخود در کرمانشاه است که البته برای برگزاری آن نیازمند همکاری همه بخش‌ها از اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی تا استانداری و نمایندگان مجلس هستیم.

وی ادامه داد: این رویداد در قالب یک همایش و یک نمایشگاه در کنار آن برگزار می‌شود که در آن صفر تا صد موارد مربوط به نخود از تجهیزات مکانیزاسیون تا محصولات فراوری شده و ... به نمایش گذاشته خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه بنا داریم در این رویداد میزبان مهمانان ملی و استان‌های دیگر باشیم، تاکید کرد: بسیار علاقمندیم این رویداد رویکرد بین‌المللی هم به خود بگیرد و بتوانیم از کشورهای مقصد صادرات نخود هم افرادی را دعوت کنیم.

مرادی اضافه کرد: دو، سه سال بود پیگیر برپایی چنین رویدادی بودیم، اما به دلیل شرایط کرونا امکان برگزاری آن فراهم نشد و امیدواریم امسال با بهبود شرایط کرونا بتوانیم شاهد برگزاری این رویداد باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری رویداد ملی نخود، سرمایه‌گذارانی خصوصا در بخش فرآوری این محصول در کرمانشاه جذب شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمانشاه درباره چرایی برپایی این رویداد ملی در کرمانشاه نیز یادآور شد: یکی از مهمترین دلایل، وجود پتانسیل‌های فراوان این محصول در کرمانشاه است که به نوعی قطب تولید نخود کشور محسوب می‌شویم، سطح زیر کشت قابل توجهی داریم و نخود کرمانشاه هم برند است.

مرادی از اهمیت برپایی رویدادهایی درباره محصول نخود هم سخن گفت و اضافه کرد: باید فرهنگ استفاده از نخود را بین مردم جا بیندازیم، زیرا بسیاری از افراد هنوز از اهمیت و خواص آن و به علاوه محصولات غذایی که می‌تواند از نخود به دست بیاید آشنایی ندارند.

وی از ارزش غذایی قابل توجه و حجم بالای پروتئین موجود در نخود هم یاد کرد و گفت: اکنون که قیمت بسیاری از محصولات پروتئینی مانند گوشت و مرغ بالا رفته، نخود جایگزین خوبی برای آنها است. به علاوه نخود یک محصول بسیار سالم به شمار می‌رود که باید جای بیشتری در سبد غذایی افراد داشته باشد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شباهت عجیب "جعفر جکسون" به عمویش "مایکل جکسون"